Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei…
Producătorul francez de roți Mavic ridică ștacheta încă o dată prin lansarea setului Cosmic CXR 80. Deși arată la fel de amenințătoare ca restul roților din familia Cosmic, despre CXR 80 spun fabricanții că sunt roțile cu cel mai bun factor de aerodinamică dintre toate modelele existente în momentul de față pe piață.
Lăsând la o parte janta înaltă de 80 de milimetri și spițele aplatizate, Mavic s-a concentrat pe alt aspect al aerodinamicii și anume corpul comun pe care anvelopa îl face cu janta. Prin atașarea unei bucăți de plastic pe interiorul jantei care acoperă diferența minusculă dintre anvelopă și zona de frânare a jantei se creează o formă aerodinamică excelentă, similară unei picături. Poza de jos ar trebui să fie mai explicită în ceea ce privește abordarea celor de la Mavic.
Modelul CXR a fost dezvoltat timp de 3 ani. Janta a fost primul lucru la care s-a lucrat, iar pe urmă respectiva bucată de plastic care acoperă golul despre care spuneam mai sus. Și, pentru rezultate optime, francezii au proiectat și o anvelopă care să se integreze perfect în acest ansamblu, Yksion CXR. Astfel, CXR 80 reduce frecarea cu aerul din direcția frontală, cea de rulare a roții, mulțumită formei specifice. Mai mult, direcția nu este influențată de vântul lateral, cu condiția ca acesta să bată la un unghi sub 18 grade față de axa de deplasare a bicicletei.
Roțile folosesc 16 spițe pentru partea de față și 20 pentru cea de spate, spițe din oțel inoxidabil, aplatizate puternic. Jantele sunt late de 27 de milimetri, iar roata de față cântărește 995 de grame, pe când cea de spate 1175 de grame, în cazul în care sunt dotate cu piesele de plastic și anvelopele Yksion. Mai jos este montajul realizat de cei de la Mavic în care este prezentată pe scurt dezvoltarea modelului.
CXR 80: from concept to reality from Mavic on Vimeo.
Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.