Acum citesti
Sram 90 Eagle: noua transmisie mecanică, la test

După ce Sram părea că luase un avânt nebun cu transmisii electronice și wireless, iată că anul acesta m-a surprins cu lansarea unei noi transmisii mecanice, care împrumută ce era mai bună de la cea electronică. Iar astfel a luat naștere Sram 90 Eagle și 70 Eagle, cea din urmă fiind varianta mai ieftină.

Nu se vede calitatea ca la schimbătoarele electronice dar nu te lăsa înșelat de asta, funcționează perfect și este la fel de rezistent.

Este o transmisie de nouă generație, T-Type, al cărei schimbător se poate monta pe bicicletă doar dacă ai ureche UDH, căci noul 90 Eagle vine cu ureche dublă integrată. Asta înseamnă în primul rând durabilitate și rezistență mai mare (ai văzut deja probabil testele cu ciocanul), înseamnă de asemenea că nu mai trebuie să faci decât un reglaj fin după montaj (posibil să nu trebuiască deloc) și mai înseamnă și faptul că scapi de 3 șuruburi de pe schimbător: cel pentru Hi, Low plus șurubul care reglează distanța dintre pulley-ul superior de pe patină și pinionul cel mare.

Pinioane sunt și ele destul de grele. Pe pinionul cu linie roșie se montează transmisia.
Rotița din spate, ți-o amintești sigur de la celelalte generații de schimbătoare.
Urechea asta este extrem de solidă.

Instalarea s-a făcut relativ facil, există o anume ordine care trebuie respectată la montaj (vezi pe youtube filmul cu montajul), dar apoi lucrurile sunt gata rapid. Și ce mai este de asemenea foarte interesant, este faptul că poate fi demontat într-o grămadă de piese ce pot fi achiziționate separat dacă este nevoie, prin urmare chiar dacă exteriorul schimbătorului este zgâriat, cu o investiție minimă îl poți face ca nou.

Destule componente de schimb, nu crezi?

Apoi este vorba despre reprizele de schimbare, destul de rapide și incisive, singurul minus aici fiind faptul că poți schimba doar două pinioane în sus și unul în jos. Pe de altă parte, poți schimba în sarcină oricând și oricât dorești, căci își va face treaba de minune. Ceea ce înseamnă că-l poți instala fără griji și pe un e-bike.

Maneta poate fi reglată pe adâncime sau pe laterale.

Maneta are însă o construcție mai masivă și nu pare neapărat o operă de artă, dar construcția mai lungă se încadrează perfect cu noile frâne de la Sram, iar astfel cablul și conducta pleacă paralele și foarte aproape de ghidon, pentru un aspect foarte curat. Feedback-ul oferit de manetă este bun, dar nu aș putea spune că se simte precum un produs premium. Chiar și așa, dacă nu ești fan shifter electronic, cu siguranță o să-ți placă shifter-ul lui 90 Eagle. Prinderea shifter-ului se face desigur direct de manetă, conform standardelor Sram.

Geniale protecțiile astea. Te scapă de bashguardul clasic.
Lanțul T-Type este obligatoiru (este teșit sus, așa îl recunoști)

Nu în ultimul rând trebuie menționat angrenajul, care vine cu protecțiile de foaie integrate în partea de sus și de jos a foii, astfel încât aceasta să rămână protejată de pietre sau alte obiecte, chiar dacă pedalezi cu dreptul sau cu stângul în față. Angrenajul este construit din aluminiu și este destul de greu, dar ce mai contează când te poți bucura de alte avantaje?

Pe cântar

Schimbător pinioane: 390 grame
Shifter cu cablu: 140 grame
Angrenaj cu brațe de 170 și foaie de 32 cu protecții: 810 grame
Casetă de pinioane: 445 grame

Prețul pornește de pe la 2.650 de lei, cu tot cu lanț și poate ajunge chiar și la 3.500 de lei, deci caută bine pe internet înainte să-l cumperi.

Concluzii

În afară de greutatea ceva mai mare și shifter-ul care nu arată grozav, nu au fost alte comentarii. Dacă dorești să schimbi mai mult de două pinioane în sus și unul în jos, nu este posibil cu 90 Eagle, dar nu mi se pare deloc un capăt de țară. Este rapid, foarte rezistent și protecțiile de pe foaie exclud necesitatea unui bashguard, acestea 3 fiind avantajele care mi s-au părut cele mai relevenate. Îl recomand pentru toți cei care practică enduro sau se dau pe trasee mai dificile și pentru care nu contează atât de mult greutatea cât funcționalitatea și rezistența componentelor la lovituri. De asemenea, este perfect pentru e-bike-uri.

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

five × 4 =