Acum citesti
Frâne Sram Motive ULT (2025): care le este misiunea?

Sram a lansat destul de multe frâne în ultima vreme și din fericire, datorită unui departament de marketing activ, au reușit să ajungă și la mine, în România, destul de repede. În orice caz, după ce am testat noile Sram Maven și noile Code, cu greu m-a mai impresionat ulterior vreo frână. Și din acea categorie fac parte și noile Motive. Desigur, ele ăși fac treaba consecvent și sunt eficiente, însă nu se pot ridica la nivelul celor două mai devreme amintite.

Dar să nu mergem cu comparație atât de parte și să considerăm că Maven joacă în altă ligă. Comparându-le însă direct cu Code-urile Ultimate, Motive nu oferă aceeași putere mare de frânare, însă sunt mai ușoare și mai modulabile. Le-am utilizat desigur cu aceleași discuri, HS2, cu diametru similar. Motive vine cu o manetă din carbon, oferă aceleași reglaje precum Code-uri, au aceeași construcție Stealth care ține corpul manetei foarte aproape de ghidon, iar diferența de greutate dintre cele două este de aproape 50 de grame/frână, așadar 100 de grame per set. În ceea ce privește prețul, Motive costă aproximativ 1.500 de lei/bucata față de 1.100 de lei/bucata cât costă Code-urile ULT. Vorbim așadar despre un set care costă 3.000 de lei. Așadar la preț de Maven, dar cu 100 de grame în minus per bucată.

Cred că cea mai bună descriere pentru aceste frâne ar fi greutate (aproape) de XC și putere de frânare (aproape) de enduro. Se clasează undeva între cele două categorii, dar clar sunt orientate către cei care vor un set de frâne destul de ușor și destul de fancy, dacă e să iau în calcul levierul din carbon. Poți regla distanța levierului față de ghidon via șurub montat pe levier, așadar o poți face din mers. Altfel spus, le-aș găsi rapid un loc pe o bicicletă de All-Mountain ușoară. Bun, nu?

Etrierul utilizează 4 pistoane de dimensiuni diferite (16mm și 15mm), la fel ca la Code, însă uleiul mineral este cel care face o altă diferență între cele două. În ciuda faptului că utilizează o substanță diferită, aerisierea se face la fel, cu două seringi, deci sper că nu credeai că scapi cu un șurub desfăcut la manetă și o pâlnie. În orice caz, mi se pare mult mai bună ideea cu uleiul mineral, cel puțin prin prisma faptului că oricât ar sta în soare bicicleta, cursa lui Motive nu se modifică absolut deloc.

De salutat este și tehnologia Direct Link, pe scurt, un fel de servodirecție care îți permite să apeși foarte ușor maneta și să obții repriza de frânare scontată (în orice caz, clar mai ușor decât în cazul lui Maven). Din această tehnologie cred că vine și avantajul oferit de modulația foarte bună a acestor frâne.

Concluzii

Mi-au plăcut noile Motive dar nu nu m-au convins să renunț la Code-uri. Pentru 100 de grame în plus per set, Code-urile sunt mai incisive, dar poate nu la fel de modulabile. Aici e o chestiune de preferință. Cu noile Motive pe trasee de enduro, nu am avut niciun motiv să mă plâng, pe cele de downhill, mi-aș fi dorit putere ceva mai mare de frânare. Ca să fie lucrurile clare, eu cântăresc aproximativ 67 de kg, iar bicicleta 14 kg.

Bine de știut, pot fi achiziționate și în versiunile mai ieftine, spre exemplu, Motive Bronze este oferită pentru sub jumătate de preț, adică 700 de lei.

Greutate frână față fără disc sau șuruburi: 265 de grame
Preț: aproximativ 1.500 de lei, depinde de magazin

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

nineteen − 14 =