Acum citesti
Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a lor. Este vorba de noua Merida eONE-EIGHTY cu suspensii de 180 mm față și spate, integrate într-un cadru robust din aluminiu, roți mullet la care se adaugă cinematica Merida FAST, compatibilă și cu suspensie spate pe arc. De asemenea este și prima bicicletă electrică Merida echipată cu noile motoare Bosch Performance Line CX, care oferă foarte multa asistență, cu 85 Nm. Bateria are o capacitate foarte mare de 800 Wh, la care poți adăuga și un range extender de 250 Wh.

Conceptul noii Merida eONE-EIGHTY

Cu noua Merida eONE-EIGHTY poți face o mulțime de lucruri, cum ar fi să te dai tare în bike park sau să te dai extrem pe munte, la enduro. Geometria este echilibrată, pentru ca bicicleta să fie și precisă, dar și manevrabilă.

Astfel, cu un unghi al furcii de 64,5 grade bicicleta devine mai precisă, în timp ce unghiul tijei de șa de 78,5 grade oferă randament bun pe urcările grele. Înălțimea stack-ului de 661 mm și reach-ul de 460 mm, la cadrul M, ajută de asemenea la randament bun pe teren abrupt. Sistemul de mărimi de cadru Merida AGILOMETER este folosit și la această bicicletă. Sistemul îți permite să alegi măsura cadrului ținând cont de manevrabilitatea pe care ți-o dorești. În loc să fie măsurată lungimea țevii seat tube, măsura cadrelor Merida este stabilită acum ținand cont de reach.

Dacă la celelalte biciclete electrice Merida lansate acum poți folosi roată spate 29er sau 27.5, la noua eONE-EIGHTY poți folosi doar mullet, adică 29er în față și 27.5 în spate. S-a ales varianta asta pentru a păstra din agilitate.

Cadrul Merida eONE-EIGHTY, proiectat să reziste

Noua Merida eONE-EIGHTY este disponibilă în varianta cu cadru din aluminiu 6061 hidroformat, pentru a oferi bicicletei cea mai puternică robustețe posibilă. Din acest motiv Merida a putut clasifica această bicicletă la nivelul 5, potrivită adică pentru oricât de extrem vrei să te dai, toate acestea fără a invalida garanția de 5 ani la cadru.

Merida eONE-EIGHTY cu baterie înlocuibilă și range extender

Cadrul bicicletei este decupat, pentru a putea scoate și înlocui bateria, dacă vrei să o încarci în camera de hotel spre exemplu. Sau dacă vrei să o înlocuiești cu una plină atunci când ieși la ture lungi. De asemenea, decupajul este acum acoperit cu un nou capac, mai etanș și mai bine fixat, folosind magneții Fidlock. În partea din față a interiorului cadrului este loc pentru un bidon de apă sau poți folosi acel spațiu pentru a instala range extender-ul Bosch PowerMore cu 250 Wh.

Suspensii mari la Merida eONE-EIGHTY

Noul e-mtb vine cu cele mai mari suspensii față „single crown” din istoria Merida. Mai mult, cadrul este compatibil cu țevi steerer de 1.8“ pentru ca bicicleta să fie actuala și în viitor. Ghidonul dispune de protecție Acros Block Lock pentru ca acesta să nu lovească accidental în cadru, iar cablurile și conductele hidraulice sunt ghidate prin sistemul WIRE PORT pentru ca totul să arate și estetic. Cadrul vine cu montant pentru SRAM UDH, disc față de frână de 220 mm și posibilitate de instalare tot de 220 și pe spate plus sistemul TRAIL MOUNT pentru instalat accesorii.

O noua platformă a suspensiei

Spre deosebire de platformele anterioare, unde țevile chain stay erau flexibile, la eONE-EIGHTY sistemul nu mai este fiabil, pentru că mișcarea suspensiei spate este prea mare și la fel și flexia. Așa că acum s-a revenit la sistemul cu pivoți. De asemenea a fost eliminat și linkul suspensiei, întrucât inginerii de la Merida au inventat o modalitate prin care nu mai este nevoie de acesta. Astfel, greutatea bicicletei este redusă și la fel și complexitatea.

Cinematica suspensiei spate este proiectată să funcționeze cu cele mai noi shock-uri liniare pe aer, cum este și RockShox Vivid Air. Acestea au o pârghie progresivă compatibilă și cu shock-urile pe arc. Cinematica bazata pe măsura riderului a fost păstrată și ea, pentru a mări progresia pe măsură ce avansezi cu mărimea cadrului. Asta pentru ca și riderii mai scunzi și mai ușori să beneficieze de întreaga cursă a suspensiei, iar riderii înalți și grei să nu ajungă la capătul cursei.

Noile motoare electrice Bosch Performance Line CX

Cu un cuplu de 85 Nm poți urca practic orice. Motorul a fost proiectat să nu se încălzească, reușind astfel să ofere susținere și pe cele mai lungi și abrupte urcări.

Motorul este alimentat de bateria Bosch PowerTube cu 800 Wh, ceea ce înseamnă o mulțime de timp petrecut pe bicicletă. Bateria are o densitate foarte mare a energiei, de 205 Wh/kg, fiind cea mai avansată din arsenalul Bosch. Spre exemplu, bateria anterioară, de 750 Wh, avea o densitate de doar 174 Wh/kg. Dacă însă ai nevoie de și mai multă baterie, poți instala range extender-ul Bosch PowerMore de 250 Wh, care are o greutate de doar 1,6 kg. În total noua Merida eONE-EIGHTY are în jur de 27 kg.

Controlul asistenței electrice se realizează de pe ghidon prin telecomanda Bosch Wireless Mini Remote. Folosind ecranul color, poți afla câtă autonomie mai ai, nivelul de asistență plus multe alte informații, cum ar fi și care este puterea ta în wați, aplicată în pedale suplimentar față de ajutorul venit de la motor.

Noua Merida eONE-SIXTY SL

În plus față de eONE-EIGHTY, Merida a lansat și o nouă versiune a deja existentei Merida eONE-SIXTY 2019, mai precis varianta „SL”, de la „Super Light”. Caracteristicile principale ale acestei biciclete de all-mountain / enduro sunt noul cadru mai ușor din carbon, noul motor Bosch SX mai ușor și bateria Bosch mai mică și deci mai ușoară. Toate acestea oferă bicicletei o greutate de aproximativ 19,5 kg.

Noua Merida eONE-SIXTY SL combină puterea umană și caracteristicile enduro cu cel mai nou motor electric Bosch Performance Line SX. Acesta are un cuplu de 55 Nm și o baterie integrată în cadru și nedetașabilă, de 400 Wh. Greutatea totală a bicicletei a rămas mică chiar dacă s-au folosit componente robuste, potrivite pentru enduro agresiv.

Noua Merida eONE-SIXTY SL este proiectata pentru acei rideri de enduro care au un antrenament ceva mai bun și care-și doresc acea agilitate venită din partea unei biciclete ușoare. Bicicleta vine cu un design nou al suspensiei derivat din cinematica  Merida FAST întâlnită prima oară pe originala Merida ONE-SIXTY și pe varianta electrică eONE-SIXTY. Aceasta vine cu suspensii de 160 mm față și spate, la care avem roți 29er.

Conceputul noii Merida eONE-SIXTY SL

Combinând noul motor Bosch Performance Line SX, care are o greutate de sub 2 kg, cu cadrul din carbon și componente ușoare dar rezistente, greutatea bicicletei a atins valoarea de doar 19,5 kg, cu 3,5 kg mai puțin decât cea mai ușoară bicicletă electrică mtb Merida. Astfel, noua Merida eONE-SIXTY SL se simte foarte mult ca o bicicletă normală, dar care te ajută foarte mult la deal, atunci când ai nevoie.

La această nouă Merida eONE-SIXTY SL s-au păstrat țevile flexibile chain stay, care elimina doi pivoți și reduc și din greutatea bicicletei. De asemenea, sistemul Merida AGILOMETER de alegerea a măsurii cadrului, a fost păstrat. Cadrul poate fi folosit cu roți 29er față-spate, dar și cu roți mullet, iar asta fără a modifica geometria.

Bicicleta are o țeavă seat tube foarte scurtă și tijă de șa dropper foarte lungă, fapt care permite riderilor să modifice geometria în funcție de preferințe, să facă bicicleta mai „lungă” pentru stabilitate sau mai „scurtă” pentru agilitate, fără a avea probleme cu înălțimea de încălecare.

Performanțe enduro, stabilitate la vale, putere la vale și manevrabilitate

Noua eONE-SIXTY SL a adaptat geometria venind acum cu un unghi al furcii de 64 grade, pentru stabilitate bună și cu 78,5 grade la tija de șa, pentru eficiență foarte mare la urcare. Reach-ul este de 466 mm, iar stack-ul de 620 mm (cadru Mid), aceste două valori oferind riderului o poziție foarte bine definită la viteză și o poziție agresivă de pedalare.

Bicicleta vine echipată standard cu roți 29er, dar pe spate poate fi instalată și una de 27,5 inch, fără a deregla geometria. Acest lucru se obține prin inversarea unui „FLIP CHIP” din cadrul ansamblului suspensiei spate.

Cui se adresează noua bicicletă?

Noua Merida eONE-SIXTY SL este proiectată pentru riderii de enduro care-și doresc o bicicletă capabilă la vale și care sunt dispuși să și pedaleze la deal. Cu alte cuvinte, rideri mai antrenați. Bicicleta este pentru cei care acceptă o baterie mai mică și un motor mai mic pentru o greutate totală mai mică, dar agilitate și manevrabilitate mai bună.

De asemenea, este o bicicletă potrivită și pentru cei care în general pedalează pe biciclete normale, atunci când greutatea totală mică reprezintă un ajutor. Însă și aici poți adăuga range extender-ul de 250 Wh, la bateria integrată de 400 Wh, pentru a mări autonomia bicicletei.

Suspensia noii Merida eONE-SIXTY SL

eONE-SIXTY SL dispune de designul suspensiei predecesoare ei, Merida eONE-SIXTY care a fost însă adaptată să se potrivească noii platforme. În timp ce suspensia dispune de propriile detalii, aceasta se integrează curat în familia bicicletelor full-suspension de la Merida. Cu 160 mm de cursă față și spate, shock-ul spate de 230×60 mm, are o pârghie progresivă, fapt care face ca cinematica suspensiei să fie compatibilă și cu shock-uri pe arc.

Integrare suplă și cockpit curat

Toate cablurile și conductele hidraulice sunt ghidate intern obținând-se astfel o înfățișare curată și elegantă a bicicletei. Sistemul Merida WIRE PORT poate fi găsit pe majoritatea bicicletelor, inclusiv la de șosea și gravel. Ca și la Merida eONE-EIGHTY, și aici s-a folosit blocatorul ACROS Block Lock pentru ca ghidonul să nu lovească în cadru la virare maximă sau dacă cumva cazi.

Noua Merida eFLOAT

În plus față de cele două e-mtb-uri, Merida a mai lansat și o bicicletă electrică pentru oraș, navetă, cumpărături și plimbări, dotată tot cu noul motor Bosch. În timp ce cadrul este același bicicleta vine în trei variante de echipare cu accesorii.

Merida eFLOAT CC

Această bicicletă o putem compara cu un SUV. Dacă azi ieși cu ea la o tura de off-road, mâine o poți folosi fără problema, la cumpărături în oraș. Cu roțile mari de 2.4 inch având profil orientat spre mtb, vei obține confort dar și control, în timp ce furca de 120 mm vine cu control și confort. Gama de echipare CC vine și cu tijă de șa dropper pe anumite modele.

Merida eFLOAT HD

Aceasta este bicicleta “ușoară” de transport, fiind echipată cu portbagaj spate și față. Dacă ai nevoie să transporți multe lucruri și fără să te chinui cu manevrabilitatea greoaie pe care o are o bicicletă clasică tip cargo, atunci varianta HD este pentru tine. Având o capacitate de transport pentru 10 kg în față și 40 în spate, la care se adaugă aceeași furcă și anvelope rapide de la eFLOAT TK, nu contează dacă drumul îl faci pe asfalt sau off-rod.

Merida eFLOAT TK

Aceasta este o bicicleta pentru trekking gândită să te ducă în următoarea ta aventură, indiferent dacă ce vrei este să traversezi un continent sau doar să faci o pauză de la rutină. Bicicletele TK sunt echipate cu roți 29er și suspensii de 120 mm. Anvelopele de 2.25“ reprezintă un echilibru între confort și aderență pe teren denivelat.

Bicicletele vin echipate cu noile motoare Bosch Performance Line CX, întâlnite si pe masiva Merida eONE-EIGHTY. Acestea au un cuplu mare de 85Nm, iar bateria din cadru poate fi scoasă, capacitatea fiind de 800 sau 600 Wh. La toate se poate instala și range extender-ul de 250 Wh, acesta adăugând doar 1,6 kg la greutatea bicicletei.

Bicicletele Merida eFLOAT vin echipate cu diferite variante de controlere, în funcție de preț. Astfel avem Bosch LED, Purion 200, Kiox 300 sau Kiox 500. Toate pot afișa informații de bază însă împreuna cu aplicația Bosch eBike Flow vei beneficia de multe altele.

În funcție de nevoile tale, bicicletele din seria eFLOAT au fost gândite să îndeplinească anumite nevoi ale utilizatorului. Astfel TK este pentru trekking, CC este pentru off-road și explorare, iar HD pentru transport. Toate bicicletele dispun de lumini integrate alimentate direct de la bateria bicicletei, plus cric, lacăt și aripi. Geometria este confortabila și totuși sportivă.

Prețuri și disponibilitate în România

Noile biciclete electrice Merida eONE-EIGHTY, Merida eONE-SIXTY SL și Merida eFLOAT vor fi disponibile în România, prin importatorul BikeFun, începând cu finalul lunii ianuarie 2025. Prețurile anunțate sunt următoarele:

  • eONE-EIGHTY 500  – 27.990 lei – Bosch CX, 85 Nm, 800 Wh, Rock Shox Zeb, Tektro Gemini M535, Shimano CUES U6000, FSA, Maxxis Assegai / Maxxis Minion DHR II.
  • eONE-EIGHTY 700  – 31.190 lei – Bosch CX, 85 Nm, 800 Wh, Rock Shox Zeb, Rock Shox Vivid Select, Sram DB8 Stealth, Sram GX Eagle, Maxxis Assegai / Maxxis Minion DHR II.
  • eONE-SIXTY SL 6000 – 30.490 lei – Bosch SX, 55 Nm, 400 Wh, Marzocchi Z1 eMTB, Marzocchi Bomber Air, Shimano Deore M6120, Shimano Deore, FSA, Maxxis Assegai / Maxxis Minion DHR II.
  • eONE-SIXTY SL 8000 – 39.890 lei – Bosch SX, 55 Nm, 400 Wh, Rock Shox Lyric Select+ eMTB, Rock Shox Super Deluxe Select+, Sram DB8 Stealth, Sram GX Eagle AXS, Sram XX Eagle, Maxxis Assegai / Maxxis Minion DHR II.
  • eFLOAT TK 400 EQ – 18.790 lei  – Bosch CX, 85 Nm, 600 Wh, SR Suntour XCM34-Boost, Shimano MT200, Shimano Cues U4000, Continental eContact Plus, 622-55.
  • eFLOAT TK 500 EQ – 21.190 lei – Bosch CX, 84 Nm, 800 Wh, SR Suntour X1-Boost, Shimano MT200, Shimano Cues U6000, Continental eContact Plus, 622-55
  • eFLOAT TK 600 EQ – 21.190 lei – Bosch CX, 85 Nm, 800 Wh, SR Suntour Mobie 34-D-Boost, Shimano Cues U8000, Shimano XT LG, Continental eContact Plus, 622-55
  • eFLOAT CC 400 EQ – 18.790 lei – Bosch CX, 85 Nm, 600 Wh, SR Suntour XCM34-Boost, Shimano MT200, Shimano Cues U4000, Maxxis Rekon, 29×2.4″
  • eFLOAT CC 500 EQ – 21.190 lei – Bosch CX, 85 Nm, 800 Wh, SR Suntour X1-Boost, Shimano MT200, Shimano Cues U6000, Maxxis Rekon, 29×2.4″
  • eFLOAT CC 600 EQ – 21.190 lei – Bosch CX, 85 Nm, 800 Wh, SR Suntour Mobie, Shimano Cues U8000, Shimano XT LG, Maxxis Rekon, 29×2.4″
  • eFLOAT HD 500 EQ – 22.390 lei – Bosch CX, 85 Nm, 800 Wh, SR Suntour X1-Boost, Tektro Gemini M535, Shimano Cues U6000, Continental eContact Plus, 622-55
  • eFLOAT CITY 400 EQ – 18.490 lei – Bosch, 75 Nm, 625 Wh, SR Suntour NEX E25, Shimano MT200, Shimano Cues U4000, Maxxis Metropass, 622-50
  • eFLOAT CITY 600 EQ – 20.990 lei – Bosch, 75 Nm, 750 Wh, SR Suntour NEX E25, Shimano MT200, Shimano Cues U6000, Maxxis Metropass, 622-50.

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

three − 2 =