Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Bicicletele „gravel” nu mai pot fi ignorate. Devin din ce în ce mai populare, întrucât oferă un echilibru bine gândit între cursiere și mtb. Așa că și producătorii au început să lanseze componente și accesorii specializate pentru acest tip de bicicletă. Cum este și noua anvelopă Challenge Getaway XP (Extra Protection), despre care fabricantul spune că oferă confortul unei anvelope tubulare, la care adaugă protecția la pană specifică unui cauciuc clasic.
Producătorul italian este profilat pe fabricarea anvelopelor de șosea, ciclocros și gravel, specializat mai mult pe producerea lor manuală.
Noua Challenge Getaway XP este gândită să performeze cel mai bine pe teren uscat sau cel mult umed. Profilul este mărunt și compact, ceea ce sugerează viteză. Proeminențele de tranziție sunt gândite să ofere aderență pe nisip și teren umed.
Față de modelul anterior al anvelopei Getaway noua versiune vine cu o carcasă întărită și mai robustă, gândită să reziste la ture lungi și dure, făcute pe teren dificil, stâncos. De aici și extensia XP de la Extra Protection.
Pentru și mai multă protecție noua anvelopă conține și Corazza Armor Gold, un strat suplimentar de material dintr-o țesătură deasă și densă care, și acesta, ajută la ranforsarea anvelopei.
Challenge Getaway XP are și un nivel mai mare de duritate al cauciucului din alcătuire. Acesta se numește SmartPlus Compound care oferă rezistență mai mare la uzură în timp, SmartPlus păstrând mai mult timp proprietățile naturale ale cauciucului: aderența, amortizarea vibrațiilor, control și rezistență mai mică la înaintare.
Nu în ultimul rând, noua anvelopă este echipată și cu un strat de aramidă, tot pentru extra protecție. Rolul acestui material este să reducă uzura în zona de contact dintre anvelopă și janta din carbon. De asemenea banda de aramidă ajută și atunci când anvelopa este instalată, să se așeze ușor și corect pe jantă.
Noua Challenge Getaway XP pentru gravel va fi disponibilă pe piață începând cu luna iunie 2023 la prețul anunțat de 94 euro, la care se adaugă 15 euro TVA și 10 euro transport în România. Lățimile disponibile vor fi de 40 și 45 mm. Greutatea anunțată este de 630 g.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.