Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Nu de puține ori încercăm să facem cât mai mult folosind același echipament. Însă astăzi, într-o lume atât de specialziată, unde un lucru face un singur lucru, este greu să găsim ceva care să funcționeze, bine, în mai multe domenii.
Nu și noua Manitou Mattoc care vine acum cu o suspensie de la 110 mm la 150 mm reglabilă în intervale de 1 cm, fără a fi nevoie de scule speciale. Cu alte cuvinte, această furcă ar trebui să fie bună peste tot, de la cross country la enduro-mtb.
Acum 10 ani Manitou Mattoc era “pe val”, pe vremea când roțile de 26 inch încă dominau, oferind suspensie de 140-160 mm. De-a lungul vremii a primit multe îmbunătățiri, cum ar fi Boost și posibilitatea de instalare roți 29er cu 27.5 fiind opțiune.
Însă noua Manitou Mattoc este astăzi o furcă pentru toate mtb-urile, spun producătorii, oferind spațiu pentru anvelope de până la 2.6″ (67mm). Având brațe superioare de 34 mm, suspensia poate fi reglată oriunde între 110 mm și 150 în trepte de 10 mm. Interesant este că modelul de bază, Mattoc Cmp, poate ajunge până la 160 mm.
Modelele Mattoc Pro și Exp dispun de opțiunea Trail Side Relief (TSR) cu care poți elibera presiunea acumulată dacă te dai tare sau dacă urci la altitudine mare sau dacă se schimba vremea.
Modelele Manotou Mattoc sunt echipate cu ax 15x110mm Boost Hexlox SL2, frâne post mount pentru discuri de 160 mm, camere de aer pozitiv și negativ ce se auto-echilibrează, sunt compatibile cu aripa Manitou direct-mount și sunt aprobate a fi folosite și pe bicicletele electrice.
Noua Manotou Mattoc este disponibilă în trei variante de modele Pro, Exp și Cmp, diferența dintre ele fiind performanța și reglajele suspensiei pe aer din brațul stâng și amortizarea din brațul drept. Însă poți cumpăra cea mai ieftină variantă, Cmp, ulterior putând upgrada cu piesele mai performante de la modelele Pro și Exp.
Prețurile anunțate pentru Manitou Mattoc sunt de 1.260 euro pentru versiunea Pro, 990 euro pentru Exp și 720 euro pentru Cmp. Greutățile anunțate sunt de 1.750 g pentru Pro și 1.760 g pentru Exp, Cmp având o greutate mai mare, de 2020 g.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.