Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei…
Se pare că tot segmentul bicicletelor de șosea a fost cuprins de febra aero, de la vehiculele în sine până la componentele care se bazează pe această trăsătură. Specialized nu face excepție, iar faptul că îi are ca parteneri pe cei de la McLaren nu face decât să contribuie la apariția unor lucruri foarte performante.
Principalele vedete ale colecției de roți pentru 2013 a companiei lui Synyard sunt seturile de carbon Roval CLX60 și CLX40, destinate anvelopelor. Ultima dintre cele două va fi disponibilă și în varianta pentru frâne pe disc. Un capitol pe care americanii au căutat să îl îmbunătățească este disiparea căldurii generate de contactul dintre sabot și jantă la frânare. După ore bune de încercări, cele mai multe soldate cu eșecuri, a venit și rezultatul mult așteptat. Se pare că au reușit să găsească rășinile potrivite pentru a lipi carbonul de pe jante, dar și profilul optim al jantei, așa că nu ai de ce să îți faci griji privind supraîncălzirea, mai ales pe coborâri.
CLX40 are o jantă înaltă de 40mm și este proiectată pentru o accelerație cât mai rapidă. Setul este ușor, dar nu ieșit din comun, cântărind 1.396 de grame, însă compensează când vine vorba de eficiență a frânării, după cum este descris mai sus. În cazul variantei pentru frâne pe disc, CLX40 vine cu butuci compatibili cu sistemul Centerlock, dar greutatea crește la 1.550 de grame/set. De asemenea, acest set nu beneficiază de tratamentul de disipare al căldurii menționat anterior.
CLX60 sunt practic o variantă mai înaltă a setului CLX40, profilul jantei măsurând 60mm. Cântarul indică 1.515 grame pentru un set, iar lățimea jantelor este de 23mm, ceea ce îmbunătățește stabilitatea.
Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.