Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Lansată pentru prima dată în 2005 Meta a fost o bicicletă de referinţă în catalogul celor de la Commencal fiind reprezentativă pentru disciplina enduro. Azi, aflată la a 4a generaţie, Meta AM primeşte cea mai mare schimbare de până acum sub forma noii suspensii denumită Contact System. Chiar dacă noua platformă se bazează tot pe ansamblul 4 bar linkage, Contact System este cu mult îmbunătăţit faţă de varianta anterioara. Bicicleta prezintă aceleaşi roţi de 27,5 inch ca şi modelul acestui an însă V4 a fost gândită să fie o bicicletă de downhill bună şi pentru pedalatul la deal.
Deşi este mai uşor noul V4 este tot din aluminiu cu un top tube sudat din 3 părţi. S-a lucrat mult şi la design pentru a se obţine o înălţime de încălecare cât mai bună în timp ce accesul la shock să rămână facil fără a fi nevoie de instalarea de telecomenzi pe ghidon. Potrivit celor de la Commencal suma tuturor acestor schimbări au avut ca rezultat o bicicletă care este şi mai versatila faţă de original. Aceasta păstrează ideea echilibrului între eficienţă la pedalare şi supremaţie la downhill.
Construită fiind cu o suspensie spate de 150mm şi capabilă să funcţioneze cu furci de 150 sau 160 mm noul Meta AM V4 pică exact pe nişa bicicletelor de top pentru Enduro. Aliajul cadrului este aluminiu 6066 tratat la cald şi sablat pentru a-l face cât mai rezistent cu putinţă. Pivoţii suspensiei sunt prelucraţi din aluminiu 7075 şi funcţionând pe rulmenţi capsulaţi supradimensionaţi. Per ansamblu suspensia Contact System oferă o greutate mai mică însă oferă şi posibilitatea utilizării de shock-uri cu piggyback. Corpul shock-ului spate stă instalat jumătate în interiorul ţevii toptube lucru care îl face să arate şi mai interesant, dar şi să ofere riderului acces mai uşor la setări.
Commencal însă ne anunţă că noul AM V4 este mai puţin rigid faţă de modelul anterior. Modificarea s-a făcut întrucât este ştiut faptul că un cadru mai puţin maleabil nu mai permite roţii spate să ofere aceeaşi tracţiune în anumite situaţii. Modificările de design permit, de asemenea, şi instalarea unui montant pentru schimbătorul faţă ce poate fi scos în cazul în care foloseşti o transmisie 1x. Alte specificaţii pentru cadru sunt: rulment pedalier BB92 pressfit, ISCG 05, montant post mount pentru frâna spate, dropout-uri 142×12.
Pentru a îndeplini dorinţa celor de la Commencal de a avea o bicicletă de downhill ce poate merge şi la deal, AM V4 dispune de un unghi abrupt de 74 grade pentru ţeava seat tube şi un unghi destul de relaxat de 66 grade pentru head tube. Pentru a îmbunătăţi şi mai mult aceste caracteristici BB-ul a mai fost coborât puţin, iar cheinstay-urile primesc o lungime de 437mm.
Commencal Meta AM V4 va fi disponibilă cu 3 echipări Origin, Essential şi Race cu preţuri începând de la 2671$ şi până la 4409$.
[vimeo id=”100800946″ width=”600″ height=”350″]Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.