Acum citesti
Noua bicicletă de enduro Ibis HD6

Ibis ne prezintă noul HD6 care vine cu un design nou, suspensii de 180/165 mm și cu roțile în varianta mullet.

Ibis HD6 este noua bicicletă de enduro construită de brand-ul californian. Legat de performanța oferită pe coborâre, aceasta este succesorul modelului Ibis Ripmo și succesor direct al modelului HD5. HD5 venea cu roți de 27 inch, dar acum HD6 vine cu roată de 29 inch spate și 27 inch, adică în format mullet (MX). De asemenea cursa suspensiei a fost modificată, prin urmare are 180 mm cursă în partea din față și 165 mm cursă a amortizorului. Cum suntem obișnuiți, materialul folosit pentru construirea cadrului este carbon, iar design-ul este nou dar are elemente împrumutate de la modelele mai vechi.

Cadrul HD6 are o greutate de 3,5 kg (marimea L și cu amortizor Fox X2) care de asemenea beneficiează de garanția pe viață acordată de Ibis. Californienii ne asigură că modificarile aduse cadrului, roților cât și link-ului au dat roade și Ibis HD6 este pregătită pentru competiții serioase.

Cadrul permite instalarea discurilor de 220 mm și dispune de urechea UDH de la SRAM, prin urmare totul e pregatit pentru a te bucura de noile trasmisii wireless.

În general cadrul pare să aibă mai multe detalii bine gândite la bord. Dispune de tuneluri pentru rutarea internă a cablurilor pentru a-ți face viața mai ușoară, rulmenți de calitate superioară și caracterele gravate cu laserul pentru a sți cât de tare să strângi șuruburile cadrului. Lista nu s-a terminat, ma există și doua apărători, una pentru lanț (este mult mai silențioasă), iar cealaltă pentru down-tube. În completare tija de șa masoară în diametru 34,9 mm.

O prindere pentru scule pe top-tube iși face aparența, de asemenea nu este lipsită prinderea pentru bidonul de apă care poate susține un volum de 750 ml de lichide. Sigura excepție aici este cadrul în marimea S, are spațiu doar pentru un volum de 600 ml. Per total, foarte multe detalii pe care Ibis le-a integrat în HB6.

Geometrie

Ținând totul sub control, Ibis nu face nici o excepție legat de geometria cadrului. Unghiul la care este amplasată furca de 180mm este de 64 grade după care se intâlnește cu reach-ul al carui lungime este 480mm în marimea L. Chainstay-ul este scurt, lungimea lui este 435 mm la fiecare mărime de cadru. Astfel, are un chainstay care permite manevrarea bicicletei mai ușor. Un minus poate fi controlul la viteză, dar ampatementul în marimea M este de 1228 mm, ceea ce aduce un plus stabilității. Mai rămâne de menționat unghiul seat-tube-ului, care se marește prgresiv cu marimea cadrului. Ca și consecință, valorile sunt cuprinse între 76 – 77,5 grade, de la S la XXL.

Variante de echipare

Există 4 echipări oferite de Ibis. Dar sigura mare diferență între fiecare este transmisia. Toate cele patru modele au suspensii care provin de la Fox, furca Fox Float cu brațe de 38 mm și amortizor Fox Float X2 Factory.

GX

Este cea mai ieftină variantă, prețul fiind de $6,099. Vei găsi o transmisie cu componente SRAM GX/NX și frânele SRAM Code RSC.

SLX

Cu doar $800 mai scumpă decât modelul GX. Transmisia provine în totalitate din gama SLX și mai există și o tjă de șa hidraulică Bike Yoke Revive.

XT

Mai adaugi $600, în total fiind $7.499 și poți opta pentru o echipare cu toata gama Shimano XT. În plus toate cele trei variante pot beneficia de alt set de roți, contra cost, desigur. Prin urmare, mai adaugi 1.400$ și roțile Industry Nine din carbon apar ca prin minune.

XX

Dacă comanzi varinata XX, nu trebuie să mai adaugi $1.400 pe roți, le vei primi la pachet automat. XX vine de la transmisia wirelees SRAM XX cu care este echipată această variantă. Se regăsește și o tijă de șa RockShox Reverb, hiraulică dar și electrică. Frâne solide care provin de la SRAM desigur, modelul RSC. Acestea fiind spuse, tot acest lux vine și cu un preț piperat, acela fiind $11.199.

Via Ibis

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

eighteen − 2 =