Acum citesti
Cannondale Jekyll Carbon 2 (2018)

Să te dai pe o bicicletă similară cu cea cu care Jerome Clementz participă la Enduro World Series nu este chiar de ici de colo și te face să te simți special, chiar dacă asta se întâmplă doar pentru câteva zile. Cannondale ne-a trimis la test noul Jekyll Carbon 2, o bicicletă care m-a făcut să uit că sunt pe un full-suspension atunci când am pedalat la deal și să cred că sunt pe o bicicletă de downhill atunci când m-am dat la vale. Poți să crezi asta? Ar fi bine s-o faci, căci Cannondale a realizat o inginerie remarcabilă cu această nouă bicicletă.

Cadru/Pe traseu

Noul Jekyll are un triunghi anterior din carbon, bascula fiind construită din aluminiu. O combinație ideală, dat fiind faptul că bascula primește cele mai multe lovituri, prin care se obține o greutate finală de doar 13.9 kg, una de vis pentru o bicicletă cu suspensii de 170/165mm.

Și pentru că tot suntem la capitolul suspensii o să vă vorbesc pe scurt despre sistemul Gemini, prezent pe această bicicletă: a fost construit împreună cu cei de la Fox (amortizorul de spate provenind desigur de la producătorul american) și-ți oferă două moduri de travel: Hustle și Flow. Nu este un Lock-out așa cum am crezut inițial, deși comanda de pe ghidon este similar. Ceea ce face, este să modifice spring rate-ul, rezultând într-unul mai progresiv dar cu o cursă de 130mm (modul Hustle) sau într-unul care folosește toată cursa de 165mm (modul Flow), care se pretează pentru coborârile cele mai dificile. Desigur, traseele de pe Ciocanu parcă deveniseră brusc prea simple pentru modul Flow, iar bicicleta cerea constant porțiuni mai dificile, mai tehnice și mai abrupte. Dacă într-adevăr urmează urcări, ai montată pe amortizor o manetă prin care poți alege între 3 moduri pentru compresia low speed. Impresionant a fost că această bicicletă urcă fără probleme, nu doar cu suportul pentru compresie, însă și datorită greutății scăzute și a rapoartelor alese parcă pe placul piciorului meu: foaie cu 30 de dinți și 12 pinioane în formatul 10-50.

Ca să înțelegi de fapt cât de manevrabilă și de distractivă poate fi această bicicletă, trebuie să știi că cei de la Cannondale au optat pentru un chainstay scurt, de 420mm, un reach de 469mm și un headtube amplasat la 65 de grade. Pipa măsoară doar 40mm, iar ghidonul are o lățime de 780mm. Așadar, cred că acum e clar pentru toată lumea cum a fost cu Jekyll-ul pe traseul local de enduro.

De menționat că pe urcările extrem de abrupte, unghiul de 65 de grade al gheadtube-ului nu este cea mai fericită alegere, dar undeva trebuia să existe un compromis. Roata de fața se poate ridica dacă ești pe un pinion mare și trebuie să te concentrezi un pic s-o ții pe trasă compensând prin pedalatul în forță, căci dacă aceasta apucă s-o ia în stânga sau în dreapta, dat fiind și chainstay-ul mai scurt, va vira într-o secundă și va părăsi traiectoria. Dar cum spuneam, vorbesc aici despre cele mai abrupte pasaje de urcare.

Altfel, cadrul este foarte bine finisat, iar Cannondale a găsit un loc pe seat tube și pentru un sport de bidon, ceea ce este de apreciat, deși în mod normal la enduro ai în rucsac un Camelbak.

Echipare

Furca Fox Float 36 face parte din gama Performance, dar asta nu înseamnă că nu funcționează impecabil. La acest nivel nici nu mă așteptam la altceva, dar mi-aș fi dorit enorm să poți micșora cursa, mai ales că unghiul headtube-ului combinat cu travel-ul de 170mm nu sunt o variantă foarte fericită pe urcări. Nici amortizorul de spate, Fox Float X nu este vârf de gamă, însă parcă a fost creat special pentru această suspensie, fiind extrem de capabil indiferent de situație.

La nivel de frâne, Sram Guide RS se descurcă excelent, mai ales că-s prevăzute cu discuri foarte mari de 200, respectiv 180mm. Aderența pe manetă este foarte bună, reprizele de frânare extrem de consistente, iar fading-ul nu a fost prezent nici măcar pentru o perioadă scurtă.

Transmisia este compusă dintr-un angrenaj Sram Descendent cu o foaie de 30 de dinți și schimbător, cu manetă din gama Sram X01 Eagle. Caseta de 12 pinioane în formatul 10-50 acoperă o plajă foarte largă, iar pentru o bicicletă de enduro este foarte potrivită. Urci fără stres și fără un efort exagerat, iar pe plat, pinionul cu 10 dinți îți asigură o viteză decentă.

Roțile sunt construite cu butuci Sram 900, spițe DT Swiss Competition și jante WTB Frequency i29, cu o lățime generoasă după cum reiese din denumire. Sunt foarte solide, iar sunetul produs de casetă, acel țăcănit teribil, este genial. Sunt sigur că poate speria și urșii din pădure. Apoi, anvelopele furnizate de Maxxis, modelele DHF pe față și DHR II pe spate, în formatul 27.5 x 2.40 inch sunt adevărate anvelope de downhill, care au oferit tracțiune și aderență atât pe umed cât și pe uscat.

La final, ar mai fi de menționat tija de șa reglabilă RaceFace Turbine cu o cursă de 125mm, cu o cursă de 125mm, suficientă pentru orice situație. Cadrele mai mari beneficiază de o cursă mai mare pentru aceasta, de 150mm.

Concluzie

Rareori rămân bulversat după un test cu o bicicletă capabilă, iar de regulă, totul se încheie prin a cumpăra respectiva bicicletă. Jekyll-ul de față este oferit însă pentru un preț destul de piperat, de 6.000 de euro, ceea ce mă face să mă gândesc de două ori înainte de a lua o decizie. Însă, fără doar și poate, aceasta este cea mai zdravănă bicicletă pe care am testat-o anul acesta, un full-suspension multivalent care știe să și urce ca un atlet și știe să și coboare ca un nebun. Este foarte stabilă și în aer, oferindu-ți ore în șir de plăceri nebănuite, reprezentând extensia perfectă pentru cei în căutare de adrenalină, nu doar de confort.

Greutate: 13.9 kg (fără pedale)
Lățime ghidon: 780mm
Lungime pipă: 40mm

Pentru: competiții de enduro sau pentru ture de neuitat
Pe urcări: 8/10
Pe coborâri: 10/10

Galerie foto:

Vezi Comentarii (2)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

3 + eighteen =