Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei…
Sfârșitul săptămânii trecute a fost unul bogat în materie de ciclism de șosea pentru rutierii echipelor românești. Timp de 4 zile au avut loc tot atâtea competiții: Cupa Dimitar Kolev, Grand Prix Dobrich I, Cupa Izida și Grand Prix Dobrich II. În total, circa 86 de sportivi de la 16 echipe din 11 țări au luat startul în cele 4 întreceri, printre care s-au numărat Tușnad Cycling Team și Echipa Națională a României.
Ciucanii i-au trimis în Bulgaria pe Braico Alexander, Cioban Sergiu, Csicsáky Tamás, Gerganov Evgeni, Lovassy Krisztián, Ternovsek Marcel, pe când lotul național a fost alcătuit din Sipos Zoltan, Lazar Nandor, Terebesi Istvan, Sebestian Szabolcs, Pleșa Valentin și Grosu Eduard.
Prima cursă, Cupa Dimitar Kolev, a fost un criteriu de 60 de kilometri (5 ture a 12 kilometri), cursă care se desfășoară pe puncte. La fiecare tură are loc un sprint intermediar, iar primii clasați primesc puncte conform locului pe care îl ocupă la fiecare sprint. În final, câștigător este rutierul cu cele mai multe puncte. Întrecerea a fost câștigată de Tanriverdi Ali Rasa (Brisaspor), iar rutierii echipelor românești au ocupat locurile 4, 5 și 6. Este vorba de sportivii Lovassy Krisztián, Eduard Grosu şi Gerganov Evgeni.
Cea de-a doua cursă a fost o etapă în linie de 170 de kilometri cu două cățărări de circa 4 kilometri, cu o pantă medie de 9%. G.P. Dobrich I a făcut parte din calendarul UCI, multe echipe din Vest venind să adune puncte prețioase pentru o clasare mai bună în ierarhia internațională. De aceasă dată, Cioban Sergiu a fost aproape de podium, terminând pe locul 4, Sipos Zoltan a reușit să se claseze pe locul 9, după o evadare alături de alți 15 rutieri, iar Lovassy Krisztián a încheiat cursa pe poziția a 10-a. Cursa a fost dificilă, doar 83 de ciclişti 22 au terminat cursa în timpul limită, adică 5% după timpul câştigătorului. Viteza medie a fost de 44,3 kilometri.
A 3-a zi a fost rezervată unui alt criteriu, Cup Izida, desfășurat pe aceași distanță ca și primul. Eduard Grosu și-a regăsit forma sportivă și și-a adjudecat locul secund al clasamentului general, fiind foarte aproape de prima treaptă a podiumului. Germanul Marcel Kalz (Rudy Project) l-a învins pe brașovean la ultimul sprint. Lovassy Krisztián a reușit cea mai bună performanță a echipei Tușnad, clasându-se pe locul 6.
Ultima întrecere a fost și cea mai solicitantă. 200 de kilometri a măsurat în lungime Grand Prix Dobrich II. Tot Lovassy a reușit să se remarce, izbutind să ocupe locul 3 îm cursa câştigată de ciclistul Koychev Stefan, de la Brisaspor. Grosu a avut niște probleme tehnice pe parcurs, 2 pene de cauciuc, dar în ciuda lor a ocupat poziția a 10-a a ierarhiei finale.
Managerul echipei Tușnad Cycling Team, Torok Attila, a declarat după cele patru curse desfăşurate în Bulgaria: Am încheiat cele patru curse cu rezultate foarte bune, toată echipa a muncit bine fiecare zi, conform tacticii stabilite. În perioada următoare, rutierii Tuşnad Cycling Team vor participa la o cursă în Polonia (UCI 2.2, între 8-12 Mai) şi la Cupa Reghin (11-12 Mai). Cât privește Echipa Națională, aceasta s-a comportat bine, iar rutierii au fost mulțumiți de rezultatele lor.
Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.