Acum citesti
Turul Franței: Cavendish își arată clasa, din nou

Munții Pirinei au fost lăsați în urmă cu fiecare kilometru al celei de-a 18-a etape, iar marea caravană a Turului Franței se îndreaptă cu pași repezi spre Paris. Ziua de astazi a fost una de relaș pentru numele grele ale clasamentului general, lucru care nu poate fi spus despre sprinteri și despre cei care încă mai căutau victoria de etapă. Situația a fost tranșată în stil autoritar de Mark Cavendish (Sky), după ce a prins și a depășit în viteză maximă rămășițele grupului de evadare cu câțiva zeci de metri rămași până la final.

Etapa a fost animată de grupul de 16 evadați format din Yaroslav Popovych (RadioShack-Nissan), Yukiya Arashiro (Europcar), David Millar (Garmin-Sharp), Julien Fouchard (Cofidis), Edvald Boasson Hagen (Sky), Adam Hansen (Lotto Belisol), Jelle Vanendert (Lotto Belisol), Kris Boeckmans (Vacansoliel-DCM), Luca Paolini (Katusha), Jeremy Roy (FDJ-Big Mat), Rui Costa (Movistar), Karsten Kroon (Saxo Bank-Tinkoff Bank), Nick Nuyens (Saxo Bank-Tinkoff Bank), Alexandre Vinokourov (Astana), Michael Albasini (Orica-GreenEdge) și Patrick Gretsch (Argos-Shimano). Dintre aceștia, Vinokourov și Hagen păreau cei mai serioși candidați la succes, dar lucrurile nu au mers chiar cum trebuie pentru ei.

Plutonul i-a ținut aproape, diferența maximă fiind de 3:30, semn că nici echipele sprinterilor nu doreau să riște pierderea unei victorii, dar nici liderii nu doreau să pățească ceva, mai ales că ploaia începuse să înverzească peisajul. Câteva cățărări le-au amintit cicliștilor că Turul încă nu s-a terminat, însă ce dificultate mai puteau acesta ridica după aventura din Pirinei de zilele trecute?

Cu câțiva zeci de kilometri rămași, evadați încep să își încerce norocul. Millar și Vinokourov sunt primii, urmați de Arashiro și Costa. După pleiada de atacuri, dar și după ce plutonul face joncțiunea mai rămân în față 5 oameni: Vinokourov, Hansen, Kloden, Roche si Sanchez. În ultimul kilometru este ajuns și cuplul Roche-Sanchez și sprinterii intră în lumina reflectoarelor. Peter Sagan (Liquigas) fusese adus de echipa sa foarte bine, dar Cavendish este de altă părere. Singur și fără ajutorul trenului Sky care l-a servit pe Wiggins de multe zile încoace, campionul mondial țășnește pe lângă Sanchez și ajunge primul la linia de sosire, după ce i-a distanțat pe restul cu exact o secundă.

Vezi Comentarii (5)
  • „Singur și fără ajutorul trenului Sky care l-a servit pe Wiggins de multe zile încoace…” @Roadrider, ne-am uitat la aceeasi etapa? Intreb asta pt ca Wiggins si respectiv Boasson Hagen l-au dus pana la ultima curba. Sau trebuiau sa il treaca si linia de sosire in trenulet?

  • @R – Fac un apel la memoria ta pe termen lung. Mai stii anul trecut cum era adus Cav la sosire? Wiggins l-a ajutat pe Cavendish mai mult din prietenie, ei fiind cunostinte destul de vechi. Daca acest argument nu te-a convins, atunci mai da-mi un exemplu cand un tricou galben si-a scos un coechipier la sprint.

  • Road, eu am comentat strict afirmatia din ghilimele. Nu poti spune ca nu a avut ajutor. OK, nu a fost toata echipa acolo, dar au fost Wiggins si Hagen. Daca nu erau ei sa-l duca, probabil victoria apartinea Liquigas , Orica sau Saxo.
    Altfel, sunt perfect de acord cu afirmatia ta referitoare la tricoul galben drept lansator.

    Pe post de concluzie: Cavendinsh: „It was an honour to have the yellow jersey leading me out. Bradley told me he’d go full gas to the last kilometre and then Edvald led me into the last corner. The finish couldn’t have been more perfect – no better end to this Tour”.

  • Nici nu am afirmat ca nu a avut ajutor deloc. Dar mai tii minte trenuletul de anul trecut? Cand Renshaw (daca nu ma insel) l-a dus pe Cav de ii curatase si pe cei care stateau in roata acestuia din urma? Atunci a fost o imagine incredibila. Sau la Copenhaga cand toata nationala Marii Britanii a muncit aproape toata cursa si pe urma Cavendish si-a facut treaba.
    De aceasta data au fost Wiggins si Hagen, dar, chiar daca pare mai greu de crezut, cred ca Wiggins s-a simtit foarte stapan pe avansul lui de la general si a vrut sa ii dea o mana de ajutor lui Cavendish. Ei doi au castigat impreuna, in 2008, proba de Madison la CM de Velodrom, si din punctul meu de vedere a parut mai mult un semn de prietenie si/sau de respect. Hagen da, probabil a fost acolo din ordine de echipa.
    Si mai indraznesc sa te contrazic privind o chestie. Nu stiu daca Sagan, Greipel ori Renshaw l-ar fi batut pe Cavendish la sprint. Britanicul a demonstrat si cu alte ocazii ca se poate descurca si fara echipa. Dar, normal, este si aceasta o supozitie.

  • Pai din exprimarea „Singur și fără ajutorul trenului Sky” ce putem intelege? Ma rog, scopul comentariului meu initial era sa va semnalez o scapare…

    Nu neg calitatile vreunui rutier, nu contest ordinele de echipa, nu stiu motivele pentru care Wiggins l-a lansat. A fost un spectacol frumos, indiferent de interesele fiecaruia.

    Referitor la supozitie: intradevar, ii devansa pe ceilalti. Insa doar daca ajungea sa se bata cu ei, caci daca nu erau cei 3 Sky (Wiggins, Hagen, Rogers ) il manca plutonul pe Cav. E un mare Campion, insa singur nu facea fata.

    In alta ordine de idei, asteptam Olimpiada si Vuelta.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

eight − 8 =