Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Zona Urlați, Mizil, Sărata Monteoru, este foarte populară, pentru ciclismul de șosea în special, cățărările de la Malu Roșu, Marginea Pădurii sau Boboci fiind foarte apreciate de cei care se dau pe cursiere. Dacă însă vrei și puțină variație, poți combina cu ceva off-road, macadam mai precis, nimic extrem, pentru o tură mult mai colorată. E drept însă că vei avea nevoie acum de un mtb sau, cel mai potrivit un gravel bike.
Varianta inițială a cestei ture am publicat-o deja în 2020 și, făcută la pas domol, cu copii, durează în jur de 4 ore. De data asta însă, am adăugat o variație, ce lungește traseul cu vreo 5 km. Acesta devine ceva mai greu, dar îl face mult mai pitoresc, cu peisaje superbe și, de asemenea, mărește procentul de off-road. La final, ies în jur de 50 km, aproape egal 50/50, asfalt cu gravel.
Inițial tura a fost făcută toamna, la temperatură foarte bună. Vara e cam cald, dar dacă prinzi vreme bună, merită să încerci. De asemenea vara, vegetația este destul de înaltă, asta făcând să fie puțin mai greu de urmărit traseul, în prima parte de off-road, când drumul urmărește o potecă de iarbă. Totuși, sunt șanse foarte mici de rătăcire, mai ales daca ai și track-ul gps, pe care-l poți downloada de aici.
Tura este identică cu cea din 2020 până în satul Călugăreni, mai precis la km 30 al turei unde, în loc să facem stânga și să părăsim DJ-ul care merge prin sate, ținem drumul principal. Începe de aici, de fapt continuă, a 4a și ultima urcare a zilei. Este grea, trebuie să recunoaștem, dar este pe asfalt. În plus, are doar în jur de 2 km.
La km 34 al turei, la ieșirea din satul Tătaru, vei face în sfârșit, stânga pe forestier, părăsind asfaltul. Direcția este satul Malu Roșu și chiar este indicator aici. Virajul se află în primul ac de păr la dreapta al drumului principal, după ce ieși din sat. Aici noi facem stânga.
Apoi începe bucata nouă din traseu, care mi-a plăcut extrem de mult. Față de varianta 2020 a acestei ture, unde returul spre Malu Roșu se făcea începând din satul Călugăreni, când mai întâi coborai pe macadam, apoi urcai destul de mult până în Malu Roșu, la varianta cu retur din Tătaru vei păstra altitudinea, pedalând pe curbă de nivel, pe coama dealurilor. Este superb, peisajul fiind deschis pe ambele părți ale drumului. Aceasta traversare are 6-7 km.
De aici reintri pe asfalt și pe varianta 2020 a traseului, coborând spre Rotari, apoi Ceptura de Sus, iar la final Ceptura de Jos.
De reținut că la km 16 al turei, pe porțiunea primei zone de off-road, vei găsi și un izvor, practic după ce ieși din satul Perșunari. Este un izvor ciudat, e un robinet de fapt, care zici că iese din piatră seacă. Nu știu dacă apa este potabilă, însă cert este că în zonă se adapă vacile care pasc pe dealuri. Dar chiar dacă apa nu este potabilă, este buna pentru a-ți da pe față și reveni la viață, mai ales în zona asta, relativ pustie și foarte călduroasă. Pe track-ul nou 2021, izvorul este la 63 m la dreapta, față de track-ul 2020, care urmărește de fapt, mica vale.
Detalii traseu
- Lungime: 50 km
- Diferență de nivel: 1000 m
- Timp pedalat: 3 ore (ritm mediu)
- Surse apă: izvor la km 16, la localnici, magazine sătești
- Download track GPS
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.