Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Traseul de azi este unul scurt şi plăcut, dar care trebuie parcurs pe vreme uscată datorită drumurilor de pământ care îl alcătuiesc în proporţie de aproximativ 80%. Cu alte cuvinte pe ploaie sau după ploaie este noroi. De asemenea există şi secţiuni deschise unde poate fi foarte cald vara. Aşadar perioada recomandată poate fi toamna sau primăvara. Deşi cei mai puţin antrenaţi pot face şi puţin push-bike zona este frumoasă şi în mare parte plină de verdeaţă.
Startul l-am ales să fie aerodromul din Băneşti, Prahova, întrucât aici se poate lăsa maşina în siguranţă, iar traseul de bicicletă pleacă direct pe iarba. În plus, dacă aveţi noroc, puteţi prinde şi un mini show aviatic, aşa cum am avut noi. Plecarea poate fi însă din oricare din satele pe care traseul le parcurge: Sarca, Scorţeni, Mislea, Tonteşti, Buştenari, Meliceşti, Telega, Doftana, Băneşti, Urleta. Şi, mulţumită faptului că tura trece prin atâtea sate, există suficiente magazine unde vă puteţi opri pentru aprovizionare cu apă, alimente şi energizante.
De la aerodrom se pleacă pe iarbă continuând aşa până când vom ieşi la asfalt. În curând însă vom părăsi asfaltul pentru a intra pe drumul de piatră destul de agresiv. Aici întâlnim porţiunea de drum călduroasă în cazul în care aţi prins soare. Nu există vegetaţie apropiată de drum, iar piatra de pe jos nu ajută la menţinerea unei temperaturi decente.
Însă nu durează mult şi drumul se îngustează devenind mai prietenos până când intrăm din nou pe iarbă. Dacă am prins o zi cu soare căldura este încă la nivel ridicat însă mai suportabila datorită vegetaţiei. Nu trece mult şi vom intra în pădure unde vom aprecia cu adevărat ajutorul oferit de umbră.
Continuam traseul şi ajungem într-un loc unde, aşa cum spuneam la început, cei mai puţin antrenaţi posibil să apeleze la puţin push-bike însă nu este nimic de speriat, mai ales că acesta se încheie cu o frumoasă poteca prin iarbă, potecă ce urmăreşte curba de nivel. În scurt timp vom ajunge şi în cel mai înalt punct al traseului nostru, la 778m potrivit Google Earth. Dupa care, aproape imediat, vom întâlni o băncuţă pe care ne putem odihni şi admira panorama superbă.
Urmează coborâre până când vom trece pe lângă o fântână pentru a ajunge într-un final la monumentul Crucea Domnitorului din Meliceşti-Telega. Suntem în continuare pe coborâre până când vom ajunge la ştrandul din Telega după care va urma ultima urcare a turei, lungă de aproximativ 1 km. Vom traversa un mic tunel şi vom sări un gard pentru a ne putea continua traseul. Escalada am făcut-o pentru a evita o zonă cu ceva câini agresivi.
De aici avem aproape doar plat, pe asfalt, până înapoi la start în zona aerodromului. Înainte de a ajunge la finiş vom părăsi asfaltul pentru a intra din nou pe drumuri de ţară care traversează lanurile de grâu. Fiind spre seară atmosfera este răcoroasă şi de un calm aparte, iar unduirile lanurilor privite din şaua bicicletei te asigură că ziua şi tura au fost reuşite.
Informaţii Google Earth
Lungime traseu: 37 km
Diferenţă de nivel: 822 m
Înclinaţie medie: 4,3%
Alt. maximă: 780m
Izvoare: 0
Magazine: in fiecare sat
Download track şi puncte de interes
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.
Într-adevăr, am tot bătut zona și în întregime este splendidă și se pretează pentru tot felul de ieșiri de o zi sau jumătate de zi cu bicicleta. Se pot face și trasee pe asfalt, și pe drumuri nepavate, de genul celor din pozele de mai sus, așa că fiecare poate găsi ceva pe gustul și pe potriva biclei sale. Practic, orîncotro ai lua-o, plecând de la Telega, să zicem, ai trasee grozave. Pe lângă ce este descris mai sus, se poate pleca și spre Brebu – Podu Cheii / Pietriceaua, și spre Cosmina de Jos – Cosmina de Sus – Livadea (cu o porțiune frumoasa de drum nepavat, abrupt, de pădure, și o trecere prin râu), și spre Buștenari – Cocorăștii Mislii (un drum lejer, prin pădure, o plăcere), și spre Valea Doftanei… E frumos și dincolo de DN1, spre Talea, cu o urcare constant pe șosea. Practic, peste tot se ramifică tot felul de drumeaguri ademenitoare, și doar timpul, vremea, simțul orientării sau imaginația îți pun limite.
Vlad , Mizilul te saluta !
Salut și eu Mizilul, din Bucureștiul torid.