Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Trek Slash este un model aflat de mulţi ani în oferta companiei americane, model care de-a lungul timpului a primit modificări semnificative pentru a rămâne competitiv. La un moment dat se îndreptase mai mult spre Trail sau “mini” downhill însă anul trecut a fost regândit să fie cât mai performant pe circuitele de Enduro. Disponibil la început doar cu cadru din aluminiu Trek a decis să-l doteze şi cu carbon după ce bicicleta a obţinut o mulţime de podiumuri la Enduro World Series.
Trek se bazează mult pe informaţiile primite de la riderii săi. Spre exemplu Rene Wildhaber avea nevoie de o bicicletă cu toptube mai lung şi un BB mai jos. Astfel noul Slash a fost gândit în jurul unei pipe mai scurte fiind acum mai lung, mai jos şi cu un unghi al furcii mai relaxat în comparaţie cu modelul anterior pentru roţi de 26 inch.
În cazul în care este folosită transmisia 1x Trek oferă un capac protector pentru a obţine o estetică completă. Modelul de top este echipat cu XTR şi anvelope Bontrager, iar pentru anul acesta Trek s-a îndepărtat de la furcile şi shock-urile proprii DCRV pentru acest model. Iniţial Trek a colaborat cu producătorii de suspensii întrucât considerau a fi necesar pentru a obţine nivelul dorit de performanţă. Însă pe măsură ce tehnologia a avansat acest lucru nu mai este necesar.
Spre exemplu au lucrat împreună cu Rockshox pentru a regla shock-ul Monarch Debonair în aşa fel încât curba cartuşului de aer să reflecte curba realizată de DRCV. La acest lucru s-a adăugat şi avantajul recipientului mai mare de aer şi fluxului mai mare de ulei pe care Debonair le are, lucruri folositoare pentru etapele lungi de enduro.
La fel ca la aproape toate cadrele full suspension Trek, Slash foloseşte Mino Link care îţi permite să modifici geometria bicicletei. Sistemul permite reglarea unghiului furcii şi înălţimea BB-ul prin modificarea unei piese din ansamblul linkului suspensiei.
Un alt aspect interesant este reprezentat de apărătoarele din plastic. Acestea acoperă toate zonele susceptibile a fi lovite sau zgâriate. Modelul Slash 9.9 cu furcă Fox 36, echipare XTR şi tijă de şa reglabilă are o greutate de 12,17 kg. Modelul 9.8 cu furcă Pike şi echipare Sram X01 cântăreşte 12,71 kg. Pentru 2015 Trek va oferi două variante din aluminiu şi două din carbon.
Iar drept dovadă că îmbunătăţirile nu au fost în van Rene Wildhaber de la Trek a obţinut cel mai bun rezultat al său la Enduro World Series, locul 3 la Winter Park, Colorado, pe această nouă bicicletă din carbon.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.