Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
Ieri, când traversam centrul orașului Râmnicu Vâlcea, am rămas impresionat la vederea pistelor de biciclete.
După Brașov, acesta este al doilea în oraș în care văd pistele construite ca la carte. Deși lățimea nu este aceeași ca a pistelor din Brașov, fiind ceva mai înguste, am fost plăcut impresionat de lungimea acestora, marcarea corespunzătoare la trecerile de pietoni sau prin intersecții dar și de faptul că am putut zări bicicliști care le utilizau.
Bucureștiul își așteaptă, în continuare, rândul…
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.
pistele sunt prea putin respectate de conoducatorii auto. in multe locuri din oras dispar subit si apar peste cativa zeci de metri. un lucru de pomana. spun din propria experienta. asta este situatia in oras.
Dar chiar nimeni nu s-a gandit sa le separe de partea destinata autoturismelor prin marcaj rezonator? Genul de marcaj de pe maarginea drumurilor europene sau dintre benzile de circulatie nu lasa aceeasi placere conducatorilor auto la calcare.
E adevarat sunt multe piste prin Ramnicu Valcea, dar si multe probleme. In primul rand sunt pline de canale si trebuie sa faci slalom printre ele, cracile copacilor de pe margine atarna pe deasupra lor si daca esti mai inalt le iei drept in fata, si este o portiune pe trotuar unde e absolut imposibil sa mergi pe pista datorita traficului pietonal intens.
Din pacate in Bucuresti nu vom vedea niciodata asa ceva, chiar daca se va face. Se va parca intr-o veselie pe ele. Restul e irelevant.
Cel care a scris articolul sigur nu a trecut prin Sibiu ! Observatiile mele au fost punctate de antevorbitori, deci nu are sens sa repet ! Foarte putin se face la capitolul educatie rutiera (si nu ma refer numai la biciclisti sau conducatori auto versus biciclisti), care in vremurile noastre ar trebui sa faca parte din educatia civica ! Sigur ar trebui incurajata deplasarea cu bicicleta, pentru descongestionarea traficului de autovehicule in situatii care nu impun deplasarea auto cu orice pret, dar mai ales pentru sanatatea oamenilor si reducerea poluarii, de care nu se mai aminteste de ceva vreme …