Acum citesti
Rock Shox Reba RL (2012)

Când ești în căutarea unei furci de Cross Country, probabil ești foarte atent la detalii precum: calitatea produsului respectiv, funcționalitatea, materialele din care este realizat și nu în ultimul rând, greutatea. Rock Shox Reba RL se află cu o treaptă în spatele vârfului de gamă, Rock Shox SID, poziționându-se comod în spatele acesteia, cel puțin din punct de vedere al performanțelor și al prețului.

Cum lucrează Rock Shox Reba RL și cât de mult merită să investești aproximativ 1.900 de lei în aceasta, urmează să afli în acest articol.

Tehnologia Dual Air cu care este înzestrată Reba, presupune că în momentul setării furcii, vei avea două camere de aer pe care trebuie să le ajustezi corespunzător. Asta se întâmplă cu ajutorul a două valve de aer, una sus iar alta jos, pe brațul din stânga al furcii. Cum camera pozitivă este responsabilă pentru forța de comprimare a furcii, va trebui să respecți indicațiile menționate pe furcă. Cea negativă trebuie umflată pentru început cu aceeași presiunea precum cea pozitivă, mărind presiunea pentru sensibilitate mai mare pe denivelări mici (dacă ești setat pe confort) sau micșorând-o pentru trasee cu denivelări mai pronunțate (dacă dorești un răspuns mai ferm din partea furcii).

În orice caz, se pare că Rock Shox va renunța începând cu modelele 2013 la această tehnologie, nu numai pentru a simplifica setup-ul furcii, dar pentru a scădea și mai mult din greutate. Prin urmare, sistemul Solo-Air va utiliza o singură valvă pentru a regla camera negativă și pe cea pozitivă.

Revenind la Reba RL 2012, aceasta îți oferă control suplimentar și asupra compresiei, prin funcția Motion Control. Este conectat la comanda de tip PushLoc, realizată din aluminiu și cu clapă de prindere pentru demontare rapidă. Furca poate fi blocată oricând pe urcări sau pe asfalt prin comanda de pe ghidon, dar reacționează la trecerea peste denivelări puternice.

Înghite șocurile de pe traseu așa cum ar trebui să facă orice Rock Shox din acest interval de preț. Bicicleta rămâne astfel controlabilă în orice circumstanță și chiar la unele sărituri peste obstacole mai mari, iar de bottom out nici nu s-a pus problema pe traseul nostru de aproximativ 30 de km. Găzduind pe brațul stâng un disc de dimensiuni medii, de 180 de mm, furca nu a lăsat niciodată impresia că flexează, fiind cât se poate de fermă indiferent de forța de frânare aplicată.

Brațele superioare de 32 de mm sunt realizate din aluminiu, iar brațele inferioare sunt împrumutate de la Rock Shox SID, un garant pentru o greutatea foarte mică: Reba RL cântărește doar 1519 grame!

În încheiere, trebuie să afirm că doar cei exagerat de pretențioși nu vor fi mulțumiți de Reba RL. La capitolul rafinament îi arată spatele lui Fox Float Evolution 2012, este mai ușoară, permite mai multe reglaje și bineînțeles, este mai ieftină. Suma este corectă, în special că poți găsi diverse discount-uri care o fac și mai atractivă.

Vezi Comentarii (12)
  • Doar 3.5 stele la pret? Mi se pare un brand cu un raport calitate/pret superior in comparatie cu competitorii DT Swiss / FOX / Marzocchi.

  • „În orice caz, se pare că Rock Shox va renunța începând cu modelele 2013 la această tehnologie, nu numai pentru a simplifica setup-ul furcii, dar pentru a scădea și mai mult din greutate. Prin urmare, sistemul Solo-Air va utiliza o singură valvă pentru a regla camera negativă și pe cea pozitivă.”

    Unde ati gasit informatia aceasta?
    Eu deocamdata am un Recon Silver TK Solo-Air si sunt in dubii daca sa trec pe Reba tocmai din cauza sistemului Dual Air si al mentenantei mai ridicate pe care o necesita. Daca ar aparea si o varianta de Reba Solo Air cu toate bunatatile (Motion Control, greutatea redusa) chiar as lua-o in considerare (si as astepta sa apara pe piata inainte sa fac upgrade).

  • Din comunicatul RockShox: change is the elimination of the RockShox’s Dual-Air system in favor of a single air adjustment. Solo-Air will be found on 2013 RockShox SID, Reba, and Revelation models.

  • Multumesc de informatii. Intre timp am mai gasit un articol:

    http://www.dirtragmag.com/webrag/rockshox-adds-650b-drops-dual-air

    Se pare ca motivul pentru care se renunta la Dual Air este acela ca este prea greu de facut un setup corect.
    Deci mai bine mai astept un an cu upgrade-ul, pana apar modele de Reba 2013 la reducere pe site-uri.

    Si apropo de reduceri, pretul din articol e orientativ. Am vazut Reba in magazine din romania si la mai mult de 20 mil si pe site-uri din afara la reducere la mai putin de 10. In functie de dotari poate sa sara de 500 euro si pe site-uri din afara. Deci, orientativ 🙂

  • Subscriu: setarea sistemului dual-air e de toata jena (prima data mi-a luat cam 30 min sa ma apropii de ceva acceptabil pentru ca in momentul in care desfaceam pompa de la camera negativa, se pierdea aer… uneori mai mult, alteori mai putin… deci f greu de obtinut presiunea dorita), mai ales la modelele sid 2009-2010 care au cursa de maxim 100 si camera de aer negativa este foarte mica ca volum.
    O alta chestie de toata jena la RS e reprezentata de piesa de la motion control care e din plastic (aliaj titan e doar pe anumite modele RLT Ti, WC) si care se cam crapa daca uiti sa deblochezi furca pe o coborare lunga si grea!

  • @ Mihai. ai grija la furcile care nu sint retail, cele OEM chiar daca au aceeasi denumire e posibil sa aiba reglaje lipsa, aceeasi situatie era la Lyrik si la diverse FOX`uri

    de aici pot aparea acele preturi mici despre care vorbeai pe siteuri de afara

  • greaper, sperii lumea aiurea cu astfel de comentarii.
    eram sa pun si eu botul la comentariul tau; ma bucur totusi ca nu am facut-o.
    mi-am luat bicla echipata cu Reba RL 2012 si sunt super multumit de ea.
    marele avantaj pentru mine poate e faptul ca producatorul mi-a inclus in pachet si o pompa de furca care isi face treaba perfect. intr-adevar pierde insignifiant de putin aer cand schimbi de la o valva la alta. nu m-a impiedicat deloc sa-mi fac furca exact cum am vrut. mi-a luat maxim 5 minute sa bag presiune in furca dupa specificatii si dupa doua zile am mai dat 3 pompe ca si „final adjustment”, doua sus, una jos.
    personal, nu as da banii pe aceasta furca dar ca si dotare pe o bicicleta pretul componentei ansamblului este mai mic decat al „piesei de schimb”.
    foarte pe scurt: furca este extraordinara.
    este irelevant daca se pastreaza sau nu sistemul dual air, el functioneaza bine, fara complicatii, impedimente.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

17 − seven =