Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
În 2006 când Orbea Alma din carbon a apărut pentru prima dată pe circuitul de curse era categoric bicicleta pe care trebuia să o ai. Cu un an întreg înainte ca Julien Absalon să distrugă circuitul de Cupă Mondială concurenţii au observat avantajele bicicletei uşoare cu roţi mari folosită pe un traseu condimentat cu viraje în viteză, singletrack-uri pe teren afânat, şocuri venite din gropi cu margini ascuţite şi căţărări extreme.
Alma mergea repede, arăta bine şi, pe măsură ce carbonul devenea comun, era mai ieftină decât multe din variantele oferite de fabricanţii de nişă. Între timp bicicleta din aluminiu a început să fie oferită de fabricanţi mai mult ca bicicletă entry level. Implicit un ciclist „normal” care nu căuta neapărat performanţă extremă de la noua sa achiziţie, era obligat să aleagă între o bicicletă din carbon cu componente slabe sau o bicicletă cu componente bune însă instalate pe un cadru greu şi cu geometrie de weekend.
Noua Alma 2015 din aluminiu de la Orbea oferă acum cicliştilor de cross country limitaţi de buget toate specificaţiile variantei din carbon. Biciclete devine acum o opţiune interesantă şi pentru cei care sunt interesaţi şi de ultracross sau ture de aventură.
Orbea Alma Hydro 2015 primeşte un „facelift” apreciabil faţă de varianta 2013. Cadrul va include toate specificaţiile abia introduse pe varianta din carbon anul trecut cum ar fi designul „4×4”, conceptul Big Wheels şi ghidarea directă a cablurilor.
Orbea Alma Hydro dispune de o a 4a curbură în triunghiul faţă şi spate exact la fel ca la varianta din carbon. Acesta este designul 4×4. Orbea spune ca acest design oferă o rigiditate cu 15% mai mare şi o complianţă cu 68% mai bună decât modelul 2013. Greutatea dată publicităţii pentru cadru este de 1.650 grame, cu 500g mai mult faţă de varianta Performance Carbon şi cu 660g mai mult decât varianta Race Carbon. Însă noul Hydro nu este Di2 ready. Pentru asta vom avea în viitorul apropiat Orbea Alma M-LTD dotată din start cu Shimano XTR Di2.
Întrucât bicicleta este dedicata şi celor care se aventurează în ture epice de mai multe zile Alma din aluminiu dispune de montanţi filetaţi pentru instalarea de portbagaje pentru coburi.
Greutatea lui Hydro va varia considerabil în funcţie de mărimea cadrului. Bicicleta va fi disponibilă cu roţi de 27,5 şi 29 inch, iar mărimile care se vor suprapune vor diferi totuşi destul de mult. Varianta 29er va dispune de 7-8 mm în plus la top tube, 5mm în plus la headtube, un chainstay cu 13 mm mai lung decât la varianta cu roţi de 27,5 inch şi o înălţime a BB-ului cu 3mm mai mică la 29er.
Întrucât bicicleta este gândită totuşi să se descurce bine în concursuri ea dispune de o tijă de şa mai confortabilă cu diametrul de 27,2mm. Vei primi confort sporit însă opţiuni limitate pentru tije reglabile de şa. Bicicletele echipate sunt disponibile doar cu componente Shimano din care niciuna cu transmisii 1x.
Alma Hydro va fi disponibilă în 4 variante: H10, H30, H50 şi H70. Modelul de top H10 dispune de angrenaj şi schimbător spate XT, componente SLX pentru restul transmisiei şi frâne plus o furcă Fox 32 Float. Varianta entry H70 va dispune de o transmisie Deore cu angrenaj triplu, frâne Shimao M396 şi furcă Rockshox XC 30 TK.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.