Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Recent Giant a lansat noul XTC Advanced SL în varianta cu roţi de 27,5 inch. Pe site-ul oficial Giant observăm că odată cu apariţia noului XTC de 27,5 inch a dispărut varianta 29er. Rămâne de văzut dacă Giant a scos complet din oferta varianta cu roţi mari.
Aşa cum sunt toate modelele XTC Advanced SL, noul 27,5 este destinat nivelului cel mai înalt de concursuri cross country, bicicletă demnă de nivelul echipei Giant Pro XC. Încă de pe vremea când era în stadiul de prototip bicicleta a oferit victorii pentru Michiel van der Heijden, Campionul naţional al Olandei sau ciclistului de nivel mondial Fabian Giger. Aşadar bicicleta se pare că îşi face treaba cu aceste noi roţi de 27,5.
„Împreună cu colegul meu de echipă am petrecut mult timp antrenându-ne şi concurând pe o mulţime de tipuri de teren folosind această nouă bicicletă de cross country cu roţi de 27,5 inch”, spune Giger. „Se simte excelent pe urcări, iar coborârile le pot face cu mult mai multă încredere faţă de orice alt hardtail cu care am mai concurat până acum”.
Bicicleta este construită folosindu-se carbonul Advanced SL de la Giant rezultând un cadru cu o greutate anunţată de doar 970g. Ţeava steerer a furcii este OverDrive, dropout-ul spate este convertibil între 142 şi 135mm cu 142×12 standard, ghidare internă a cablurilor şi colier integrat pentru tija de şa. Cadrul va fi disponibil la vânzare doar în culorile echipei la un preţ de 1.625 $, iar bicicleta completă, modelul 27.5 0, va avea un preţ de 7.225$ în timp ce modelul 27.5 1 va fi la vânzare la preţul de 5.150$.
Specificaţii Giant XTC Advanced SL 27.5 0
Cadru: carbon Advanced SL
Dimensiuni: S, M şi L
Furcă: RockShox SID World Cup XX w/ 15mm thru-axle, OverDrive steerer, X-Loc remote lockout, cursă 100mm
Ghidon: Giant Contact SLR Flat XC, carbon, 31.8mm
Pipă: Giant Contact SLR, carbon cu şuruburi titan
Tijă de şa: Giant Contact SLR, carbon, 27.2mm
Şa: Fi’zi:k Tundra M3, rail-uri K:ium
Shiftere: SRAM XX1 Trigger, doar spate
Schimbător spate: SRAM XX1, Type 2
Schimbător faţă: nu
Frâne: Avid XX World Cup, Hydraulic disc, [F] 160mm [R] 140mm
Pinioane: SRAM XG1195 10×42, 11-viteze
Lanţ: KMC X11SL
Angrenaj: SRAM XX1, 34T
Rulment BB: press fit
Jante: Giant P-XCR0 WheelSystem; carbon, latime 25mm, compatibile Tubeless
Butuci: Giant P-XCR0 WheelSystem; 28h, [F] 15mm axle, [R] 142×12 axle
Spiţe: Giant P-XCR0 WheelSystem; DT Swiss Aerolite Bladed Stainless
Anvelope: Schwalbe Thunder Burt EVO, Tubeless ready, 27.5×2.1, pliabile
Preţ: 7.225$
Specificaţii Giant XTC Advanced SL 27.5 1
Cadru: Advanced SL-grade, carbon
Mărimi: S, M, L, XL
Furcă: RockShox SID RL w/ 15mm thru-axle, OverDrive steerer, PushLoc lockout, cursă 100mm
Ghidon: Giant Contact SLR Flat XC, carbon, 31.8mm
Pipă: Giant Contact SL
Tijă de şa: Giant Contact SLR, carbon, 27.2mm
Şa: Fi’zi:k Tundra M5, railuri magneziu
Shiftere: SRAM X01 Trigger, doar spate
Schimbător spate: SRAM X01, Type 2
Schimbător faţă: nu
Frâne: Avid Guide RS, Hydraulic disc, [F] 160mm [R] 140mm
Pinioane: SRAM XG1180 10×42, 11-viteze
Lanţ: KMC X11SL
Angrenaj: SRAM X01, 34T
Rulment BB: SRAM, Press fit
Jante: Giant P-XCR1 WheelSystem; carbon; 25mm wide, compatibile Tubeless
Butuci: Giant P-XCR1 Composite WheelSystem; 28h, [F] 15mm axle, [R] 142×12 axle
Spiţe: Giant P-XCR1 Composite WheelSystem; Sapim Race 14/15g
Anvelope: Schwalbe Racing Ralph EVO, Tubeless ready, 27.5×2.1, pliabile
Preţ: 5.150$
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.