Acum citesti
Sorin Kertesz: În oraș, un city-bike îți aduce câteva avantaje față de alte biciclete

Sorin Kertesz deține unul dintre cele mai mari magazine de biciclete urbane din București și poate chiar din România. De aceea, el reprezintă un barometru realist atunci când vine vorba de vânzările bicicletelor de oraș, un segment care începe să ne intereseze din ce în ce mai mult. Cum a crescut piața în ultima perioadă și la ce ne putem aștepta în 2012, vei afla în interviul de mai jos.

  • Salut Sorin! De cât timp te ocupi exclusiv de bicicletele de oraș?

Salut! Anul acesta împlinim 3 ani de biciclit urban. Am pornit în 2009, cu dorința de a transforma orașele României în ceva similar cu Amsterdamul sau Copenhaga și, în primă fază am importat biciclete second-hand din Olanda (city-bike-uri clasice), apoi am început să importăm și biciclete noi (mărci precum Gazelle, VANMOOF sau Strida). În timp, am diversificat mult gama de produse, rămânând în continuare fideli bicicletei de oraș.

  • Cum a crescut segmentul în acești ani? S-au simțit creșteri sau scăderi pe segment?

Segmentul city-bike a crescut constant în acești ani. Și cred că e normal să fie așa, dacă ne gândim că cei mai mulți folosesc bicicleta în oraș, iar un city-bike îți aduce câteva avantaje față de alte biciclete: confort, siguranță, utilitate, mentenanță redusă. Am promovat mult aceste avantaje și cred că lumea devine tot mai receptivă.

  • Ce așteptări ai pentru 2012? Va reuși segmentul de CityBike-uri să răpească din clienții de MTB-uri?

Da, sunt sigur că trendul ascendent al segmentului City va continua în 2012 și mulți vor alege o bicicletă de oraș, dacă o folosesc preponderent în spațiul urban. Și dacă ne uităm la țările mai avansate în ale bicicletei (de exemplu Olanda, Germania, Austria sau chiar Ungaria), vedem că bicicletele de oraș sunt majoritare. Eu cred că ne îndreptăm în aceeași direcție, doar că mai e mult de pedalat până să ajungem ca ei.

  • Tu care consideri că este explicația pentru care atât de multe persoane aleg bicicletele de munte, chiar dacă le utilizează în oraș?

O primă explicație pornește din infrastructura precară: gropile și bordurile îi sperie pe mulți, care își zic că un MTB va face față mai bine acestor obstacole. De fapt, majoritatea obstacolelor pot fi ocolite, deci există în substrat și alte motive, cum ar fi asocierea MTB-urilor cu adrenalina. Mai există un motiv important și o mare parte din eforturile noastre se indreaptă în această direcție: faptul că majoritatea clienților, neavând experiența mersului zilnic cu bicicleta prin oraș, nu conștientizează avantajele unui city-bike față de un MTB: poziția mai comodă, elementele de securitate (de exemplu lumini) sau aspectele practice (cric, portbagaj, apărători de lanț sau de noroi).

  • Cum vezi viitorul infrastructurii pentru biciclete din marile orașe? Momentan avem o serie de drumuri trasate într-un mod pe care doar edilii îl pot înțelege…

Infrastructura actuală a fost construită în principal ca reacție la niște cerințe europene. A fost făcută ca să fie bifată, nu ca să facă viața oamenilor mai bună. Constat însă că încep să apară în multe orașe proiecte, unele chiar cu finanțare europeană, care își propun să construiască ceva util. Pe viitor, va crește probabil presiunea din partea populației (din nevoia de siguranță, de eficiență) și implicarea societății civile, mai ales a ONG-urilor de mediu și de bicicliști, în pregătirea acestor proiecte și atunci rezultatele vor fi mai bune.

  • Depind vânzările de CityBike-uri de această infrastructură? Dacă da, cât de mult?

Da, depind foarte mult și o confirmă țări ca Olanda sau Danemarca, unde în ultimii 40 de ani s-a investit mult în infrastructura de biciclete și, ca urmare, oamenii au înlocuit mașinile cu city-bike-uri. Mulți români și-ar dori să meargă zilnic la muncă pe bicicletă, însă nu au piste pe traseul lor și le e teamă să se aventureze prin trafic – ca atare se rezumă la o plimbare prin parc, prin pădure, sau pe trasee montane. Cred că, la fel ca în Olanda și Danemarca, infrastructura va scoate oamenii din mașini și îi va încuraja să folosească zilnic bicicleta.

  • În topul vânzărilor, predomină citybike-urile clasice, bicicletele pliabile sau cele fixie?

Cele clasice se vând ceva mai bine decât cele pliabile, dar diferența nu este covârșitoare. Primele sunt mai confortabile în mers, însă cele pliabile câștigă atunci când vine vorba de depozitare sau urcat în casă.

Fixie-urile reprezintă o nișă care nouă ne place, însă vorbim de volume mult mai mici decât în cazul pliabilelor sau al clasicelor.

  • Mulțumim pentru timpul acordat și-ți dorim un sezon excelent!

Mulțumesc, vă doresc la fel și vouă!

 

Vezi Comentarii (4)
  • Mountain Bike-ul e mai versatil, e bun si de oras si de plimbari prin padure de exemplu.
    In legatura cu semnalizarea, si un MTB poate fi semnalizat cu catadioptrii exact ca un citybike

  • Da asa e, dar imbraca-te tu in blugi si camasa si plimba-te pe mtb… e un pic cam fortat. In oras e bine imbracat de oras cu o bicicleta care sa accepte hainele astea.

  • Montana… mi-a trezit unele simturi pe care nu stiam de ele. Nimic nu se compara cu adrenalina unei coborari abrupte, de lunga durata si cu obstacole medii.

  • dar poate nu vreau sa ocolesc acele obstacole… pozitia aia comoda de care zice…de fapt…nu e chiar asa, aparatori de noroi poti avea si pe mtb. De fapt, nu ar trebui aparatori de noroi….ptr ca un oras ca lumea este asfaltat (deci fara drumuri cu pamant care sa se transforme in noroi) si cu strazi curatate de praf ptr ca la prima ploaie sa nu se transforme in mizerie si sa se puna pe roti.
    eu merg si in blugi pe mtb…nu vad unde e problema, mai ales daca iti strange mansetele. 🙂 (sry for the late post, deabia acum am citit articolul)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

fifteen − four =