Sezon de mountain bike prelungit în Munții Leaota

Ce poți face când prognoza meteo îți indică soare și 12 grade în miezul lui noiembrie, la 2000 de metri altitudine? Evident, profiți și încerci să întinzi cât mai mult de sezonul mountain bike. Asta am făcut și noi vineri, 16 noiembrie.

Mircea Florescu, Răzvan Bucătaru (Cocoș), Mihai Ciobanu, Vali Niță, Ciprian Roșca, Robert Preda (Bebe) și Cătălin Sprînceană, adică echipa BikeXpert, au fost de această dată protagoniștii noului nostru episod. Așa cum am stabilit cu o zi înainte, ne-am grupat cu toții vineri dimineață în Pucioasa la numai 90 de kilometri nord de București, pe drumul ce leagă Târgoviște de Sinaia. Cam 30 de minute a durat să ne echipăm și să asamblăm bicicletele demontate la transport, așa că pe la 9.30 ne încălzeam pe șoseaua dintre Pucioasa și comuna Runcu.

Ziua a început epic, cu peisajul rural din Runcu: animalele în drum spre islaz, țăranii muncitori pe lângă gospodăriile lor și hornurile caselor fumegând după noaptea rece, totul înconjurat de pădurea încă galben –roșiatică. Părăsim satul și intrăm pe drumul forestier ce străbate Valea Runcului, înaintând destul de eficient energizați de peisaj și stimulați de frigul de la umbră. Odată trecuți de Mănăstire, părăsim forestierul și intrăm pe poteca turistică ce urcă spre cabana Leaota. Urcușul până la cabană se suprapune peste o muchie împădurită și abruptă, dar destul de largă. Mai pe bicicletă, mai pe lângă, într-o oră de la intrarea pe cărare eram deja în fața cabanei, acum din păcate părăsită și devastată. Aici facem, la soare, prima pauză serioasă a zilei.

În scurt timp suntem din nou pe biciclete, de această dată prin golul alpin ce se deschide larg imediat după “Stâna de Piatră”.  Fascinați de belvedere ajungem pe Vârful Romanescu, cel mai înalt punct al traseului nostru. Masivul Iezer, Munții Bucegi, Masivul Piatra Craiului, Valea Ialomiței și Valea Dâmboviței, toate fac parte din priveliștea ce ni se arată de la 1700 de metri. Peisajul este de nedescris…

După mai bine de 1300 de metri diferență de nivel, ne începem în sfârșit coborârea. Primul sector prin gol alpin se coboară repede, poate mult prea repede. Intrăm în pădure printr-o zonă pietroasă și continuăm printre rădăcini pe un “single track mioritic”. Poteca se transformă în scurt timp într-un mare făgaș noroios care coboară până la intersecția cu un drum de taf. De aici lucrurile se schimbă în greu pentru că am coborât până la 1000 de metri altitudine unde interacționăm cu un covor gros de frunze căzute sub care zace un adevărat patinoar din noroi. Coborârile rapide se transformă de aici într-o probă de echilibru printre copaci și șanțuri ascunse sub frunze. Totuși, Mihai cu al său Cube Stereo Pro coboară fără stres parcă făcând mișto de noi. Cocoș nu se lasă mai prejos și ne demonstrează că și al său hardtail CUBE Elite Super HPC poate face față provocării cu o tehnică bună. Deși cu o spiță în minus pe spate, Mircea nu ezită să pună la treabă full suspension-ul CUBE AMS 100 Super HPC SLT testat săptămâna trecută în Bucegi și formează pluton fruntaș de coborâre cu Cocoș, Mihai și Ciprian. Vali rupe și el o spiță la roata de spate așa că încheie traseul mai precaut, cu Bebe care are probleme la schimbătorul spate.

Cauciucurile se încarcă rapid cu noroiul care ne sare și pe față, inevitabil. Ne mai oprim din când în când să ne ștergem ochelarii și lentilele celor două camere Go Pro.

La ieșirea din pădure, deasupra satului Brebu, ne așteaptă provocarea zilei, un drum lung de vreo 3 kilometru înnoroit și amprentat de urmele adânci ale copitelor de animale. Aici coborâm cu toții prudent, mai cu picioarele în pedale, mai cu ele pe lângă, încercând să ne găsim echilibrul pe dâra roții unei căruțe. Aventura s-a incheiat cu bine în Runcu de unde ne-am făcut revenirea pe încă 9 kilometri de asfalt până la Pucioasa.

În concluzie, ne-am distrat nesperat de bine în această perioada a anului în care poate anterior puneam mtb-urile la conservare. Urcarea de 1600 de metri a reprezentat o provocare răsplătită cu una din cele mai frumoase coborâri din județul Dâmbovița și Munții Leaota.

Traseu complet: Pucioasa (400m)- Runcu (700m)- cabana Leaota (1330m)- varful Romanescu (1713m)- muchia Marginea Domneasca (1405m)- satul Brebu (860m)- Pucioasa

Lungime: 65 km

Diferenta de nivel: 1600m

Altitudine maxima :1713m

Durata: 8 ore

Articol apărut original pe site-ul BikeXpert.

• Iata ca cineva isi bate cdapul sa ne arate un traseu virgin si nestiut decat de o mana de oameni si uni nu vad decat reclame. Da trist dl. Ionel.

• Numai oameni rautaciosi….in fine, felicitari ptr filmulet ! Zona e bestiala! De vreo 4 ani si noi, cei cu atv-uri, ne facem veacul pe acolo…ce vreau sa va spun e ca Leaota e cel mai frumos traseu pe care l-am facut vreodata…are absolut tot ce ai vrea sa vezi, fie ca esti cu bicla , motorul sau atv-ul. Bravo inca o data ptr filmare si asteptam un „va urma” !

• Superb, anul trecut chiar a fost sezon de iesit. Am sot si eu cu niste prieteni la un tur in jurul judetului, departe de Leaota, dar a fost frumos pentru ca era un soare de neuitat. Ma bucur ca am gasit blog-ul, si pentru ei va fi o stire beton 😉