Acum citesti
Rock Shox Dart 3 2011

Poate cel mai raspandit model al celor de la Rock Shox, Dart 3 in versiunea 2011 vine cu ceva modificari de ordin estetic dar si cu un proces de amortizare ceva mai lin comparat direct cu modelul anterior. Rock Shox Dart 3 2011 reuseste sa amortizeze denivelarile mici ceva mai bine, dar nu impresioneaza.

Din punct de vedere al datelor tehnice, furca a ramas in mare parte aceeasi : greutate de 2.472 de grame, functie de lock-out cu comanda pe ghidon, brate inferioare din magneziu, brate superioare realizare din Crom 4130 si functie de preload in cazul in care vrei s-o setezi in functie de greutatea ta.

Asemenea modelului anterior, poti modifica cursa de amortizare pina la 120 de mm (standard 100 mm) prin inlaturarea distantierelor din interiorul furcii. O alta veste buna este existenta rebound-ului : desi nu se afla la indemina, fiind pozitionat sub bratul drept al furcii, acesta este util cand vrei sa pedalezi cu setari diferite in functie de traseul ales. Poti controla astfel viteza de revenire a furcii : mai lent sau mai rapid.

Desi nu este o furca scumpa, finisajele acesteia sunt peste medie. Ce mi-a placut in mod special la noul Dart 3 este confortul pe care-l ofera. Daca ar fi sa rezum recenzia de fata intr-un singur cuvant, acesta este confort. Indiferent ca te deplasezi pe trasee de padure cu mici denivelari sau pe macadam, aceasta furca reuseste sa ofere asa numitul „smooth ride”. Si partea buna este ca se poate descurca in continuare pe „Trails”-uri cu conditia sa nu incaseze socuri dure sau foarte dure (atentie in special la trecerea peste pietrele mari).

Exploatata in conditii normale de traseu iti va oferi suficiente satisfactii pentru a o indragi. Modelele anterioare si-au dovedit durabilitatea, utilizate fiind in competitii de Cross Country sau plimbari lejere pe trasee de munte.

Minusurile sunt reprezentate in continuare de greutatea destul de mare pentru modelul cu TurnKey si Rebound si de functionalitatea Lock-Out-ului care nu este cea mai precisa : la actionarea functiei, furca se intareste, dar ramane o cursa de 1-2 cm care este inca functionala. Evident, utilizata in plimbarile tale prin padure sau la munte nu o sa fie un motiv serios de a nu achizitiona aceasta furca.

Este bine de stiut faptul ca mai poti alege din gama, modelele Dart 1 si Dart 2 (cu optiuni diverse sau mai putine) dar si noul model pentru bicicletele 29er, Dart 3 29er cu o cursa de maxim 100 mm.

Optiunile de tuning se rezuma pe langa extragerea distantierelor pentru a mari cursa, doar la inlocuirea „steerer”-ului. Aftermarket, poti achizitiona un „steerer” din aluminiu, scazand astfel din greutatea acestei furci. In orice caz, Dart 3 ramane aceeasi furca pe care te poti baza oricand, atat timp cat n-o sa-i ceri imposibilul. Adica sa te poarte pe trasee foarte dificile.

Vezi Comentarii (16)
  • alo…turnkey-ul ala functioneaa exact asa cum trebuie!!! cursa de 1-2cm cu lockout inchis e acolo pentru a amortiza denivelari mici, in conditii de pedalare!!
    rebound se foloseste/regleaza pentru a mentine cat mai mult din contactul rotii fata cu solul si de a nu te arunca in toate partile la viteza mare, pe teren denivelat…in nici un caz la pedalare

  • La furcile Fox sau Manitou blocheaza complet spre exemplu. La Fox Float poti alege de asemenea cat de mult vrei sa blocheze furca (da, poti lasa o cursa minima de 1 cm).

    Pe de alta parte, exista si furci mai ieftine decat Dart 3 care blocheaza cursa complet (vezi Suntour XCM, desi acesta nu exceleaza prin performante).

    Legat de rebound: pedalare este un termen general pentru a descrie faptul ca bicicleta avanseaza pe un anumit tip de teren. Evident ca se foloseste pentru a mentine si contactul rotii cu solul (dar in functie de teren se regleaza).

  • Imi puteti spune si mie ceva diferente intre aceasta furca si Manitou Superslate 100 Lo in afara de greutate, care dupa cum se vede este in favoarea furcii Manitou. M-ar interesa un upgrade si inca nu sunt hotarat.

  • Salut. Recomandati-mi va rog si mie o furca buna decenta care sa reziste in timp(ma refer la joc), precizez ca folosesc bicicleta mult in oras (DIN PACATE AM 95 KG) cu strazile pe care le stiti cu totii si drum de tara (campie) nu munti sau coborat scari (BICILETA PE CARE O AM ESTE UNIVEGA)

  • Am facut cont ,primesc mail de confirmare care spune sa activez contu,dau clic si ami apare pagina voastra unde sa ma loghez .Pun userul si parola dau ok si-mi spune ca user incorect si daca vreau sa-mi recuperez parola.????!!!!!CAIUDAT FFF CIUDAT

  • Legat de cursa de 1 cm ramasa dupa ce furca a fost complet blocata,aceasta ramane deoarece din fabrica ea nu vine cu cantitatea exacta de ulei care este trecuta in fisa tehnica,adica 93 ml,vine cu mai putin.
    Daca nu ma credeti,cei ce aveti aceasta furca,scoateti uleiul,masurati-l exact cu o seringa de 10 ml si veti vedea ca am dreptate.Apoi puteti sa-l puneti inapoi,dar asa ca fapt divers.
    Initial am crezit ca s-a mai scurs pe undeva,dar am exclus aceasta varianta pentru ca furca mea nu pierde ulei pe nicaieri si in plus chiar de noua cand am luat-o tot avea aceasta cursa de 1 cm.
    Totusi stau si ma gandesc:oare producatorul sa fi lasat intentionat aceasta mica cursa ca sa absoarba mici denivelari chiar si blocata?
    Atunci de ce in manual sunt trecuti 93 ml?

  • @DRAGOS,franele care vrei sa le iei au putere mare de franare si cu disc de 160 mm.Rock Shox recomanda sa nu se monteze disc mai mare de 160 mm,datorita constructiei interioare a furcii[aici intervin legile fizicii-parghii,distributia maselor],iar in timp aceasta va capata joc in brate,nicidecum ca nu s-ar putea monta disc de 180 sau ca nu ar exista adaptor.
    Totusi am vazut ca unele Dart-uri puse pe biciclete din fabrica aveau disc de 180 mm,acum numais tiu ce sa mai cred….probabil pe producatorul bicilcetei il durea in fund ca furca va capata joc.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

11 + fourteen =