Acum citesti
Cross Gravito 2011

Am avut primul contact cu o bicicletă fabricată de vecinii noștri bulgari, Cross Gravito model 2011. Ca să urmăm cursul firesc al evoluției, am ales pentru test o bicicletă entry-level oferită la un preț aparent foarte tentant: 1.090 Lei. Este destinată plimbărilor recreaționale, o bicicletă de agrement fără pretenții la echipare dar încadrată într-un buget corespunzător.

Diferența de costuri nu este foarte mare între Gravito și alte modele din aceeași gamă, precum Magellan Hydra. De aceea am vrut să vedem ce oferă în plus sau ce ar trebui să ofere această bicicletă.

În primul rând, să lămurim împreună care sunt așteptările pe scurt de la o bicicletă din această clasă. Trebuie să fie echipată cu un sistem de transmisie adaptat plimbărilor prin parc sau pe stradă și  trebuie să ofere suficient confort. Acestea fiind așteptările, trecem la fapte ca să vedem câte dintre doleanțele menționate, ne vor fi îndeplinite.

Cadru/Pe traseu

Scheletul lui Gravito este un cadru din aluminiu, finisat decent, cu stickere modeste și cu suduri realizate acceptabil. În afara gâtul cadrului (headtube) și a țevii șeii (seattube), toate celelalte țevi ale cadrului au o formă pătrată. Cea inferioară se aplatizează la îmbinarea cu Bottom Bracket-ul. Construcția acestora are menirea de a oferi rezistență îndelungată iar pentru a-i spori din rezistență în zona headtube-ului, a fost sudat un mic segment din aluminiu. Urechile cadrului se aseamană destul de mult cu cele ale bicicletelor Univega sau Focus, sunt bine realizate și par a fi ușoare.

Vopseaua mată pare de calitate, nu se zgârie prea ușor atunci când cureți bicicleta de praf sau noroi și maschează mizeria acumulată într-o zi ploioasă de pe stradă.

În rest, unghiurile cadrului sunt foarte cuminți iar datorită acestora vei manevra cu ușurință bicicleta, controlul lin fiind mai pronunțat decât agilitatea. Suportă și escapade din oraș, dar cel mult pe drumuri de pădure de preferință drepte. Nu cadrul este cel căruia nu-i plac denivelările mari sau traseele dificile, ci componentele sunt cele care nu sunt concepute pentru astfel de trasee.

Echipare

Producătorul a echipat bicicleta cu componente entry-level de la roata din față și până la cea din spate. Un lucru dealtfel firesc raportat la bugetul lui Gravito. Furca, Suntour XCT V3, amortizează acceptabil atunci când pe bicicletă se află un biciclist de aproximtaiv 70 de kg în limita cursei de 80 de mm. Pentru cei mai grei, furca ar putea părea prea moale. Un inconvenient major este bătaia acesteia la revenire, în momentul în care ridici roata de față pentru a trece peste o bordură.

Sistemul de transmisie este asigurat de componente Shimano Tourney, atât pentru schimbătorul de foi cât și pentru cel de pinioane. Acesta din urmă, Shimano Tourney TX schimbă fără vlagă și ușor zgomotos pe când cel de foi este ceva mai rapid în schimbări. Cele 7 pinioane pe filet nu mai sunt chiar în pas cu vremurile noastre, dar îți vor fi suficiente pentru simple acțiuni de agrement sau fitness. De asemenea, trebuie să iei în considerare faptul că foaia mare cuplată cu pinionul mic nu-ți vor oferi o viteză de deplasare prea mare datorită numarului redus de dinți. Ca urmare, am utilizat acest raport foarte des prin oraș fără a depune prea mult efort.

V-Brake-urile Promax opresc bicicleta decent. La capitolul frâne, m-au impresionat plăcut manetele deoarece beneficiază de un levier mai lat ce-ți oferă un sentiment de siguranță atunci când frânezi. De asemenea, le poți acționa cu două degete pentru a obține o forță de frânare modestă.

Un alt indiciu care ne sugerează că această bicicletă nu poate fi exploatată pe trasee mai dificile este prinderea ghidonului de pipă. Segmentul de prindere beneficiază doar de două șuruburi și nu de patru așa cum sunt prevăzute bicicletele ușor mai scumpe. Dacă nu forțezi ghidonul nu ai de ce să-ți faci griji dar dacă escaladezi borduri zilnic, este bine să verifici șuruburile o dată pe săptămână pentru a nu trece prin neplăcuta situație de a rămâne cu ghidonul în mâini.

Pedalele din plastic s-ar putea să cedeze destul de repede, în special dacă sunt lovite, deci este recomandat să le schimbi cu unele din aluminiu.

Prinderile roților se numără printre cele mai mari minusuri ale bicicletei. Acestea sunt prinse cu piulițe și nu cu quick release. Ce înseamnă asta? Că în momentul în care vei face o pană de cauciuc, va trebui să ai cheia de 14 asupra ta, altfel îți va fi imposibil să le desfaci pentru a scoate camera înțepată. Iar dacă tot suntem la capitolul roți, trebuie  să menționez că anvelopele Kenda sunt decente, oferind o viteză de rulare acceptabilă (cu toate că se putea și mai bine) dar și ceva aderență în virajele mai strânse.

Din punct de vedere al confortului, poziția pe bicicletă este dreptă, prin urmare stai relaxat. Șaua Velo Plush își aduce din plin contribuția la starea de bine însă manșoanele ar fi putut fi mai moi.

Concluzie

Cross Gravito nu aduce multe în plus față de concurență, ci urmează tiparul echipării clasei entry-level. Confortul este sensibil mai bun decât cel oferit de bicicletele concurente, dar asta se datorează în mare parte șeii comode. Anvelopele sunt de asemenea peste ceea ce oferă concurența.

Pentru agrement, acestă bicicletă este potrivită atâta timp cât nu vei avea nevoie să rezolvi o pană de cauciuc sau nu te vei avânta pe trasee mai dificile. Poate agrea drumurile de pădure drepte, fără rădăcini și fără pietre. Greutatea se situează în limitele clasei, Gravito, în ciuda denumirii, reușind „să urnească” acul cântarului până în dreptul valorii de 14.6 kg.

Din punct de vedere al costului este o ofertă tentantă și se situează la nivelul bicicletelor oferite de alți producători, însă unele biciclete românești sunt oferite la un preț ceva mai mic și beneficiază de dotări superioare. Diferențierea se face fie la capitolul buget, fie la capitolul aspect. Depinde ce consideri că te avantajează mai mult.

Vezi Comentarii (16)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

4 × one =