Acum citesti
(P) Cross Rival: biciclete oras sau MTB?
Cross Rival

Advertorial

Doi termeni care aparent se bat cap în cap biciclete oras si mtb, pun de fapt umărul și experiența din fiecare latură a segementului pentru a da naștere unei biciclete care ar trebui să de descurce în condiții diverse. Cu toate că termenul de Crossover este foarte rar folosit în domeniul ciclismului sau în descrierea unei biciclete,  în cazul lui Cross Rival s-ar putea aplica cu succes: este la bază o bicicletă de munte entry-level, dar care a fost dotată cu aripi de ploaie/noroi și cu un set de anvelope ceva mai late decât te-ai aștepta în acest segment: 27.5 x 2.4 inch. Acesta este și motivul pentru care bicicleta aduce cu un fat bike mai light, propunându-și astfel să ofere un confort sporit. Rămâne astfel o alegerele interesantă când vine vorba despre biciclete de oraș.

O bicicleta oras ar trebui să îndeplinească mai multe sarcini după niște criterii clar stabilite. Bicicleta oras trebuie să fie rapidă, să aibă un ghidon mai îngust ca să te poți strecura mai ușor prin trafic.

Și totodată, o bicicleta oras ar trebui să fie dotată cu lumini și cu claxon, de regulă cu un clopoțel prin care avertizezi pietonii că te afli în spatele lor. Înainte de a continua cu detalii despre această bicicleta oras, ar mai trebui adăugat faptul că și echiparea este importantă, mai ales la nivel de transmisie, caz în care ideal ar fi să ai la dispoziție cât mai multe rapoarte.

Deși nu m-am urcat niciodată pe Rival, pot spune din capul locului că sunt câteva calcule simple pe care le poți face pentru a vedea avantajele clare pe care le oferă: poziția pe bicicletă este ceva mai sportivă decât cea oferită de un citybike, ciclistul stând un pic mai aplecat pe față (poziție pe care o poți modifica ulterior prin mutarea distanțierelor de sub pipă), ai la dispoziție o furcă Suntour XCM care oferă o cursă de 100mm – mai mare decât orice alt city bike sau bicicletă de trekking, mai sunt și anvelopele care desigur sunt mai late chiar decât cele ale unui MTB din acest segment de preț, balonajul mare oferind un confort sporit atât on- cât și off-road, iar nu în ultimul rând, aripile de protecție care se vor dovedi extrem de utile în zilele ploioase. Iar faptul că le poți înlătura ușor, transformă bicicleta rapid într-un MTB pe care-l poți folosi pe trasee forestiere lejere de munte sau pe drumurile de pădure din preajma orașelor.

Nici la nivel de transmisie bicicleta acesta nu stă rău deloc, fiind dotată cu 3 foi și 9 pinioane, toate din gama Shimano Acera (cu excepția pinioanelor, care sun Alivio). Omogenitatea componentelor transmisiei este cât se poate de binevenită și totodată de ajutor când ai nevoie de mai multe raporate pentru un traseu mai variat pe care urmează să-l parcurgi. Pentru cele mai abrupte părți ale traseului, ai un raport de 0.64, oferit de foaia cu 22 de dinți a agrenajului și pinionul de 34 de dinți. Deci, mai mult decât acceptabil.

La nivel de frâne se fac remarcate modelul M315 de la Shimano, un set de frâne hidraulice care au fost dotate cu disc mare pe roata de față, de 180mm și unul mai mic pe roata de spate, de 160mm. Astfel, persoane mai grele se vor bucura de reprezie mai bune de frânare, mai ales că M315 sunt un model entry-level și întru compensare cu performanțele, clar vor necesita un disc mai mare. Aparent, cei de la Cross au înțeles asta și și-au făcut temele cum se cuvine.

Prețul pentru Rival este în acest moment de doar 1.899 de lei, redus de la 2.699 de lei, o reducere semnificativă care nu doar că o face foarte atractivă pentru piață, însă o transformă într-unul din best buy-urile actuale din acest segment de… biciclete crossover.

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

eleven + seventeen =