Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
Pe cartea de vizită a lui Continental Traffic este trecut deja scopul utilizării. O anvelopă a cărei denumire ne comunică din start esențialul. Totuși, o regăsim și în echiparea standard a multor biciclete de munte. Plecând de la această premisă, am dorit să aflăm cât de bine se descurcă anvelopa Traffic 2011, atât în oraș cât și pe potecile de pământ. Și am pornit la drum cu o echipare completă.
Deja din primii metri parcurși vei remarca viteza excelentă de rulare a acestor anvelope pe astfalt. Dacă indicatorul de presiune îți afișează 65 psi sau 4.5 bar, înseamnă că vei beneficia de capacitatea maximă a acestei anvelope, de a-ți oferi o tură rapidă prin oraș sau chiar în afara acestuia, cu condiția să te deplasezi pe drumurile asfaltate. Cu toate acestea, confortul nu are foarte mult de suferit!
Sunt ideale în cazul în care bicicleta ta cântărește ceva mai mult, deoarece îți vor ușura pedalarea. Cuvinte de laudă și pentru pereții laterali ai acestei anvelope, care-ți vor oferi siguranță că nu te trezești cu o pană de cauciuc la prima trecere brutală peste o bordură. Nici măcar la a 10a.
Pe potecile de pădure, viteza de rulare este în continuare bună, iar aderența oferită în viraje este decentă raportată la construcția anvelopei. Dacă dorești trasee pietroase, va trebui să fi mult mai atent sau să te gândești la înlocuirea acestora cu unele mai capabile. Pe traseu munte, aceste anvelope nu te vor ajuta prea mult, în special dacă vine vorba de pietriș, rădăcini sau alte obstacole naturale întâlnite în zonele muntoase. Nici pe noroi nu se descurcă prea bine, iar toată responsabilitatea de a controla bicicleta îți va reveni ție. Deci trebuie să scoți calitățile de biciclist profesionist la iveală.
Un aspect negativ apare datorită construcției carcasei. Datorită crampoanelor așezate foarte aproape unul de celălalt, rulând pe pe marginea drumurilor, toate pietrele de mici dimensiuni sunt prinse între acestea ca într-o gheară, ca apoi să fie aruncate direct sub țeava inferioară a cadrului. Și nu sunetul este problema ci faptul că unele pietre pot duce la ciobirea vopselei acestuia.
De asemenea, nu te aștepta să parcurgi prea mulți kilometri cu ele. Dacă în oraș durata de viață se află peste medie, exploatarea în exces pe poteci de pământ va duce la o tocire mult mai rapidă. Greutatea nu este foarte bună, însă dacă nu ai pretenții prea mari, vei adăuga cu un set aproximativ 1.7 kg în plus bicicletei tale.
În concluzie, anvelopa Continental Trafic este una care iubește șesul și nu muntele. De aceea este bine să n-o utilizezi în afara limitelor. Pentru oraș este o alegere bună iar pentru potecile de pădure una la fel de bună. Prețul este corect iar veleitățile sale urbane ar trebui să satisfacă și gusturi exigente. Dacă greutatea lor nu joacă un rol atât de important pentru tine, iar dacă bicicleta ta nu vede muntele prea des, atunci Continental Traffic 2011 sunt alegerea corectă.
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.
Eu le tin pe 4 bar si dau randament foarte bun , ma ajuta la bicicleta mea ceva mai grea.