Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei…
Specialized Turbo consemnează debutul firmei în lumea bicicletelor electrice și din câte se pare, este un debut al naibii de rapid. Viteza maximă ce poate fi dezvoltată de motorul electric este de 45 de km/h, iar durata încărcării acumulatorului este de două ore. Păcat de americani, totuși. Bicicleta depășește limita de viteză admisă pentru astfel de vehicule în Statele Unite, deci va fi inclusă într-o categorie asemănătoare mopedelor.
Bateria este construită ca parte a downtube-ului, iar cablajul trece în totalitate prin interiorul cadrului, oferind un aspect curat și ordonat. Poziționarea acumulatorului îi permite o răcire constantă, așa că riscul de supraîncălzire este diminuat considerabil.
Butonul de pornire/oprire al motorului are, de fapt, trei faze: motorul oprit total, mergând la jumătate din capacitate și mergând la capacitate maximă. În rest, bicicleta vine echipată cu SRAM X0 și frâne Magura MT8, are faruri atât în față, cât și în spate, există un ciclocomputer care monitorizează activitatea motorului și este compatibil cu orice sistem ANT+. Un preț estimativ pentru toată distracția numită Turbo este de 5.499 de euro. Rămâne de văzut ce vor face americanii: se vor abține de la a cumpăra această bicicletă electrică sau vor sta la coadă să și-o înmatriculeze.
Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.