Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Cunoaștem deja motoarele electrice de pe biciclete, unele mai mari, altele mai mici, însă și cele mici tot destul de mari sunt. TQ-HPR50 vine cu un nou concept, un motor electric pentru bicicletele mtb ușoare, cum ar fi, spre exemplu Trek Fuel.
Secretul noului motor este transmisia Harmonic Pin-Ring, rezultatul acestei companii care are zeci de ani de experiență in domeniul motoarelor electrice pentru roboți, sateliți, stații spațiale și vehicule marțiene. Astfel, noul motor are doar 1,85 kg fiind silențios și fără frecări atunci când te deplasezi și nu pedalezi.
Noul TQ-HPR50 este diferit și pentru că scopul principal al echipei de dezvoltare nu a fost să ofere cuplu și putere maximă ci mai degrabă sentimentul că poți mai mult, că ești tot tu pe bicicletă, dar mai bun, asta în timp ce bicicleta rămâne ușoară și agilă.
Motorul oferă cuplu de până la 50 Nm și putere maximă de 300 W, în timp ce bateria are o capacitate de 360 Wh. Informațiile despre motor și baterie sunt afișate pe un ecran de 2 inch, în timp ce controlul se face de la telecomanda minimalistă instalată pe ghidon. Tot sistemul cântărește doar 3,9 kg.
Noul Trek Fuel EXe cu propulsia TQ-HPR50
Totul a început în 2018 la cea mai mare expoziție de biciclete din Europa, Eurobike, cu un Trek Powerfly modificat să poată acomoda propulsia TQ HPR120S, cea mai puternică transmisie electrică pentru biciclete, cu 120 Nm.
Cele două echipe, de la Trek și TQ, și-au pus la comun tehnologiile pentru a proiecta, de data asta, cel mai mic motor electric, care să și fie eficient. Așa a luat ființă noul Trek Fuel EXe care practic, a fost construit în jurul noului TQ-HPR50.
Inima sistemului TQ-HPR50 este proiectată, fabricată și asamblată în Germania, la Inning am Ammersee, Bavaria de Sud. Restul sistemului, în cea mai mare parte, este fabricat în Europa, pentru a beneficia de cele mai ridicate standarde și linii scurte de aprovizionare.
Pentru ca totul să fie mult mai simplu, noul TQ-HPR50 oferă doar 3 moduri de asistență, dar care sunt personalizabile prin intermediul aplicației Trek Connect. De asemenea, factorul Q al bicicletei este de doar 135 mm, practic la fel ca la o bicicletă normală de șosea.
Bateria noului HPR50 cântărește doar 1,83 kg și are o capacitate de 360 Wh. TQ oferă și un range extender, care mai adaugă 160 Wh la “viața motorului”.
Ecranul O-LED de 2 inch este gândit să fie integrat în cadru și oferă toate informațiile despre motor și baterie. În plus, acesta poate fi conectat prin ANT+ la telefon sau ciclocomputerul tău.
Cea mai mică componenta a sistemului este telecomanda, compactă și robustă, prin care ciclistul controlează sistemele. Aceasta se instalează pe un ghidon standard de 22,2 mm diametru putând fi ușor de deconectat la nevoie.
(foto Julian Mittelstaedt)
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.