Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
La doar 10 zile după ce Merida a lansat noul model de cursieră Scultura Endurance, brandul vine cu încă o noutate, prezentarea generației 4 a curiserei aero de concurs Merida Reacto. Bicicleta vine cu destul de multe modificări și noutăți, care fac ca noul model să fie mai rapid, mai confortabil și mai versatil.
Noua Merida Reacto dispune de o formă similară cu modelul anterior Reacto Disc, dar la o analiză mai detaliată observăm că noul model este mai aerodinamic, oferă spațiu pentru anvelope mai mari și este mai compliant / confortabil.
Merida Reacto IV – Ce este nou?
Merida a dorit ca noul model să fie și mai aerodinamic, dar în același timp mai versatil, asta însemnând ca Reacto să fie prima alegere a cicliștilor indiferent de tipul de concurs la care dorește să participe. Rezultatul a însemnat că noul model este mai rafinat, cu cabluri complet integrate și mai ales, a însemnat adoptarea anvelopelor mai mari ce oferă control mai bun, confort mai mult, sunt mai rapide și au frecare mai mică în ciuda mărimii mai mari.
Pe de altă parte geometria generală a cadrului s-a schimbat foarte puțin, iar modificarea ține mai mult de mărimea cadrelor. În timp ce gama XXS-XL rămâne la fel, mărimile din mijloc S-M și M-L au fost eliminate pentru a rămâne cu o singură opțiune M, noua Reacto fiind acum disponibilă în 6 mărimi de cadru.
Aerodinamică mai bună
Cea mai evidentă modificare este cockpit-ul complet integrat, fără cabluri expuse. Merida a ales să folosească headset-ul FSA ACR, sistem care oferă compatibilitate și cu alte ghidoane și pipe de pe piață, mai ieftine. Această nouă aerodinamică micșorează frecarea cu aerul cu încă 2W, potrivit Merida. Alți 2W sunt reduși și mulțumită furcii ușor modificate, care este integrată mai cursiv în downtube.
Alte modificări la furcă țin de radiatorul de răcire a frânei față, care este și acesta mai integrat acum în designul general.
În partea din spate a bicicletei, colierul tijei de șa este camuflat dedesubtul unui capac din cauciuc, iar țevile joase seatstay sunt acum și mai joase, având un profil mai mic pe măsură ce fac tranziția în jurul țevii seattube.
Însă cea mai mare modificare pe care Reacto IV o are, este spațiul pentru anvelope de până la 30 mm. Aceste cauciucuri oferă mai mult control și confort pe drumurile dificile pe care la găsești la concursuri precum Clasicele, dar mai ales pe asfaltul prost din România. De asemenea, și carbonul a fost modificat, fiind acum mai compliant.
Noua Merida Reacto IV a fost testată în tunelul aerodinamic și s-a aflat că pentru a menține o viteză de 45 kmh, este nevoie de 209 W. Față de modelul anterior Reacto, îmbunătățirea este de doar 1W. Nu pare cine știe ce, însă dacă combini asta cu confortul anvelopelor mai mari, vei obține la concurs perfromanțe semnificativ mai bune.
Carbonul noii Merida Reacto IV
Merida Reacto IV este disponibilă în două variante de cadru – cel mai usor CF5 și cel normal CF3. Cadrul CF5 mărime M, are în jur de 965 g, în funcție de vopsea, furca având 457 g. Cadrul este cu 45 g mai ușor însă furca este cu 89 g mai grea, fiind mai lată, datorită anvelopelor mai late pe care le poate accepta.
Cadrul din carbon CF3 are aceeași geometrie și integrare a cablurilor ca la varianta CF5, însa este mai greu, având în jur de 1.145 g și 490 g pentru furcă. Rigiditatea însă se păstează la fel ca la CF5. Dar poate cel mai important pentru amatori este că varianta cadrului CF3, care echipează modelele mai ieftine, este disponibil și în culorile oficiale ale echipei Bahrain McLaren. Astfel, modelul Reacto 5000 mai “ieftin”, arată la fel ca modelul Reacto Team-E.
Noua Reacto dispune de headtube conic 1.5-1.25″, care se potrivește cu furcile conice 1.5-1.125″, și headset ACR. Prinderea roții este standard 12mm thru-axle, frâne flat mount, rulment BB PF86, ureche schimbător Shimano direct mount. Cadrul CF5 este compatibil doar cu schimbătoarele electronice de viteze, în timp ce CF3 funcționeaza și cu schimbătoar mecanice.
Tija de șa aerodinamică, cu prinderea șeii tip flip-flop, și elastomerul S-Flex inclus, este echipată și cu LED-ul integrat, pentru mai multă siguranță pe drum.
Noua Merida Reacto IV a fost construită în așa fel încât alegerea să fie mai ușoară. Potrivit inginerilor de la Merida, în ziua concursului nu mai este acum nevoie să alegi confort în detrimentul performanței întrucât bicicleta le oferă pe amândouă. Cursiera pentru etape de sprint poate fi aceeași cu cea cu care participi la cursele cu secțiuni pe piatră cubică.
Prețuri Merida Reacto IV 2021
Noua Merida Reacto este disponibilă în 8 variante de echipare, șapte Shimano și una Sram, doar cu cadre din carbon. În România, noua Reacto IV va fi disponibilă prin importatorul oficial BikeFun, începând din septembrie 2021.
Prețurile celor 8 variante sunt:
- Merida Reacto 9000-E – 43.290 lei (carbon CF5)
- Merida Reacto TEAM-E – 41.990 lei (carbon CF5)
- Merida Reacto 8000-E – 26.290 lei (carbon CF5)
- Merida Reacto Force Edition – 21.790 lei (carbon CF5)
- Merida Reacto 7000-E – 17.790 lei (carbon CF5)
- Merida Reacto 6000 – 12.990 lei (carbon CF3)
- Merida Reacto 5000 – 11.490 lei (carbon CF3)
- Merida Reacto 4000 – 10.490 lei (carbon CF3)
Echipare Merida Reacto 2021
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.