Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei…
Din cele 6 proiecte românești care au intrat în cursa pentru conferința de ciclism urban Velo-City 2013, 4 au reușit să adune un număr suficient de voturi ca să fie prezente la Viena între 11 și 14 iunie, și anume Bike Pour-Trait, Tribul, SkirtBike și Adoptă o pistă pericuolasă!
Circa 31.000 de votanți și-au exprimat opțiunea pe site-ul Velo-City 2013, fiind premiate 30 de proiecte doar pe baza acestei opțiuni. Totuși, juriul vienez va mai acorda încă alte 30 de distincții, ca parte a Vienna Jury Prizes, datorită numărului mare de proiecte înscrise și care merită sprijinul specialiștilor prezenți la reuniune. Acum, câteva cuvinte despre cei 4 laureați de până acum:
Bike Pour-Trait – este un proiect început în 2011 cu sprijinul platformei Portocala Mecanică, care dorește să spună povestea a cât mai mulți bicicliști în circa 1.000 de cuvinte, ilustrată, firește, cu un portret realizat de Cristian Vlădoaică.
Tribul – este o combinație pestriță dintre un proiect social și o afacere mică, utilizând curieratul pe bicicletă pentru scopul său primordial, dar și pentru promovarea acestui mijloc de transport în București, un oraș sufocat de automobile în opinia inițiatorilor.
SkirtBike – Poți judeca după numărul de cicliste cât de primitor este un oraș pentru cei care folosesc bicicleta în interiorul acestuia. Într-o urbe nu tocmai croită pentru aceast tip de transport, SkirtBike dorește să demonstreze independența pe care vehiculul cu două roți o oferă și să îi încurajeze pe cei reticenți să începe să pedaleze.
Adoptă o pistă periculoasă! – În București, capitala României, este obligatoriu ca bicicliștii să folosească pistele special create pentru ei. Dar ce faci atunci când căile special concepute pentru acest lucru sunt periculoase și te pun în pericol? Adoptă o pistă periculoasă! este o inițiativă care a dus până acum la dezafectarea a 100 de astfel de kilometri de piste, dintr-un total de 117.
Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.