Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei…
Probabil ai întâlnit la un moment dat un articol despre cargobike-uri, acele biciclete cu un loc generos pentru transportat orice. Ei bine, ieri, la Cambridge, 30 de companii care se ocupă cu livrări cu ajutorul acestor biciclete au fondat European Cycle Logistics Federation, o organizație care reprezintă interesele acestora și care se va ocupa de moduri de eficientizare a acestei activități, precum și de lobby-ul pentru promovarea acestui mijloc de transport.
Ca un grup, ne va fi mai ușor să influențăm și să convingem stakeholderii că bicicletele pentru marfă sunt o variantă fezabilă de transport a bunurilor în zonele aglomerate ale orașelor. Mai multe astfel de biciclete înseamnă mai puține camioane în centrul orașelor și implicit străzi mai sigure și mai primitoare pentru cetățeni, declară Rob King, proprietarul Outspoken Delivery, o firmă care se ocupă cu livrările pe bicicletă din Cambridge, și totodată gazda evenimentului.
Întâlnirea a beneficiat și de aprecierea membrilor Parlamentului britanic, reprezentați de Julian Huppert, care a spus: Orașul nostru, Cambridge, care are cel mai mare număr de bicicliști care se deplasează la și de la serviciu ori școală din Marea Britanie și care are multe companii de curierat pe bicicletă este locul ideal pentru o asemenea întâlnire. Orice schimbare pe care o putem face pentru transportul cu ajutorul acestui tip de biciclete va merita. Ideea are potențialul de a decongestiona drumurile de mașini și de a face aerul mai curat. M-ar bucura să văd acest proiect devenit realitate.
Participanții la eveniment și-au împărtășit din cunoștințe și din experiență în ceea ce privește cargobike-urile și modul în care acestea pot rearanja traficul urban. Este de precizat că o asemenea bicicletă poate transporta mărfuri cu o greutate de până la 250 de kilograme. Noua federație a apărut ca urmare a proiectului european Cycle Logistics, care reunește jucătorii cheie din domeniul transportului cu ajutorul bicicletei. Conform unui studiu realizat în cadrul acestui proiect, 50% din bunurile ușoare și 25% din toate bunurile pot fi transportate cu ajutorul bicicletei, iar un alt studiu realizat în orașul olandez Breda relevă că nici 10% din mărfurile transportate cu camioanele nu necesită aceste mijloace și pot fi ușor duse la destinație cu un cargobike.
Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.