Acum citesti
A 10-a Conferință ProVelo confirmă avântul bicicletei în România

Astăzi a avut loc cea de-a 10-a ediție a Conferinței Naționale ProVelo, care reunește în același loc cele mai importante figuri de pe plan național care sunt implicate în ceea ce are legătură cu bicicleta. De la președinți de asociații pentru promovarea bicicletei și până la autorități locale ori chiar deputați, o bună parte dintre cei care au făcut ceva pentru a aduce mobilitatea urbană, cicloturismul sau ciclismul în prim plan au fost prezenți astăzi la București.

Organizatorii au fost Asociația Bate Șaua Să Priceapă Iapa și Federația Română a Bicicliștilor, în frunte cu George Culda, respectiv Radu Mititean, care i-au invitat pe cei prezenți să ia cuvântul preț de câteva minute și să își împărtășească din experiența lor. Cei doi care au pus la cale evenimentul au deschis Conferința prin câteva aprecieri legate de situația actuală a lucrurilor legate de bicicletă și au apreciat că această ediție a marcat o recunoaștere oficială a comunității cicliste din România.

Cei prezenți au fost rugați să spună fiecare câteva cuvinte despre proiectele lor și pot spune că au fost relatări demne de urmărit. De exemplu, REC România a constituit Grupul Național de Lucru pentru Promovarea Bicicletei ca parte a proiectului Mobile 2020 prin care se urmărește transferul cunoștințelor unor state dezvoltate ca mobilitate urbană spre cele care necesită asistență. Acest proiect va include mai multe orașe din România, printre care Cluj-Napoca, București, Constanța și Suceava și va organiza seminarii cu experți străini la care vor participa autoritățile locale.

Printre alte proiecte despre care s-a discutat sunt traseele de bicicletă din zona Târnavelor, Cornel Stanciu, omul care s-a zbătut pentru acestea, fiind prezent împreună cu primarul din Viscri pentru o prezentare a ideilor de viitor. Din planurile lor fac parte realizarea a peste 200 de kilometri de astfel de trasee până în 2015, dublată de o certificare a pensiunilor din zonă astfel încât să corespundă nevoilor celor care pedalează. Astfel, pe lângă interzicerea accesului ATV-urilor și a motocicletelor de enduro în zonă, locurile de cazare vor transfera între ele bagajele turiștilor care parcurg distanțele dintre obiective pe bicicletă. Tot din acea parte a țării, mai precis Sibiu, reprezentanții Municipalității au vorbit despre Turul Ciclist al Sibiului și intențiile Primăriei privind extinderea numărului de kilometri de piste pentru biciclete.

Irina Dobriță de la Asociația Ecopolis a vorbit despre Bike My Way, un program desfășurat în București și Lovech (Bulgaria), prin care elevii participă activ la îmbunătățirea condițiilor pentru a ajunge la școală pe bicicletă. Tot pentru București are planuri și OPTAR, reprezentată de Marian Ivan, care va propune Primăriei Generale realizarea de Drumuri Verzi, cu ajutorul voluntarilor, căi care vor să știrbească carosabilul pentru automobile de 3 metri, ce vor reveni pistelor de biciclete și trotuarului. Cornel Belciug, din partea Asociației Green Revolution, a transmis realizările ONG-ului său și a dezvoltat conceptul care a stat la baza Legii Bicicliștilor pe care au inițiat-o. De asemenea, au fost prezenți și funcționari ai Primăriei București care încearcă implementarea acestui sistem de trafic mai permisiv pentru non-șoferi.

Printre alții, am avut plăcerea să îl ascult și pe Romeo Rădulescu, deputat de Vâlcea și fost primar al orașului Râmnicu-Vâlcea, cel care a împânzit orașul cu piste și a adus Turul României prin orașul său, pe Lucian Mândruță, organizatorul Cu bicicleta la mare, și pe Dan Muraru, în calitate de reprezentant al AsPIC, organizația jucătorilor de pe piața românească a bicicletei. Adrian Nanulescu a vorbit despre triatlonul românesc și despre beneficiile pe care practicarea acestui sport le aduce oricărei persoane, pe când Bogdan Antohe (Smart Atletic) a dezvăluit ambițiile și mai mari ale asociației din care face parte.

Traian Goga, redactor FreeRider.ro

Vezi Comentarii (5)
  • Foarte interesant, si „util”. Dar in afara de faptul ca toti „au vorbit” freerider a tras vreo concluzie sau doar s-a dus acolo pentru portofoliul sau de participari? In ultima vreme s-a cam delasat treaba, volum mare, informatie de 2 lei

  • Concluziile pot fi foarte usor trase de catre oricine. Nu s-a discutat despre ceva nou, ci despre ceva ce deja s-a facut, ceva ce deja exista. Ce concluzie poate fi mai buna decat un lucru facut deja, o realizare care vorbeste de la sine? Si avand in vedere ca oamenii de acolo au demonstrat deja ce pot, merita sa ne incredem in buna lor credinta. Si concluzii despre planurile de viitor e cam devreme sa trage, nu?

  • Voi știați de inițiativa celor de la ADEPT pentru a construi noi trasee pentru cicloturism? Sau de proiectul celor de la Ecopolis, Bike MY Way? Sau de Drumurile Verzi ale OPTAR-ului? Sunt toate proiecte noi, eu unul am aflat abia recent de ele.
    Din acest punct de vedere conferința a fost foarte utilă. A meritat să fiu prezent.

  • Si pentru ieseni, reprezentati de IasiBike si MaiBine, a fost interesant si mai ales util sa aflam de proiecte in derulare sau realizate deja. Avem multe de invatat de la primarii unor localitati mult mai mici decat Iasul dar care sunt ‘openmind’, dar si despre viitorul unor competitii nationale de ciclism sau triatlon. Personal vreau sa multumesc lui Geo Culda (Bate Saua) pentru ca ne-a oferit ocazia sa aflam care sunt prioritatile si realizarile din tara in ceea ce priveste promovarea bicicletei. Iar promptitudinea cu care Freerider a prezentat aceasta conferinta este laudabila.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

twenty − eight =