Acum citesti
Bicicleta mea (78): Focus Black Hills Disc 2010

Mihai Sabotnicu ne prezintă astăzi bicicleta lui, un hardtail Focus Black Hills Disc din 2010 ce a suferit între timp mai multe modificări. Iată ce ne povestește:

focus_black_hills_disc_2010

A venit momentul sa-mi prezint bicicleta Focus Black Hills Disc 2010. Testul facut de voi la momentul respectiv m-a motivat sa aleg acest model. Am luat-o la sfarsitul sezonului 2010, iar prima modificare a fost sa inlocuiesc schimbatorul spate cu un Deore Shadow.

La inceputul sezonului 2012 am schimbat furca cu un Rockshox Recon Silver TK Air 2012, angrenajul cu un Deore Hollotech II, iar saua cu Selle Italia SL Kit Carbonio. Negasind in stocul vreunui magazin din tara franele Shimano XT BR-M785 la sfarsitul sezonului 2012 am optat pentru un set SLX 2013 plus rotoare XT Ice-Tech 180/160mm.

Anul acesta am inlocuit rotile cu urmatoarea configuratie: jante SunRingle Equalizer 27 sudate, butuci Novatec D041/D042, spite Sapim Leader si nipluri Sapim Polyax SILS de alama. Intre timp Reconul a fost inlocuit de o Rockshox Reba RL Solo Air 2013 100mm (+ cuvete Kartell Empire semi-integrate pe rulmenti incapsulati) careia ii vor fi scoase distantierele cat de curand pentru a ajunge la 120mm.

Ca planuri de viitor urmeaza sa inlocuiesc transmisia cu un set 2×10 Shimano XT Shadow Plus sau Sram X9 Type 2.

Vezi Comentarii (11)
  • @bobby: Ai dreptate, pedalele au ramas cea mai slaba veriga. Saptamana trecuta mi-am luat un set de Eggbeatere care-l voi cupla cat de curand cu o pereche de Giro Carbide

  • Pedalele cu sistem de prindere sunt o optiune, nu un upgrade.

    @Mihai – Cum ti se pare Reba 2013 vs. Recon 2012? Ai scos-o la munte pana acum?

  • Salutare, sa te poarte sanatos !
    Eu am un black hills 2012, si fiind mai cu „greutate” , 100kg, as dori sa schimb rotile RodiFw cu RunRingle MTX 33 si butuci novatec. Spune-mi si mie, buticii novatec pe care i-ai pus sunt ok, pentru ca oscilez intre novatec si xt.

  • @Gica: Mi-am montat-o cu putin inainte de prima evadare, dar am mers cu prea multa presiune in ea ca sa-mi fac o parere concreta. Pana acum n-a vazut decat paduri, dar o scot la munte cat de curand. Pana ma lamuresc cu cat e mai buna decat Recon mi-a placut faptul ca este sensibil mai usoara, cu aprox. jumatate de kg.
    @catalin: Nici eu nu sunt foarte usor, dar nu prea am facut chestii extreme cu bicla pana acum. Cu toate ca sunt cam cei mai ieftini Novateci pe rulmenti aluneca mai bine decat cei vechi pe bile. Butucii pe bile (inclusiv Shimano) din cate stiu trebuiesc desfacuti, curatati si gresati periodic. MTX-urile sunt gandite pentru DH/FR si s-ar putea sa fie cam grele pentru bicla ta.

  • Salut, frumoasa bicicleta!

    @Mihai: Ai remarcat ceva imbunatatiri la trecerea pe angrenaj Hollowtech?

    @catalin: Si eu am pe bitza jante RodiFW cu butuci BlackConcept si mi se par tare slabe, chiar si menajate, cu presiune medie in roti tot au capatat 8-uri foarte rapid in cele 2 luni de folosire pe trasee usurele. Plus butucii mi se par ca aluneca tare greu. Si eu vreau sa le schimb, in prima varianta am ales jante Mavic XM319, dar pana la urma cred ca voi face un efort sa iau Spank Oozy Evo.

  • @Flaviu: Am fost mai impresionat de inlocuirea angrenajului decat trecerea de la Suntour XCR la Recon Air. Cand te ridici in pedale e mai stabil si nu flexeaza. Nu ma asteptam ca diferenta fata de vechiul angrenaj sa fie atat de evidenta.
    Multumesc tuturor pentru aprecieri!

  • @Flaviu: Si ce butuci vrei sa pui pe jantele spank ?
    Stii pe cineva care are MTX 33, ca sa-mi fac si eu o parere despre ele?

  • @catalin: Spate Novatec D362 SB-SS, fata Novatec D041 SB. Nu stiu pe nimeni care are MTX33, daca reusesc sa merg la critical mass-ul ce urmeaza in cateva zile la Cluj o sa ma uit la baietii mai solizi cam ce folosesc. Din ce am citit pe forum-urile de afara, MTX33 sunt foarte rezistente si eficiente din punct de vedere al costului, daca nu te intereseaza greutatea rotilor.

  • Furca momentan a ramas la 100mm. Ca sa o duc la 120 ar fi trebuit sa-i schimb air cartridge-ul. Fata de cea veche se simte sensibil mai usoara, ceva mai rigida si mai rafinata in absorbirea denivelarilor. „Secretul” ar fi sa mergi in functie de traseu cu mai putina presiune fara sa faci totusi bottom out.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

four × three =