Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
Trebuie să spun din capul locului că RST Titan a fost una dintre cele mai plăcute surprize ale acestui an. Și asta, deoarece furcile RST entry-level nu au făcut o figură prea bună. Aici însă avem în față o furcă mid-level, cu preț de entry-level, ce funcționează cu cartuș de aer și care este oferită la un preț recomandat de 400 euro (cu șanse mari s-o găsești mai ieftin în magazinele online). Comparativ, o furcă Rock Shox Revelation cu o cursă asemănătoare, dar mai ușoară, costă aproximativ 2.400 de lei. Un Fox din aceeași categorie, undeva la 4.000 de lei. Evident, există și diferențe de calitate și de opțiuni între furcile menționate, dar cu toate că este oferit pentru un preț mic, RST-ul reușește să strălucească.
În cele 4 luni de test, RST Titan 15 Air s-a comportat fără reproș. Cursa de 150 de mm (147 mm măsurat în laborator) a fost suficientă pentru coborâri agresive sau pentru amortizarea unor sărituri mai mari. În plus, cursa spre capăt este progresivă și te scutește de un bottom out neașteptat. Chiar și un drop de la aproximativ 1.5 m nu reușește să dovedească Titan-ul. Despre funcționalitate, numai de bine: brațele culisează fără zgomote bizare, fără să lase impresia că agață și fără prea mare dificultate. Smooth like butter. Atât timp cât setezi corect presiunea, această furcă își face treaba corespunzător.
Mai mult decât atât, cei de la RST au montat pe ea un ax de 15 mm, care rigidizează furca mult mai bine. Asta se traduce prin viraje abordate în siguranță, cu mai multă încredere. Iar dacă tot am adus vorba de rigiditate, Titan-ul nici nu flexează foarte mult (184 Nm/grad, la frânare). Desigur, flexează ceva mai mult decât o furcă cu o cursă de 100 de mm, dar pentru furcile medium/long travel este un lucru cât se poate de firesc.
În interior, Titan folosește materiale relativ slab finisate, în comparație cu furci premium precum cele de la Fox sau X-Fusion, dar să fim serioși, bugetul pe care trebuie să-l pregătești pentru RST este de 3 ori mai mic. Nici finisajele exterioare nu sunt de excepție, însă se prezintă bine, fără a lăsa impresia unui produs de slabă calitate.
Reglaje precum viteza de revenire sau lock-out sunt prezente pe furcă și funcționează perfect.Lock-out=ul poate fi acționat direct de pe furcă, fără comandă montată pe ghidon.
Cântărind 2.16 kg, pot spune că este o greutate decentă în condițiile în care concurenții mai scumpi vin cu cel puțin 300 de grame în minus.
Pe scurt, RST Titan 15 Air este o furcă ideală pentru trasee agresive de munte. Pentru Cross Country cursa este mult prea mare, dar dacă ai chef de meșterit, înauntru există o piesă sub forma unei șaibe plate, căreia dacă-i schimbi poziția, poți reduce cursa la 140 sau 100 mm. În orice caz, dacă te decizi să achiziționezi această furcă este chiar păcat să nu te bucuri de toată cursa. Mai mult, este solidă și pare a trece peste multe încercări, așadar dacă nu ai pretenții de materiale foarte bine finisate, greutate mică sau componente frumos colorate, ci doar de performanțe peste medie, la un preț decent, atunci aceasta poate fi următoarea ta furcă de All Mountain.
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.
Nu sunt de acord ca e o furca cu cel mai bun raport calitate pret. Furcile Manitou au un raport calitate(constructie, functionalitati, finisaje)/pret mult mai bun.
Concurent direct pentru Titan este modelul Minute Pro, de la Manitou cu o cursă de 140 de mm (cu 10 mm mai mică). În plus nu are prindere QR15 ci Qr9. Mai mult, pe site-ul din state prețul recomandat este de 535$ http://www.pricepoint.com/detail/24389-315_MAN132-3-Parts-59-Forks/Accessories/Manitou-Minute-Pro–Fork-2012-offer.htm?utm_source=SLI&utm_medium=datafeed&utm_campaign=FTP&zmam=3075515&zmas=1&zmac=43&zmap=24389 (faptul că au făcut ei reducere nu reflectă prețul recomandat). Dacă o comanzi din State spre exemplu, vei plăti taxe relativ mari, deci oricum costul va fi mult peste cel al RST-ului. Trecând mai departe, către Europa, costul recomandat este de 452 de euro, cu minusurile de rigoare pe care le-am expus mai sus. Nu spun că furcile Manitou nu sunt bine finisate ci că din punct de vedere al costului, nu ai cum să ajungă RST-ul Titan, în condițiile în care acesta din urmă oferă plusuri de luat în considerare la achiziționare.
Cum poate o furca entry level sa coste 1800 lei cand o bicicleta completa din acest sector se incadreaza in bugetul 1600-2000lei.
Incredibila performanta furcii, m-am dat si eu pe una, ce-i drept, nu a mea. Acum am un duro de 2008 de 130 si vreau sa spun ca e incredibil de rezistenta si imi place mult cum lucreaza. Ii faceti poate un review? Sau poate chiar si un tutorial de service?
Buna seara, pe ce bicicleta ati testat-o? Ati putea pune la fiecare prezentare de furca si bicicleta pe care ati testat-o? Multumesc.
Salut, pe un Santa Cruz Jackal. Depinde de furcă, utilizăm în principal bicicletele noastre (fie hardtail, fie full suspension, depinde de componentă și de caz).