Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
Deși segmentul Enduro nu este atât de răspândit în România, e bine de știut că cifrele arată o creștere în acest sens. Una mică, dar sigură. Cu această creștere apar și nevoile riderilor pentru piese și accesorii specifice și poate că una dintre cele mai importante este furca pe care urmează s-o utilizezi pe bicicletă. RST-ul de față, modelul Rogue, face parte din noua serie construită de RST pentru piața after market, dar cum este greu de crezut că vei face un downgrade de la furca Rock Shox Pike, Rogue-ul este o alterntaivă pentru cei care construiesc bicicleta de la zero. Căci vine cu un avantaj incontestabil: un preț de achiziție cât se poate de atrăgător.
Rogue se bate cu câțiva concurenți consacrați și cu siguranță nu va avea o viață ușoară. Dacă în vârful piramidei se află Rock Shox Pike, undeva mai realist, se află un alt concurent din Taiwan, SR Suntour, care și-a îmbunătățit dramatic calitatea pentru furcile de top. Din punct de vedere al finisajelor, RST nu reușește să țină pasul cu concurenții săi, însă privind din nou asupra bugetului, este de înțeles. Calitatea este în schimb una bună, fără materiale glossy sau grafice din viitor, iar din punct de vedere al funcționalității lucrurile sunt absolut în regulă, un capitol pe care-l voi dezvolta mai jos în acest articol.
Față de un Rock Shox Pike, RST-ul este oferit la jumătate din preț. Cu toate acestea, Rogue cântărește cu doar 150 de grame mai mult, ceea ce nu este deloc rău. Oferă totodată o prindere pentru roată de 15mm, are brațe serioase de 34mm, o cursă de 160mm și diverse reglaje. Ținând cont de toate acestea, oferită pentru aproximativ 450 de euro, Rogue-ul este o ofertă cât se poate de tentantă. Prindere pentru disc este de tip post mount și poate găzdui fără adaptor, un disc de 180mm. Unul mai mic, nu poate fi montat. Gâtul din aluminiu este conic, tot din aluminiu fiind construite și brațele superioare. Cele inferioare sunt realizate din magneziu, altfel spus, se încadrează în standarde așa cum ar trebui.
Pe traseu furca s-a descurcat mai mult decât mulțumitor, dar fără a ajunge la performanțele unui Pike. Nu este atât de sensibilă și nici de fină când se comprimă pe denivelări, însă nu mi-a lăsat nicio clipă sentimentul de nesiguranță, indiferent că este vorba de sărituri sau de viraje pe poteci foarte denivelate. Cu reglajul făcut corect, roata de față s-a aflat în permanență lipită de sol, desigur, atunci când a fost cazul. Cu presiunea efectuată conform greutății, adică cu un sag de 20%, întreaga cursă poate fi folosită la o aterizare, însă cu un sag de 30% poți atinge mai bine de 15cm din cursa furcii, fiind astfel și mai confortabilă. Iar dacă ți-e frică de-un bottom-out, poți sta liniștit, căci lucrurile sunt gândită încât să nu se întâmple nimic rău în interior. Ai la dispoziție reglajul de compresie, ajustarea aerului printr-o valvă specifică la fel ca în cazul oricărei furci pe aer și un reglaj de rebound (viteza de revenire). Cartușul OCR+ a fost construit de la zero pentru a îmbunătăți performanțele lui Rogue, față de versiunile anterioare. Din punct de vedere al aspectului, cei de la RST ar fi putut să-și dea strădania mai mult, în special datorită faptului că în segmentul de enduro toată lumea mizează pe culori atractive, componente care strălucesc sau campanii puternice de imagine.
În concluzie, RST Rogue s-a dovedit a fi o furcă cu performanțe bune, cu un buget care se gândește la buzunarul tău. Ai 160mm de cursă cu suficiente reglaje, într-un pachet interesant, care deși nu este ambalat într-un mod spectaculos, oferă suficient pentru a mă convinge s-o recomand celor care nu vor să cheltuiască mai mult de 500 de euro pentru o furcă de enduro. Deși are un preț recomandat de 590 de euro, o vei găsi în magazinele online la 450 de euro. Concurența pornește cu Suntour, cu prețuri de la peste 500 de euro și poate ajunge până la 800 de euro, în cazul Rock Shox-ului. Dar, RST fiind la început de drum în noua eră în care dorește să pășească, este normal să vină cu prețuri atractive pentru a atrage clientela.
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.
pike, pentru populime da, za best, miros de marketing mult dinspre deva, hai sa comparam cu fox talas 36 fit 4 2017 de 160mm si ax de 20mm, sa vedem care este mai stiff si care lucreaza mai bine, nu ma intereseaza comentariile de genul este pretul dublu, vorbim aici de piramida, si acolo sta fox,bos sau ohlins, restul este marketing curat.
În ultimul an m-am dat pe multe Pike-uri, din segmentul high-end eu cred că oferă un raport funcționalitate/preț imbatabil. Dacă te uiți la prețurile de la Fox, Bos sau Oehlins, pe care le-ai dat exemplu, diferența este mare. Te-ai dat pe noul Pike?
si da, rst , raport pret calitate, bate orice, este peste suntour mainstream.