Acum citesti
RockRider 5.2 (2011)

Deși se află la final de carieră, urmând a fi înlocuit în viitorul apropiat de noul său succesor, RockRider 5.2 rămâne o alternativă atractivă din punct de vedere al costul de achiziție. Mai mult, este posibil ca acesta să primească o reducere suplimentară în momentul lansării noului model.

De ce am ales acest model pentru test? În linii mari, bicicleta are dotările unui mountainbike din urmă cu 6-7 ani: frâne V-brake, furcă de 80 mm, 8 pinioane și manete secvențiale cu padele poziționate cel puțin ciudat pentru vremurile noastre. Dar asta este oarecum neimportant, deoarece din segmentul bicicletelor recreaționale de munte, 5.2 reprezintă o ofertă bună din punct de vedere al bugetului, iar aceste biciclete pot fi deosebit de interesante pentru cei care vor să încerce pedalatul la munte fără a plăti o sumă mare.

Întotdeauna va exista însă și reversul medaliei, deoarece o bicicletă care nu corespunde nevoilor unei persoane, o poate descuraja ca pe viitor să achiziționeze o bicicletă mai bună. În acest articol vom lămuri dacă RockRider 5.2 2011 este un punct bun de plecare.

Cadru/Pe traseu

În mod surprinzător, RockRider nu se dezminte nici în cazul bicicletelor mai ieftine, dovadă în acest sens fiind cadrul cu suduri bine realizate și lac de calitate. Poziția este una relativ dreaptă, orientată clar către confort și nu către sportivitate. Este un plus, deoarece o persoană care cumpără pentru prima dată o bicicletă de munte, caută cu siguranță confortul. Ghidonul de 650 mm contribuie de asemenea la o poziție mai bună pentru brațele tale și oferă un control sporit.

Cadrul nu vine cu prinderi pentru etrierul de frână, ceea ce constituie un minus pentru cei care vor să schimbe V-Brake-urile oferite standard cu un set de frâne mecanice sau hidraulice, pe disc. Apropo de V-Brake-uri, amplasarea cablului pentru V-Brake-ul de spate este chiar deranjantă, deoarece se întâmplă să-l mai atingi cu gambele când pedalezi.

Odată dezasamblat, am constatat că RockRider 5.2 nu are un cadru foarte ușor, cele 2.32 kg ale sale aducându-și contribuția la greutatea mai mare a bicicletei. Cei 102 Nm/grad, cifră care exprimă rigiditatea cadrului, îl recomandă și pentru persoane cu greutate însă valoarea STW de 43.9 ne lasă de înțeles că proiectanții cadrului nu au luat niciodată în calcul faptul că cineva va participa cu acesta în competiții. Pentru că în practică, ai nevoie de cu totul altă bicicletă pentru așa ceva.

Prin urmare, potecile de munte sau de pădure, eventual cu cât mai puține denivelări, sunt suprafețele de rulare preferate de către candidatul nostru. Poziția pe bicicletă este ok și pentru urcări, dar pentru cele mai puțin abrupte.

Echipare

Cum spuneam și mai sus, echiparea își are rădăcinile în trecut, dar cu toate acestea este funcțională. Furca nu are cum să fie strălucitoare în acest segment de preț iar cei 80 de mm sunt o consolare doar atunci când treci peste rădăcinile sau pietrele întâlnite pe traseu. Furca nu vine cu reglaje precum rebound sau funcție de Lock-Out, iar prinderea pentru frâna pe disc o cauți zadarnic, deoarece nu există.

Sistemul de transmisie este compus dintr-un angrenaj Suntour cu 3 foi, ce cântărește nu mai puțin de 981 de grame (mai adaugă 261 de grame pentru BottomBracket) și dintr-o casetă cu 8 pinioane. Vitezele vor fi schimbate cu ajutorul unui Shimano Tourney pentru foi și cu un Shimano Altus pentru pinioane, ambele comandate de la un set de shiftere integrate cu manetele de frână, din gama Shimano Non Series. Dacă ai utilizat manetele RapidFire, cele de față, de tip vechi, ți se vor părea ușor incomode, dat fiind faptul că pe manetă regăsim o padelă sus și una jos. Schimbătoarele nu sunt rapide și nici silențioase sau foarte facil de acționat, dar își fac treaba mulțumitor.

Roțile cântăresc aproape 5 kg. Adică mult. Cel puțin, jantele sunt duble și capsate, iar anvelopele oferă o viteză media de rulare și o carcasă presărată cu crampoane sub forma unor ventuze. Evident, acestea nu se vor lipi de sol niciodată în virajele rapide, dar sunt sigur că nu este cazul să le abordezi astfel.

Frânele Miranda (a auzit cineva de acest brand?) sunt un set de V-Brake-uri, care opresc bicicleta fără a lăsa loc de comentarii asupra prestațiilor. Calitatea nu excelează nicicum, lever feel-ul mai poate fi îmbunătățir prin ungerea cămășilor iar saboții puteau fi mai de calitate, însă acestea sunt detalii care nu prea-și au locul aici.

Șaua poate intra în categoria consumabilelor în această categorie de preț, iar recomandarea mea este să o înlocuiești dacă ai de gând să parcurgi ture mai lungi, deoarece nu se numără printre cele mai comode pe care le-am întâlnit.

Concluzie

Ce au reușit francezii cu acest model? Să creeze o bicicletă de munte decentă, pentru popor, pentru mase. O alegere ideală pentru cei fără pretenții, cu care nu prea ai cum să dai greș. Aspectul este cel care poate păcăli un ochi neavizat, permițându-ți să te lauzi că în fond, ai plătit mai mult decât în realitate pe această bicicletă. La noi a funcționat.

Evident, echiparea nu te va ajuta niciodată să obții performanțe cu această bicicletă și vine cu minusurile de rigoare. Greutatea de 14.1 kg este de asemenea mare, dar va trebui s-o accepți.

Competitori la acest nivel de preț nu prea există, deci cei de la RockRider pot sta foarte relaxați în segment. RockRider 5.2 este dovada vie că încă se pot fabrica biciclete cu tehnologii de ieri, dar cu un preț pe care aproape oricine îl poate plăti. Iar acesta cred că este și scopul principal al bicicletei, pe care iată, îl atinge cu succes. Și tot prețul este de altfel cel care salvează rating-ul final al bicicletei.

Date relevante  

Greutate totală: 14.12 kg
Greutate cadru: 2.321 grame
Greutate roți*: 4.980 grame
Greutate furcă: 2.385 grame
Lățime ghidon: 650 mm
Greutate angrenaj (+Bottom Bracket): 1.242 grame
Rigiditate headtube: 102 Nm/grad
STW**: 43.9

*Greutatea roților cu anvelopă, pinioane și quick release
**SWT (Stiffness to weight): raportul între rigiditatea cadrului și greutatea acestuia

Vezi Comentarii (6)
  • Salut… modelul din poza din pacate e cam defapt R.R. 5.1 de acum 2-3 ani….
    am un R.R. 5 .2 din septembrie 2009 si cadrul si furca au prinderi pentru etrier…
    Nu este o bicicleta formidabiala dar pot sa zic ca dupa 12000 km si nenumarate maratoane este foarte buna…si inca duce bine 🙂

  • Confirm si eu ca varianta actuala de rr 5.2 nu are prinderi pentru frane pe disc pe cadru. Am cautat pe google si se pare ca varianta anterioara avea.

    Un alt punct in minus care nu e mentionat in articol e ca schimbatorul e montat direct pe cadru si nu pe o ureche de prindere ce poate fi inlocuita.

    Tare ciudata gandire au producatorii astia de biciclete.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

sixteen + three =