Acum citesti
Gazelle Free Styler (2011)

Gazelle, unul din specialiștii în bicicletele de oraș și-a extins gama pătrunzând și în aria zona cruiser-elor. Ce este un cruiser? Așa cum o spune și numele, o bicicletă pentru plimbări lejere, ce oferă o poziție cât se poate de lejeră și care trebuie să te poarte confortabil pe distanțe medii. În speranța că cei de la Gazelle au reușit să construiască o bicicletă pe măsura așteptărilor, am pornit cu Free Styler la drum.

Cadru/Aspect

Aspectul aduce cu un american classic, formele curbate ale cadrului intersectându-se pe alocuri. Totuși coloristica neagră dominantă nu a fost neapărat pe placul meu, însă fiind vorba despre o părere subiectivă, te voi lăsa pe tine să decizi dacă se potrivește stilului tău de viață. Până la urmă, atunci când vine vorba de un cruiser, acesta are misiune de a-ți completa imaginea într-un mod fericit.

Poziția pe Free Styler este una reușită. Imediat cum iei loc în șaua comodă, ghidonul îți este foarte la îndemână, deci nu va trebui să stai întins pentru a avea un control bun asupra bicicletei. Iar acesta este un aspect fericit, deoarece confirmă poziția confortabilă, poate chiar leneșă, pe care o oferă bicicleta.

Judecând latura practică a acestei biciclete, vei constata că cei de la Gazelle au fost inspirați când s-au decis să monteze portbagajul din față pe bicicletă. Acesta are numeroase găuri ce permit prinderea unei cutii de plastic de dimensiuni generoase, în care-ți vei putea transporta laptop-ul, ghiozdanul și poate chiar cumpărăturile dacă nu te afli în preajma Sărbătorilor Pascale.

Per total, cadrul și poziția ne oferă suficiente argumente încât să catalogăm Free Styler-ul drept un cruiser comod care își atinge scopul de a te relaxa pedalând.

Echipare

Dacă iei în considerare prețul lui Free Styler, de 1.750 de lei este clar că nu poți avea așteptări prea mari de la echipare. Iar componentele prezente pe bicicletă ne confirmă afirmația de mai devreme. Aș dori să încep cu frânele, deoarece se numără printre puținele biciclete pe care am pedalat și care este dotată cu 3 sisteme de frânare diferite: 2 V-brake-uri și o frână în butuc prin acționarea pedalei în spate.

De aceea, nu văd rostul montării unui V-Brake pentru roata din spate, dar cert este că în momentul în care le acționezi pe toate 3 la viteză mare, vei simți poate o cincime din ceea ce simt piloții de formula 1 când virează agresiv în fața unui viraj.

Iar dacă tot am adus vorba de butuc, acesta este un Shimano Nexus cu 3 viteze integrate, selectabile de pe o manetă montată pe ghidon. Primul raport îl vei folosi în zilele însorite de duminică, atunci când vei savura din plin plimbările, al doilea când va trebui să-ți rezolvi treburile prin oraș într-un ritm mai accelerat, iar din punctul meu de vedere, al 3lea îl vei folosi fie când vei încerc să scapi de câinii care te aleargă, fie când vrei să-ți faci antrenamentul pentru următoarea competiție de Cross Country. Acesta este destul de greoi iar poziția destul de joasă din șa nu-ți va permite să pedalezi prea mult în viteza a 3a fără să obosești repede. Așadar, este treapta de viteză pentru getaway.

Altfel, Free Styler își asumă faptul că te va ține curat când pedalezi prin oraș în zilele ploaioase, datorită apărătorilor montate deasupra roților dar și datorită apărătorii pentru lanț, care-ți garantează faptul că nu te vei trezi cu ulei pe partea interioară dreapta a pantalonilor tăi. Sistemul de iluminat funcționează cu baterii, nu cu dinam, ceea ce poate fi o veste bună deoarece lipsa dinamului presupune un iluminat continuu și o rezistență mai bună la rulare.

Anvelopele asigură o viteză mulțumitoare iar balonul mai mare, confort pe piatră cubică sau porțiuni ușor denivelate din carosabil.

Concluzii

Gazelle Free Styler este genul de bicicletă care îți poate face cu ochiul dacă ești admirator al genului. Dacă nu, poate fi o alternativă în situația în care îți dorești o bicicletă urbană cu care să te deplasezi prin oraș relaxat sau cu care să ieși la plimbare seara sau în weekend. Poziția este confortabilă, iar aceasta este una dintre specificațiile care chiar contează în cazul unei biciclete din acest segment. Într-adevăr, configurația de componente nu este strălucită, dar partea practică este satisfăcută suficient iar prețul este corect. O alternativă de luat în seamă în Marea Bicicletelor Urbane.

Vezi Comentarii (4)
  • angrenametul, poiztia, umratoarea… imi face impresia ca ori te aflai pe bicla in plin trafic cand ai scris asta ori dupa cum mentionezi te alergau cainii… nu e gaura in cer tinand cont ca astfel de greseli la voi sunt rare, deci va rog sa corectati inca o data textul… multumesc. sper sa nu va fi suparat pentru atentie!

  • de ce va ia asa de mult sa publicati un coment?Adica ala cu angrenament, poiztia, umratoarea… nu cred ca e ceva in neregula cu postarea mea, sau ma rog semipostarea mea odata ce nu a aparut pe site-ul vostru. Oricum nu fac o tragedie din asta asa ca o seara buna.

  • Buna ziua , am si eu o bicicleta GAZELL CONFORTABLE si ELEGANT asa se numeste , de cand am vazut-o am zis ca este bicicleta pe care mi-am dorit-o din tot deauna ,are schimbator incorporat in ghidon shimano nexus ,7 viteze in butuc spate ,franele fata spate shimano nexus in butucuri si far cu dinam pe roata original .Dar eu am o problema fizica mai precis o hemi pareza sau am avut si acum am sechelele , pot merge pe bicicleta dar nu cu roti asa mari ,si mai este o problema eu stau la bloc la et 3 si de aceia am hotarat sa o las in scara blocului inchisa cu 4 incuietori ( una fiind a ei ) si 3 cumparate de mine , sa o urc pe scari imi este peste mana fiind prea mare si pe scari nu o pot manevra cand cotesc si cu o singura mana … Acum 2 saptamani au incercat sa mi-o fure din scara blocului au taiat 2 incuietori .As dori sa o vand sau sa o SCHIMB cu o alta daca se poate tot GAZELL tot cu aceleas ” performante” schimbator in butuc 7 viteze ,shimano nexus daca se poate ,frane etc dar sa fie cu rotile de 24 sau de 16 … adica mai mici si sa fie usoara . Astept un raspuns daca exista doritori id meu este urmatorul [email protected]

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

three × 3 =