Acum citesti
Cum scurtezi o conductă de frână (AVID)

În acest tutorial îți vom arată cum scurtezi conducta unui sistem de frânare Avid. Pentru că majoritatea sistemelor de frânare sunt furnizate cu o conductă mai lungă (în caz că utilizezi un full suspnesion, 29er etc.), este necesar ca după instalare să tai surplusul de conductă.

Această operațiune se realizează în câțiva pași simpli, dar înainte să te apuci de treabă asigură-te că în cutia livrată, pe lângă frâne, se află și cele necesare scurtării conductei. Este vorba despre un inel argintiu, un șurub care rigidizează cablul permițând totodată trecerea lichidului de frână și o cheie Torx de 10. Toate acestea se află în mod normal în pachet.

Pasul 1: Stabilește care este lungimea optimă a conductei. Dacă este prea lungă, va face o buclă inestetică, iar dacă este prea scurtă, riști s-o deteriorezi atunci când întorci de ghidon la 90 de grade sau mai mult. Te poți orienta după lungimea conductei vechiului tău sistem de frânare sau poți estima odată ce instalezi frâna pe bicicletă. Pentru a scurta conducta de frână, trebuie s-o demontezi din manetă. Scoate mai întâi componenta cauciucată.

Pasul 2: în funcție de construcția manetei tale Avid, vei avea nevoie de una sau de două chei pentru desfacerea conductei. În cazul nostru, am utilizat cu o cheie de 11 pentru contră și de una de 8 pentru a desface conducta. Atenție, după desfacere este posibil să se scurgă lichid de frână din manetă. Acesta este coroziv deci trebuie șters repede cu o cârpă dacă intră în contact cu componentele bicicletei. Dacă se întâmlpă să-ți curgă pe plăcuțele de frână, va trebui să le schimbi deoarece sunt compromise.

Pasul 3: taie conducta de frână. Încearcă s-o tai cât mai drept (nu în diagonală!). Atenție de asemenea la lichidul care se poate scurge din conductă. Ține-o poziționată în sus.

Pasul 4: După introducerea inelului, trebuie șă fixezi piesa de rigidizare (care are forma unui șurub) în capătul conductei.

Pasul 5: Cu ajutorul cheii Torx 10, trebuie să treci la următorul pas. Nu trebuie să strângi excesiv de tare, deoarece șurubul poate distruge canalul pe care l-a creat la introducere și va trebui să tai dinnou din conductă.

Pasul 6: Asigură-te că șurubul a ajuns până în capăt. Acum nu va trebui decât să introduci conducta în manetă și să strângi cu cheia de 8. Nu uita să ții contră cu cheia de 11.

Foarte important: verifică dacă există scurgeri de lichid de frână în locul unde se introduce conducta în manetă!

Completări, experiențe? Le așteptăm mai jos, în rubrica de comentarii.

Vezi Comentarii (8)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

13 − two =