Acum citesti
Avid Code R (2011)

Pe traseul de coborâre acționam frenetic Code-urile cu puțin înaintea virajelor strânse. Puterea acestor frâne și faptul că aceasta poate fi dozată după bunul plac, mi-au dat o siguranță pe care rar am întâlnit-o în cazul altor frâne. Astfel, frânarea la limită a căpătat un cu totul alt sens iar traseul parcurs cu aceste frâne de neuitat.

La prima vedere maneta îmi amintește imediat de modelul Elixir R, al anului 2011. Diferența dintre cele două sisteme de frânare este destul de mare în ciuda faptului că prețul este oarecum asemănător. Elixir R punctează la capitolul greutate, cântărind cu 20 de grame mai puțin (cu disc de 160 mm). În schimb, Code R punctează la capitolul forță de frânare, etrierul fiind diferit. În interiorul acestuia regăsim patru pistoane care acționează plăcuțele de frână, pe când în cazul lui Elixir R, regăsim doar două pistoane. Modelul Code R 2012 diferă de cel al anului 2011 prin utilizarea noii versiuni a discurilor G3 CleanSweep care oferă performanțe sensibil mai bune dar nu decisive. Ceea ce face din Code R 2011 un best buy, mai ales că încă se găsește în magazine cu reduceri semnificative.

Acesta este și motivul pentru care Code R 2011 se pretează mai degrabă unei biciclete de Freeride sau chiar Downhill decât uneia pentru All Mountain. Pe lângă finisajele de excepție ale întregului sistem de frânare, regăsim o rotiță pentru Reach Adjust (reglează distanța levierului față de ghidon) și un rezervor integrat elegant în corpul manetei de frână construită din aluminiu. De asemenea, poți inversa manetele dacă ești obișnuit cu frâna de față în dreapta și cea de spate în stânga. Deoarece manetele lui Code R beneficiază de o clemă de prindere ce poate fi înlăturată foarte ușor (desfacere cu imbus), acestea pot fi demontate fără a scoate manșoanele sau shifter-ele.

Aderența în capătul manetei nu este cea mai bună, Shimano reușind să schimbe standardele odată cu modelele 2011/2012. Dar este suficient de aderentă încât să nu-ți scape degetul arătător atunci când nu trebuie.

Utilizate cu un disc de 185 de mm, pe care-l recomandăm, greutatea crește cu aproximativ 70 de grame. Dar performanțele te vor satisface cu siguranță pe deplin. Laude și pentru lipsa fading-ului, ținut bine sub control de discurile cu un diametru generos care contribuie la disiparea rapidă a căldurii. Modulația în schimb nu se ridică la nivelul lui Shimano XT sau Avid X.0, fiind destul de brutale în prima parte a cursei. De aceea, vor necesita ceva obișnuință până ajungi să le domini și să scoți ce-i mai bun din ele.

Coborârea de aproximativ 10 km (pe care am repetat-o și nu doar o dată) m-a convins că acestea se numără printre cele mai bune alternative atunci când îți dorești un set de frâne potente. Evident, nici frații din gamă precum Sram X.0 nu stau rău la acest capitol, însă nu reușesc să ofere aceeași încredere pe care o pot oferi Code-urile. În plus sunt mai robust construite, fiind capabile să încaseze și ceva lovituri de pe traseu. Cu siguranță nu ți-ai dori să iei o trântă cu levierele din carbon ale lui X.0. Dar dacă te decizi să le achiziționezi, va trebui să accepți faptul că sunt (ceva) mai grele decât Elixir 9 (358 grame) sau X.0 (333 grame).

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

fourteen + seven =