Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei…
Anunțul făcut de echipa Lampre în luna septembrie privind parteneriatul cu producătorul Merida a fost o schimbare importantă pentru formația roz-albastră, dar și o confirmare a ambițiilor companiei din urmă. Dacă în ceea ce privește mountainbike-urile, taiwanezii au demonstrat progrese reale, în privința cursierelor era nevoie de botezul focului pe care doar o echipă de prim rang îl poate face pentru a obține statutul de marcă de top. Așadar, sfidând oarecum tradiția, italienii vor rula în 2013 pe Merida Scultura SL în curse precum Turul Franței și tocmai din acest motiv am fost curioși ce argumente are acest model în favoarea sa.
Privind cadrul, lucrurile stau foarte bine, dacă este să folosim un ton rezervat. Cântărind 844 de grame pentru mărimea de 54 de centimetri, constructori au reușit să păstreze rigiditatea la un nivel ridicat, raportul dintre aceste două aspecte fiind unul dintre cele mai bune. Carbonului UHM din care sunt fabricate cadrul și furca îi revine cea mai mare parte din merit, dar lista este puțin mai lungă. Bottom bracket-ul beneficiază de standardul BB386EVO acum, iar câteva țevi ale cadrului se bucură de așa-numitele internal rib, niște ranforsări aflate pe interior care contribuie la acea rigiditate mult lăudată. Cât privește confortul, Flex Stays, inovația companiei în acest sens, este prezentă și pe Scultura SL, dar ca noutate regăsim Bio Fiber Damping Compound, o fibră de carbon din care sunt produse captele țevilor ce alcătuiesc triunghiul posterior și care absorb mai bine virbațiile.
Din greutatea cadrului decurge și o masă redusă a întregului set din jurul său, componenta în cauză împreună cu furca, headset și dispozitiv de prindere al șeii ajungând să măsoare 1.290 de grame. Nu știm dacă Merida putea duce și mai jos această valoare, dar cert este că bicicleta întreagă nu va avea voie să cântărească sub 6,8 kilograme, cât este norma impusă de UCI. Setul ales de formația italiană va fi SRAM Red, dar cadrul este compatibil atât cu seturile mecanice, cât și cu cele electronice, indiferent de producător. Roțile montate vor aparține celor de la DT Swiss, modelul RR1450 Tricon fiind cel prezent pe cursieră.
Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.