Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei…
A construi biciclete elegante și performante se numără printre specialitățile italienilor în general și cei de la Basso nu se abat de la normă, mai ales dacă aruncăm un ochi în direcția versiunii pentru 2014 a modelului Diamante, vârful lor de gamă în materie de șosea. Pe lângă tot felul de cifre impresionante ale acestuia, compania producătoare a introdus și un kit de confort, cum îl denumește, care presupune o serie de piese și distanțiere ce permit înălțarea pipei și, implici, a ghidonului.
Trecând sumar în revistă trăsăturile bicicletei, aceasta are un cadru din carbon HM Toray M60 care cântărește nevopsit 830 de grame (mărimea 53) și nu conține nicio piesă din aluminiu sau alt metal. Zona head tube-ului este semi-integrată, adică furca, pipa, cuvetele și partea frontală a cadrului formează un tot compact, eficient din punct de vedere aerodinamic și al stabilității. Componentele care echipează cadrul pot fi alese dintre seturile electronice Campagnolo Super Record EPS, Shimano Dura-Ace Di2 și Ultegra Di2 și cele mecanice Super Record, Chorus, Dura-Ace sau Ultegra. Cât privește roțile, Microtech le furnizează în diferite variante, de la carbon integral la carbon/aluminiu, atât pentru anvelope, cât și pentru baieuri.
Trăsătura care evidențiază versiunea Diamante ’014 este, totuși, opțiunea privind înălțimea pipei și a ghidonului care influențează direct nivelul de confort. Comfort Kit presupune 4 nivelurile ale pipei: Race, Intermediate Plus, Intermediate și Comfort, primul fiind montat direct pe zona integrată din head tube, și restul adăugând câte un centimetru fiecare. Astfel, Comfort crește înălțimea cu 3 centimetri și include pe lângă distanțiere și o piesă care se montează peste intersecția head tube-ului cu a top tube-ului.
Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.