Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei…
Statutul de marcă mai puțin cunoscută este un impediment prea mic pentru companiile ambițioase ale acestui veac, lucru confirmat și de Argon 18, odată cu actualizarea modelului Gallium, care reprezenta vârful lor de gamă în materie de cursiere. Locul acestuia a fost luat de Gallium Pro, al cărui cadru este mai ușor cu 160 de grame dacă este să numim doar unul din punctele forte ale bicicletei.
Tradiționala reașezare a fibrelor de carbon și subțierea triunghiului posterior a dus la obținerea unui cadru de 790 de grame, mai ușor cu 160 de grame decât predecesorul său, dar la fel de rigid și rezistent, conform producătorului. O inovație care rămâne prezentă este sistemul 3D care presupune niște distanțiere speciale produse de Argon 18 care permit înălțarea sau coborârea tijei de ghidon în 3 poziții diferite, fără a influența simțitor rigiditatea și manevrabilitatea.
Tot rearanjarea fibrelor de carbon a permis introducerea sistemului HDS (Horizontal Dual System) care presupune ca zona superioară a cadrului, delimitată de o linie imaginară trasată de la jumătatea head tube-ului la urechile cadrului, să fie gândită pentru confort, iar cea inferioară pentru rigiditate crescută.
Printre alte trăsături ale noului bolid de viteză regăsim echiparea cu setul electronic Shimano Dura-Ace Di2, furca de 350 de grame și greutatea totală de 6.79 kilograme.
Via Argon 18
Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.