Acum citesti
Noile Merida 2013: 1-20, 1-40, 1-60 și Big 99

Merida a dezvăluit astăzi primele fotografii ale noilor modele de biciclete e urmează a fi disponibile pentru sezonul 2013. După cum am relatat la începutul anului, marile noutăți sunt constituite de modelul pentru enduro, One Sixty, de noul 29er full suspension, botezat Big 99 și de full suspension-ul pentru Cross Country, Ninety-Nine Carbon, cu un cadru complet nou dezvoltat.

One Sixty, noua bicicletă de enduro a celor de la Merida, va utiliza o suspensie de tip VPK (Virtual Point Kinematics), reușind să ofere rigiditate bună cadrului, asemenea unei biciclete cu o cursă mai mică a suspensiei, sensibilă pe denivelări mici și performantă atunci când vine vorba de șocuri puternice. Modelul de top, 3000-D, va beneficia de un amortizor Fox Float și de o furcă Fox 34 Talas, ambele în versiunea CTD. Roțile provin de la Mavic, Crossmax SX iar anvelopele de la Schwalbe, modelul Fat Albert 2.4 Evo.

Merida One-Forty va beneficia de suspensii de 140 de mm, așa cum poți deduce din denumire și va fi orientată către traseele de all mountain. Pe această cale, te invit să admiri logo-ul Merida, despre care nu s-ar spune că își are locul pe cadru, dată fiind coloristica acestuia.

Merida One-Twenty rămâne de asemenea neschimbată, singurele modificări fiind de ordinul aspectului. Cu o suspensie de tip A-Link, cadrul este identic cu cel al modelului 2012, în schimb pentru noul sezon One Twenty XT-M primește o tijă din carbon, roți Mavic Crossride și un schimbător de foi SLX, față de XT în 2012.

Full suspension-ul pentru Cross Country, cu cadru din carbon, Ninety-Nine Carbon Team D, primește amortizoare noi, vechile Dt Swiss fiind înlocuite cu noile modele Rock Shox. Cursa acestora va fi ca până în prezent, de 100 mm.

Big 99 este un 29er, full suspension, care poate funcționa fie cu o furcă de 100 sau 120 de mm. Cursa basculei este de 106 mm. Pentru versiunea Big 99 Pro XT-D, bicicleta va primi un triunghi frontal al cadrului din carbon, amortizoare Fox, roți Merida și anvelope Maxxis Crossmark 2.1.

Alte detalii despre disponibiltate și prețuri, vor urma.

via Merida

 

Vezi Comentarii (10)
  • Draga Serban,

    1) Merida este un BRAND TAIWANEZ.

    2) Bicicletele CUBE sunt fabricate doar in Germania.

    3) Daca ai o bicicleta Merida, nu trebuie sa te ataci. Apreciez bicicletele Merida pentru locul lor pe piata din Romania.

    Sa nu comparam totusi Mercedes cu Hyundai, chiar daca ultimii fac produse de o calitate buna. Daca nu intelegi analogia, spune-mi ca sa ti-o explic.

    Sanatate!

  • Draga Vlad. Ma frapeaza faptul ca nu stii ca Made in germany inseamna defapt un cadru vopsit in germania, nu sudat in germania. Aceeasi poveste si cu Focus sau alte brand-uri chipurile Made in germany.
    Dar hai s-o luam logic: cine isi permite sa fabrice cadre in europa (exceptand BMC care produce in elvetia), la un pret mic? Iti spun eu: nimeni. Dar ce mai zici de faptul ca Scott fabrica pentru Trek sau Merida pentru Specialized ghici unde, in Taiwan? 🙂 80% poate chiar mai mult dintre cadre provin din taiwan (in segmentele entry si mid level).
    Si sunt sigur ca exista persoane care-mi pot confirma spusele. Si nu, nu am Merida, am un Santa Cruz, mult mai scumpa decat o Merida pe care ghici ce scrie: Made in Taiwan! 🙂
    Exista un mic truc in legislatia germana care-ti permite sa pui eticheta made in germany daca produsul a fost asamblat in tara respectiva. Dar asamblarea nu inseamna nimic. Important este locul fabricarii cadrului, iar Taiwanul este centrul acestei industrii in acest moment. My two cents. Multumesc.

  • @ Vlad, ai dat cu bata-n balta, inclusiv la comparatia intre Mercedes si Hyundai, mai ales ca in ultima vreme Hyundai is proiecteaza masinile in Rüsselsheim, Germania si nu toate masinile Mercedes sint construite in Germania.

    Daca vrei exemple de cadre construite in Europa, uita-te pe site-urile producatorilor germani, Nicolai sau Liteville si vei vedea cat costa spre deosebire de cadrele facute in Taiwan.

  • Eu am merida si din cate stiu ei detin 20% din specialized si le fabrica majoritatea cadrelor, de asemeni mai fac cadre sau au facut pt cel putin doua marci de bicilete din state.Ei au fost primii care au utilizat roboti la sudarea cadrelor si detin cea mai mare fabrica de cadre de bicicleta din lume, pe de alta parte majoritatea producatorilor are fabrici in taiwan, asa ca asta cu made in taiwan ar putea fi valabila pt multi posesori de braduri americane sau germane…

  • Tare as vrea sa-ti raspund si sa-ti explic de ce multe din explicatiile tale sunt aberatii pure, insa sunt prea multe de explicat + ma tem ca nu le vei intelege, sunt obosit si pana la urma urmei, chiar nu merita efortul. 🙂

    Sanatate!

  • Cadrele Specialized erau construite in fabrica Giant din Taiwan.In 2001 Merida a cumparat 49% din actiunile Specialized si au mutat productia cadrelor in fabrica lor.

    Cube, la fel ca majoritatea constructorilor Europeni isi proiecteaza singuri cadrele, construiesc prototipuri, le testeaza, trimit specificatiile in Taiwan unde se construiesc, dupa aia le verifica in Germania, asambleaza bicicletele si le vand.

  • Ceva noutati despre cadrele hardtail? Astept cu nerabdare noile modele de carbon.

    Cat despre ce zice Vlad asta, mai lasa-ne cu fitzele tale ieftine, daca ai bani cumpara-ti tu cadre facute in Germania iar noi din Taiwan. Nu o sa fie nici o diferenta doar ca tu o sa platesti dublu.

    Asa e si cu iPhone, cineva trebuie sa le cumpere si pe alea.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

16 − sixteen =