Acum citesti
Noua Merida Ninety-Six pentru concursuri XC și trail, vine în 2021 cu geometrie modernă și echipare la zi

Ninety-Six este mtb-ul dedicat pentru concursuri de Cupă Mondială de cross country al celor de la Merida. De-a lungul istoriei sale de 12 ani, bicicleta a obținut numeroase reușite în cadrul echipei Multivan-Merida Biking Team, împreună cu legende precum Gunn-Rita Dahle Flesjå și José Antonio Hermida.

Pentru 2021, Merida Ninety-Six primește o împrospătare completă și evoluează de la a fi doar o „rachetă” dedicată pentru XC, la concursuri tehnice de cross country combinat cu performanțe excelente pe singletrak și poteci.

Merida Ninety-Six 2021 – mtb ușor pentru concursuri cross country și trail

Mulțumită bogatului istoric al bicicletei care începe încă din 2008, proiectanții au regândit mtb-ul transformându-l într-un 29er cu dublă personalitate. Noua geometrie de concurs a cadrului de carbon CF5, care cântărește doar 1.695 g, face din noul Ninety-Six o armă cu care te poți descurca fără probleme pe orice traseu tehnic de Cupă Mondială, cu condiția ca și „skill level”-ul tău să fie la nivelul bicicletei.

Cealaltă față a noului Ninety-Six este modul „trail”, la care primești cadrul CF4 din carbon puțin mai greu (1.845 g), echipat cu suspensie față de 120 mm, în loc de 100 cum e la varianta cross country. În plus, geometria este mai „relaxată”, bicicleta devenind astfel una foarte capabilă de folosit la maratoane lungi de XCM sau aventuri pe singletrack.

Merida Ninety-Six 2021 – Detalii tehnice

Pornind de la noul cadru din carbon, Merida a creat un design mai curat și mai elegant. Noul cadru dispune de țevi mai subțiri în partea de sus, eliminând pivotul spate de deasupra axului roții, mișcarea făcându-se acum doar din flexia cadrului. Merida denumește acest sistem P-Flex.

Țeava top-tube a fost lăsată puțin mai jos, pentru a oferi o înălțime de încălecare mai mică, așadar spațiu mai mare atunci când stai peste bicicletă. Înălțimea rulmentului pedalier a fost scăzută cu 5 mm. Făcând acest lucru, poți instala acum două bidoane de apă pe țeava downtube.

Aspectul general al suspensiei rămâne în mare neschimbat. Totuși, în noua variantă a bicicletei, linkul ansamblului suspensiei spate este mai scurt, rapoartele de pârghii fiind updatate. Astfel, noul mtb oferă acum progresie mai mare a suspensiei spate și raport inițial mai mare al forțelor atunci când suspensia este comprimată, toate astea pentru ca totul să fie compatibil cu noile suspensii spate moderne.

Având cinematica geometriei suspensiei cu un singur pivot, revizuită pentru transmisiile 1x, noua Merida Ninety-Six 2021 promite sensibilitate bună la începutul cursei suspensiei, pentru atenuarea micilor denivelări din teren, și susținere robustă la jumătatea cursei suspensiei – pentru absorbția șocurilor masive. De asemenea, pe noul mtb nu se mai poate instala schimbător față.

Încorporarea celui mai nou mod de integrare a cablurilor prin rulmentul headset, oferă noii bicicletei un aspect și mai elegant și estetic, integrare valabilă inclusiv pentru cablul tijei de șa. Desigur, toata această integrare înseamnă și o servisare mai complicată.

Cadrul păstrează un port extern prin care poți trece cablul telecomenzii shock-ului spate. De asemenea pe noul Ninety-Six vei găsi montanți în care poți fixa accesorii. Aceștia sunt poziționați în fata shock-ului spate.

Ghidarea cablurilor în partea din spate a bicicletei este și aceasta adusă la zi, trecând acum peste BB și întrând în țevile chainstays, pentru un setup mai estetic și mai bine protejat de noroi. Țeava chainstay redesenată, are o lățime de 10 mm, iar prin ea trece ghidajul cablului, acesta fiind poziționat în treimea de jos a țevii, pentru a păstra totul robust, dar cu un aspect exterior compact.

Noua bicicletă este echipata cu chain guide-ul Merida, un rulment pedalier BSA de 73mm, tijă de șa reglabilă hidraulic, cu diametru de 30,9 mm, pe toate modelele, ureche UDH, montant „flat” pentru frâna spate cu disc de 160 mm, protecții din cauciuc pentru chainstay și downtube, spate Boost și spațiu în cadru pentru anvelope de maxim 29×2.3”.

Merida Ninety-Six cu geometrie dedicată pentru trail și XC tehnic

Din punct de vedere al geometriei, Merida Ninety-Six 2021 este complet nouă. Păstrând experiența obținută în 12 ani de participări la Cupe Mondiale, unde prioritatea era eficiența maximă pe urcare, noul mtb știe acum să meargă bine și la vale.

Pe modelele 5000, 9000 și XC cu geometrie de cross country, unghiul furcii este mai relaxat cu 1,5 grade decât era la modelul anterior, furca atingând gradația de 68,5 grade. Când ești pe modelul 8000 cu geometrie de trail, unghiul furcii este și mai mic, ajungând la 67 grade. Unghiurile tijei de șa s-au modificat și ele, pentru a păstra performanța pe urcare. În modul XC avem unghiuri cu 1,5-2 grade mai mari, în timp ce la trail avem variante fie cu 0,5 grade mai mult fie fără modificări față de geometria anterioară.

Geometria continuă pe calea bicicletelor moderne de trail, cu reach-ul crescând cu aproximativ 25 mm la toate mărimile de cadre. Stack-ul a scăzut cu aproximativ 5 mm, la care s-au mai scăzut 5 mm din înălțimea BB-ului. Aceste valori coboară centrul de greutate al bicicletei și au rolul de a mări stabilitatea. Această nouă geometrie este utilă și pentru cicliștii cu înălțimi mai mici întrucât vor putea să-și instaleze ghidonul mai jos.

Merida Ninety-Six 2021 – echipări, prețuri și disponibilitate în România

Pentru moment au fost lansate doar patru variante ale noii Ninety-Six, toate cu cadre din carbon, trei variante RC dedicate concursurilor de cross country și una pentru trail. Opțiunile de culori sunt fie cadre colorate fie nuanțe de negru, pentru fiecare model în parte.

Primele biciclete vor ajunge în februarie 2021 și vor fi disponibile în magazinele din România prin importatorul oficial BikeFun.

  Merida NINETY-SIX RC 5000 Merida NINETY-SIX RC XT Merida NINETY-SIX 8000 Merida NINETY-SIX RC 9000
Tip cadru Carbon CF4 III Carbon CF4 III Carbon CF4 III Carbon CF5 III
Tip geometrie Cross country Cross country Trail Cross country
Furcă RockShox Reba RL, 100mm Fox Performance 32 Flat SC, 100 mm RockShox SID Ultimate, 120 mm Fox Factory 32 SC Float, 100 mm
Shock spate RockShox SIDLuxe Select+, 100 mm Fox Performance Elite Float, 100 mm RockShox SIDLuxe Ultimate, 100 mm Fox Factory Float, 100 mm
Frâne Shimano SLX, 2 pistoane, discuri 180/160 mm Shimano XT, 2 pistoane, discuri 180/160 mm Shimano XT, 4 pistoane fata, 2 spate, discuri 180/160 mm Shimano XTR, 2 pistoane, discuri 180/160 mm
Transmisie Shimano SLX/XT, 1×12 Shimano XT, 1×12 SRAM GX Eagle 1×12 Shimano XTR 1×12, RaceFace
Foaie Shimano Deote, 32t Shimano XT, 32t Sram Carbon GX Eagle, 34t RaceFace, 34t
Pinioane Shimano Deore 10-51t Shimano XT 10-51t Sram GX Eagle 10-52t Shimano XTR 10-51t
Roți Merida Expert CC Merida Expert CC Reynolds TR309, carbon DT Swiss XRC 1501, carbon
Anvelope Maxxis Rekon Race, 29×2.25 Maxxis Rekon Race, 29×2.25 Maxxis Minion DHR II, 2.3″ Maxxis Rekon Race, 29×2.25
Tijă de șa Merida Expert TR Light Merida Expert TR Light Merida Expert TR Fox Transfer
Mărimi S, M, L, XL S, M, L, XL S, M, L, XL S, M, L, XL
Greutate 12,07kg 11,55kg 11,57kg 10,29kg
Preț 18.290 Lei 20.990 Lei 28.990 Lei 35.290 Lei
Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

seven − seven =