Anul trecut Merida prezenta noua variantă pentru One-Sixty. Total reconstruită și adaptată standardelor actuale, s-a prezentat foarte bine pe traseele de la Postăvaru. Acest model vine construit doar din carbon. Nu exista opțiunea cu cadru din aluminiu, până azi.
Acum, Merida prezintă modelul One-Sixty FR, care dispune de suspensii mai mari și este construit din aluminiu. Vine în format mullet (MX), prin urmare, montarea unei roți de 27,5 inch pe spate afecteză cursa suspensiei, care a crescut de la 162 mm la 171 mm. Astfel, cursa suspensiilor este de 180 mm în față și 171 mm în spate. Nu degeaba acest model este prezentat ca a fi un enduro/freeride.
O caracteristică importantă a bicicletei One-Sixty FR este triunghiul din spate al cadrului. Nu are puncte de pivot, și fără aceste punce de pivot cadrul se bazează pe proprietățile aluminiului pentru flexibilitate și absorbirea șocurilor neașteptate. Aceste flex-stays, fără pivoți, sunt adesea întâlnite la bicicletele de cross-country, unde eliminarea pivoților înseamnă greutate mai scazută. Această caracteristică în lumea freeride-ului și a enduro-ului este o raritate, dar Merida afirmă că triunghiul spate a fost intens supus testelor de rigiditate, peste care a trecut cu brio.
Dacă cursa suspensiei spate a fost mărită, atunci și cursa furcii este mai mare. Vine cu 180 mm cu 10 mm mai mult decât modelul din carbon. Cum cursa furcii este de 180 mm și unghiul furcii este orientat spre coborâri serioase, mai exact, este amplasat la 63,5 grade.
Merida pune la dispoziție două variante diferite în termeni de echipare, Merida One-Sixty FR 400 și One-Sixty FR 600.
One-Sixty FR 400 este asezonat cu un amortizor DVO D3 pe arc, o furcă SR Suntour RXF 38 RC, o transmisie Shimano de 10 viteze cu o casetă de 11-48T și cu frânele în patru pistoane de la Tektro modelul Gemini. Această variantă vine la prețul de 2.800 lire.
Dacă mai adaugi 700 de lire, varianta One-Sixty FR 600 va fi a ta. Primește ca și echipare, un amortizor DVO JADE X2 D2 pe arc care dispune de reglarea a compresiei în trei trepte și o furcă DVO Onyx 38 D3, potrivită pentru cei care vor să iși bage nasul în setările puse la dispoziție de către DVO.
În completare vine transmisia, care are cu două pinioane mai mult decât modelul 400, de asemenea transmisia tot de la Shimano provine fiind modelul Deore. Frânele TRP Trail Evo cu patru pistoane, își vor face treaba garantat, iar discurile de față ale ambelor modele FR au în diametru 220 mm.
Modelele 400 și 600 beneficiează de anvelopele Continental Kryptotal, cu lățimea de 2,4 inch împreună cu downhill-casing în spate și în față enduro-casing.
Noua Merida ONE-SIXTY FR va fi disponibilă în România prin importatorul oficial BikeFun, începând cu luna martie 2024, doar în varianta de echipare ONE-SIXTY 400, măsurile „scurt”, „mediu” și „lung”, la prețul de 12.390 lei.