Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei…
Firma spaniolă BH și-a prezentat zilele trecute gama de cursiere, inclusiv biciclete de ciclocros și contratimp/triatlon, pentru 2013. Pe scurt, ibericii au de toate pentru toți, iar ce era bun a devenit și mai bun.
Vârful de gamă a rămas modelul Ultralight, cu un cadru de carbon de circa 750 de grame și cu o rigiditate care a impresionat prin saltul față de versiunile anterioare. Cu adevărat nou este modelul G6 (foto sus), propunerea BH în materie de cursiere aero. Dacă anul acesta, predecesorul lui G6, G5 avea ca și singură caracteristică aerodinamică tija de șa și seat tube-ul aplatizat, lucrurile se schimbă radical pentru 2013. G6 își menține greutate cadrului sub 900 de grame și a furcii la valoarea de 325 de grame, dar vine cu un design cu adevărat aerodinamic. Adică, toate țevile au fost aplatizate sau au primit formă de picătură pentru a micșora rezistența aerului. Bicicleta completă, echipată cu setul SRAM Red, roți Zipp 404 și angrenaj FSA cu bottom bracket BB386, cântărește 6,5 kilograme. În această configurație prețul va fi de 8.999$, dar poți opta și pentru echipare cu Shimano Ultegra (4.999$) sau cu SRAM Red și roți Reynolds Assault (7.499$). Umblă vorba că va fi disponibil și cu setul Dura-Ace Di2, dar încă nu a fost comunicat niciun preț. În schimb, BH G6 va fi disponibil din luna septembrie 2012 și este compatibil atât cu seturile electronice, cât și cu cele mecanice.
Mergem mai departe la Ultralight RC care înlocuiește modelul RC1. Cadrul respectă forma lui Ultralight, dar carbonul folosit nu este de aceeași calitate, lucru care se reflectă în greutatea de circa 950 de grame a acestei piese. Nici rigiditatea nu este aceeași ca și în cazul modelului de top, fiind mai redusă cu 5%, dar s-a lucrat intens pentru confort, mai ales pentru că Ultralight RC nu este destinată competițiilor de nivel înalt, ci este mai mult o bicicletă performantă pentru cicliștii recreaționali. Și nu greșim când spunem performantă, putând regăsi pe aceasta bottom bracket-ul BB386EVO și cablaj prin interiorul cadrului. Prețul variază între 3.000$ pentru un model echipat Shimano 105 și 5.499$ pentru unul înzestrat cu Ultegra Di2.
Ultima, dar nu și cea din urmă cursieră care a beneficiat de îmbunătățiri pentru 2013 este Prisma, care se înscrie în categoria endurance. Așadar, confortul este la el acasă în acest caz și greutatea este ținută și ea sub control, bicicleta cântărind cu setul Shimano Ultegra Di2 în jur de 7,6 kilograme. În această configurație, prețul va indica 4.499$.
BH nu i-a neglijat nici pe triatloniști și a mai lustruit o idee singurul lor model cu această destinație. Spaniolii nu i-au numit pe cei cu care au colaborat pentru inovarea modelului, dar este foarte probabil ca respectivii ingineri să fii lucrat cu Cervelo și Vision în trecut. O scăpare a acestei biciclete este tija de șa, care are o înclinație de 81 de grade și astfel nu se înscrie în normele Uniunii Cicliste Internaționale pentru mărimile bicicletelor permise în probele de contratimp. Desigur, acest lucru este un impediment doar dacă urmează să iei startul într-o cursă sub egida respectivului for.
Cadrul și furca sunt compatibile cu mai multe tipuri de frâne, de la cele din imaginea de mai sus, până la noile frâne aerodinamice Dura-Ace care urmează a fi lansate și la modelul hidraulic al Magura, RT8TT. În ton cu restul cursierelor BH pentru 2013, și aceasta este dotată cu un bottom bracket BB386EVO, cablaj prin interiorul cadrului și compatibilitate cu seturile electronice și mecanice, deopotrivă. Modelul de față va fi disponibil începând cu anul viitor, nu s-a specificat când exact, acesta aflându-se acum în stadiul de prototip.
Și, în final, avem modelul de ciclocros, RX Team Disc. Cadrul este compatibil atât cu frâne cantilever, cât și cu cele pe disc, mulțumită celor două tipuri de urechi, foarte ușor montabile și demontabile (foto jos, piesa argintie din fotografia din stanga). Rămânem tot la compatibilitate, dar de această dată o menționăm pe cea a cadrului cu seturile mecanice și electronice Di2, ale celor de la Shimano.
Prețul cadrului este de 2.299$, în această sumă fiind incluse toate piesele care asigură compatibilitatea cu ambele tipuri de frâne. Bicicleta completă costă 3.199$ echipată cu frâne cantilever (8,11 kilograme) și 3.499$ cu frâne pe disc (8,39 kilograme).
Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.
Pacat ca foarte multi producatori de biciclete ” uita ” sa treaca la specificatii si greutatea bicicletelor ! 😉