Acum citesti
Giant introduce două cursiere aero: Propel și Envie

Cu toată că până acum nu s-a aflat în avangarda noii clase a cursierelor aero, Giant joacă două cărți puternice în acest sens prin cele două noi modele proprii care aparțin acestei categorii, Propel și Envie. Primul este dedicat curselor de cel mai înalt nivel și celor care doresc printre cele mai rapide cursiere disponibile, în timp ce cel de-al doilea se adresează doamnelor și domnișoarelor care au prins gustul vitezei și altundeva decât în scaunul unui automobil.

Giant Propel Advanced SL, pe denumirea sa completă, a fost dezvoltată cu ajutorul a câțiva rutieri ai fostei echipe Rabobank, actualmente Blanco Pro Cycling. Fiind o cursieră aero, principalul scop a fost câștigarea câtorva secunde în plus în lupta cu rezistența aerului, lucru pe care inginerii Giant susțin că l-au îndeplinit mai mult decât onorabil. Din cercetările efectuate reiese că pe parcursul a 40 de kilometri rulați la o viteză medie de 40 km/h, cursiera generează un câștig de timp între 12 și 36 de secunde față de alte modele aero ale rivalilor Giant. Un alt loc unde compania taiwaneză a dat lovitura este greutatea Propel Advanced SL, care este mai mică cu o diferență cuprinsă între 233 și 458 de grame față de cea a modelelor deja întrecut ca și coeficient de aerodinamicitate. Și în ceea ce privește rigiditatea, bicicleta se clasează bine, însă nu face furori.

Trecând la caracteristicile propriu-zise ale Propel, observăm dispariția cadrului sloping care i-a consacrat pe taiwanezi, dar acest lucru poate fi pus lesne pe seama liniei aerodinamice foarte performante a bicicletei. Greutatea setului de cadru, adică a cadrului propriu-zis, furcii, cuvetelor, frânelor și a mecanismului de prindere al șeii, este de 1,675 de grame. Cadrul în sine cântărește 950 de grame, o greutate performantă pentru un model de cursieră aero, în timp ce furca are 380 de grame. Orientativ, o bicicletă completă Advanced SL 0, vârful de gamă, va indica circa 7 kilograme. Giant a optat pentru echiparea lui Propel Advanced SL cu setul electronic Shimano Dura-Ace 9070, dacă ne referim la varianta ultrahigh-end, însă și-a permis trei artificii proprii. Primul vizează frânele care sunt o pereche de V-brake-uri, mai mici decât în mod obișnuit și foarte discret amplasate în partea posterioară a furcii, respectiv a triunghiului posterior al cadrului. Cel de-al doilea are în vedere roțile, Giant dotând bicicleta cu un model propriu, P-SLR1, a cărui trăsătură notabilă este lățimea mai mică decât se uzitează în mod curent a jantelor. Ultimul, dar nu și cel din urmă este cockpit-ul bicicletei, produs tot în regie proprie de taiwanezi. Contact SLR Aero Integrated este numele ghidonului cu pipă integrată a cărui trăsături aerodinamice au fost accentuate puternic. Și ar mai fi de remarcat și distanțierele în formă de picătură, caracteristică unică, cel puțin până acum.

După atâta răsfăț tehnologic, apare și întrebarea firească legată de dezavantaje. Aici nu putem întocmi o listă prea lungă, așa că ne oprim la două aspecte care nu sunt în întregime dezavantaje. Primul îl reprezintă destinația modelului Propel SL Advanced, adică faptul că este dedicat cu precădere șoselelor plate. Cel de-al doilea, probabil l-ai ghicit deja, este prețul. Calitatea nu a fost niciodată ieftină, iar cele 3 versiuni ale lui Propel, SL 0, SL 1 și SL 2 sunt toate de high-end și poate mai mult. Cel mai scump este SL 0, echipat cu setul electronic Shimano Dura-Ace 9070 și costă 10.000$. Este urmat de SL 1 și SL 2, echipate cu seturile mecanice Shimano Dura-Ace 9000, respectiv SRAM Red, și costând 7.500$, respectiv 7.000$.

Ajungând la Giant Envie (foto sus), modelul aero dedicat femeilor, despre acesta se poate spune că beneficiază de toate trăsăturile aerodinamice și fizice ale lui Propel. Diferența constă în forma mai potrivită anatomiei feminine și în preț. Envie Advanced 0, vârful acestei game, este echipată cu SRAM Red și costă 5.600$. Advanced 1 și Advanced 2 au fost înzestrare cu seturile Shimano Ultegra și Shimano 105, ambele în varianta Compact, iar prețul a fost ajustat corespunzător, fiind de 3,500$, respectiv 2,550$.

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

one × 1 =