Acum citesti
Nakita RAM 5.5 (2014)

2014 a fost ultimul an când cei de la Nakita au produs biciclete cu roți de 26 de inch, însă importatorul român încă mai are câteva modele interesante în gamă, cel puțin din punct de vedere al prețului, Și ca să întăresc afirmația, îți voi spune încă din capul locului că prețul pentru RAM 5.5 este de 1.890 de Lei, redus de la 3.415 lei. Anul trecut, pe această vreme, am testat modelul din seria Spider, a austriecilor de la Nakita și fiind vorba despre un model atractiv din punct de vedere al echipării preț/calitate, am vrut să vedem dacă premisa se menține și pentru noul sezon.

Dacă nu ești încă la curent cu acest brand, o să-ți povestesc câte ceva pe scurt. În Vest, Nakita se prezintă cu aspirații premium, fapt ce se reflectă în prețul de achiziție al bicicletelor, pe aceeași treaptă cu Scott, Cube, Merida și alții. Calitatea cadrelor și a bicicletei per total este foarte în regulă și nici nu prea ar putea fi altfel, făcând referire la afirmația de mai sus.

În România însă, importatorul este foarte generos, iar anul trecut a avut prețuri de lansare aproape de neconceput pentru piața locală. Anul acesta sunt în continuare mici, iar cu reducerea aplicată, modelul se bate în gama entry-level cu producătorii locali dar și cu cei de la sud de Dunăre, cel puțin din punct de vedere al prețului.

Cadru/Pe traseu

Bicicleta este dotată cu un set de roți de 26 de inch, ceea ce ar trebui să-i ofere un plus de agilitate, însă Nakita este gândită strict pentru plimbările recreaționale. Ghidonul este poziționat foarte sus și comod, dar dacă vine vorba de abordarea unor trasee într-un stil agresiv, lucrurile se complică. Poziția este ușor aplecată pe față, dar nu suficient pentru a aplica presiunea necesară pe roată în cazul în care te afli pe o urcare abruptă. Asta înseamnă că te poți aștepta ca roata de față să se ridice, în eventualitatea în care nu vei putea compensa printr-un raport mai greu.

Cei de la Nakita au optat anul acesta pentru o pipă mai scurtă decât cea întâlnită pe modelul testat anterior, iar aceasta este responsabilă pentru schimbarea poziției pe bicicletă. Aș spune că i-a crescut și agilitatea, însă în condițiile în care ghidonul este mai sus poziționat, este greu de făcut o asemenea afirmație.

Urechile cadrului sunt decupate pentru a mai tăia din grame, există o ranforsare suplimentară sub down tube, suduri bine realizate și două prinderi de bidon. În ceea ce privește rigiditatea, aceasta este similară cu cea a lui Spider 5.5: 92 Nm/grad, cu mențiunea că greutatea cadrului este de 2.098 de grame.

Echipare

La acest capitol pot spune că bicicleta excelează în anumite departamente și mai puțin în altele. Spre exemplu, RAM 5.5 este dotat cu un Suntour XCT, care oferă o cursă de 100mm, însă nu este o furcă grozavă. Știe doar să absoarbă denivelări mai mare la limita confortului, dar nu mai mult decât atât.

La capătul opus însă, se află sistemul de transmisie: reprezentativ pentru segmentul mid-level este schimbătorul de pinioane, care provine din gama SLX cu tehnologia Shadow, însă angrenajul este Non Series, schimbătorul de foi provine din gama Acera, iar manetele din aceeași gamă. Cu toate acestea, sistemul de transmisie beneficiază de 3 foi și 9 pinioane, o opțiune de apreciat în acest segment de preț.

Frânele spre exemplu, sunt o idee mai performante decât cele de pe majoritatea bicicletelor din segment. Nakita a optat pentru modelul M395 și nu pentru M355 așa cum am văzut pe unele biciclete cu aspirații premium, diferența fiind făcută de puterea de frânare dar și printr-un design mai eficient al manetei. Sunt touși frâne entry-level, care nu se vor descurca foarte bine pe coborârile lungi, iar ideal ar fi să mai faci o pauză din când în când pentru a nu le aduce la limită.

Roțile sunt livrate în cu jantele duble și capsate, care suportă abuzuri, însă anvelopele au rămas aceleași ca și pe Spider-ul de anul trecut: Michelin Country Dry 2, predispuse la pene de cauciuc și care se tocesc foarte repede. În schimb, oferă o viteză mare de rulare, însă aderența la limită lasă de dorit. Cei de la Nakita au declarat că au încheiat colaborarea cu Michelin, iar pe modelele 2015 vor instala anvelope de la Continental.

Concluzii

Nakita RAM 5.5 este o bicicletă recreațională pe care te poți baza atâta timp cât schimbi rapid anvelopele. De asemenea, echiparea este decentă pentru plimbări liniștite pe munte, căci bicicleta te poate duce sus și te poate întoarce în siguranță acasă. Exceptând însă furca Suntour XCT, ce nu a fost gândită pentru trasee mai dificile. De asemenea, aceasta este și foarte grea punând greutate extra pe toată bicicleta.

Date relevante  

Greutate totală: 14.81 kg
Greutate cadru: 2.098 grame
Greutate roți*: 4.672 grame
Greutate furcă: 2.733 grame
Lățime ghidon: 640 mm
Greutate angrenaj (+Bottom Bracket): 1.193 grame
Rigiditate headtube: 92 Nm/grad
STW**: 43.8

*Greutatea roților cu anvelopă, pinioane, disc și quick release
**SWT (Stiffness to weight): raportul între rigiditatea cadrului și greutatea acestuia

Pentru: Recreațional, Cross Country
Pe urcări: 5/10
Pe coborâri: 5.5/10

Erată: dintr-o regretabilă eroare, denumirea inițială a modelului a fost consemnată ca fiind Spider, nu RAM. Ne cerem scuze tuturor pentru eventualele neplăceri create.

Galerie foto:

Vezi Comentarii (2)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

ten + twelve =