Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei…
Nu este ceva deosebit să auzim despre o colaborare dintre companiile din industria automobilelor și cele de biciclete, dar sunt șanse mari ca rezultatele să ne stârnească admirația. De această dată este vorba despre Lotus și Condor, ambele originare din Marea Britanie, iar progenitura lor se cheamă Type 1 LC.
Totuși, este bine de subliniat că Lotus nu se află la prima incursiune în lumea bicicletelor, după ce în 1992 i-a furnizat lui Chris Boardman vehiculul cu care britanicul a câștigat medalia olimpică de aur în proba de urmărire individuală de la Barcelona. De această dată, împreună cu cei de la Condor, fabricantul auto propune o cursieră de carbon, foarte performantă, cu echipare de top. Practic, Type 1 LC nu este o bicicletă-concept sau ceva pentru excentrici, ci este mai mult o replică a producătorilor insulari la parteneriatele dintre Colnago și Ferrari și Specialized și McLaren din care au rezultat adevărați bolizi pe două roți. Chiar dacă modelul de față va fi produs într-o serie limitată, de doar 64 de bucăți, prețul va fi omenesc pentru ceea ce oferă, adică în jurul valorii de 5.200 de lire sterline. Echiparea va fi compusă din setul Campagnolo Chorus, roțile Mavic Cosmic Carbone SLR și o șa Fizik.
Lotus și Condor nu se vor rezuma doar la Type 1 LC, cel puțin dacă dăm crezare declarațiilor venite din partea lor. Împreună cu doi cicliști britanici de top, duo-ul va urmări dezvoltarea altor modele de șosea performante, în cadrul cărora Lotus să își poată folosi cunoștințele în materie de aerodonamică și greutate redusă care le-a caracterizat automobilele.
Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.