Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei…
Deși ne-am fi așteptat ca Europa Occidentală să fie ultimul loc unde bicicliștii să aibă probleme, iată că există probleme în paradis. Londra, Edinburgh și Roma au fost scenele unor mobilizări masive a bicicliștilor nemulțumiți de siguranța scăzută a lor ca participanții la trafic.
Protestele s-au desfășurat duminica trecută în mod concomitent în cele 3 orașe. Astfel, 10.000 de bicicliști au sfidat ploaia torențială abătută asupra capitalei Regatului Unit, pe când străzile orașului Edinburgh au fost gazda a 3.000 de persoane care au pedalat pentru a atrage atenția asupra lor. Până în clipa de față, aceste două proteste au fost cele mai mari organizate de către bicicliștii din Regatul Unit. În mod deloc surpinzător, ambele comunități au luat ca reper situația Olandei, unde oamenii sunt încurajați să folosească bicicleta ca mijloc de transport și au cerut crearea unor condiții similare ca în respectiva țară. Opinia britanicilor este că mersul pe bicicletă reprezintă o activitate extrem de utilă, dar condițiile de trafic din insulă pun într-un pericol mult prea mare persoanele care optează pentru acest mijloc de transport. Ambele proteste au făcut parte din campania Cities Fit for Cycling, o inițiativă a ziarului Times declanșată ca urmarea a supra-aglomerării urbelor britanice.
Cât privește Roma, și aici bicicliștii au ieșit în stradă mânați de campania publicației englezești. Conducătorii protestului declară, în numele tuturor celor prezenți, că autoritățile publice au exclus în mod voit bicicliștii din planurile de dezvoltare urbană și ale țării. Din nou, Olanda a fost dată ca exemplu, această țară implementând măsuri de încurajare a folosirii bicicletei de peste 40 de ani. Vocile italienilor au fost și mai vehemente decât ale insularilor, ei apreciind că pe străzile țării lor are loc un adevărat război civil între șoferi și bicicliști. Și numărul celor prezenți la protest pe două roți a fost impresionant – 50.000.
Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.