Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei…
Spaniolii de la Orbea nu prea știu de glumă când vine vorba despre vârfuri de gamă și cu atât mai puțin dacă aducem în discuție mountain bike-urile. Alma, modelul lor de căpătâi, servește deja câteva nume cu greutate din lumea off-road-ului și, odată cu îmbunătățirile pentru 2014, are de gând să o facă în continuare, din ce în ce mai bine.
Gama Alma este cuprinzătoare, atât ca variație a opțiunilor de echipare, cât și ca prețuri. Dacă cel mai accesibil model îți va solicita portmoneul în limita a 1.099$, Alma M-LTD, cel mai cel din gamă, costă 8.999$. Deci, ce primești pentru această mașinărie de cursă?
În mod așteptat, roata de 29 de inch reprezintă dotarea cea mai performantă în ochii multor producători de mountain bike-uri, caz confirmat și de Alma M-LTD până acum, căci de acum încolo, va fi disponibilă și versiunea de 27.5 inch, cu geometria adaptată corespunzător. Cadrul din carbon utilizează construcția monococă, cea mai performantă la ora actuală și folosită de marile mărci din domeniu, și cântărește 990 de grame.
Un procedeu dezvoltat de către Orbea, care îmbunătățește rigiditatea cadrului, dar și absorbirea șocurilor, este sistemul 4×4, care presupune ca joncțiunea dintre seat stay-urile triunghiului posterior și top tube să aibă loc într-un punct diferit față de cel obișnuit. Astfel, în loc să fie lipite de down tube, cele 3 țevi se întâlnesc la câțiva centimetri după zona de prindere a șeii.
Cât privește restul echipării, setul SRAM XX1 reprezintă alegerea producătorului, asezonat cu o furcă Fox ICD Kashima de 100mm și componente Avid și FSA, completate de un set de roți Mavic Crossmax SLR.
Via Orbea
Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.
Eu nu as da pe ea 7.500 euro….
adica,se poate gasii ceva asemanator cu 3.000 poate